جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
نياز به مراجع تحت وب بيش از پيش احساس مي شود
-(3 Body) 
نياز به مراجع تحت وب بيش از پيش احساس مي شود
Visitor 1833
Category: کامپيوتر
آي تي ايران - از انجايي که ضريب نفوذ it و در پي آن گسترش کاربري اينترنت در جوامع در حال توسعه رو به افزايش است لذا نياز به مراجع اطلاعاتي در بستر وب هرچه بيشتر احساس ميشود.

از اين رو سايتها و مراکز متعددي در دنيا در صدد جمع آوري اطلاعات بوده وهستند تا با در دسترس قرار دادن اطلاعات مورد نياز کاربران بخشي از نياز آنها را مرتفع سازند و يا به نوعي سطح دانش افراد را در مواجهه باموارد مختلف بالا برده و به اکثر سئوالهاي بوجود آمده آنها پاسخ دهند.

اگرچه در کشور ما نيز پايگاههاي اطلاعاتي معدودي در اندازهاي کوچکتر به همين منظور تاسيس شده اند اما نتوانسته اند پاسخگوي تمامي نيازهاي کاربران باشند.

محمد فراهاني به عنوان يک کارشناس it در حوزه وب ، علت اصلي معدود بودن اين پايگاهها را عدم ريسک پذيري شرکتهاي فعال در اين بخش دانست و گفت: با توجه به اينکه تا کنون فعاليتهايي در خصوص ايجاد منابع اطلاعاتي تحت وب صورت گرفته اما اين فعاليتها کافي نبوده و نياز به مراجع تحت وب بيش از پيش احساس ميشود.

فراهاني که خود موسس يکي از اين مراجع وب با نام www.parsifa.com است ، افزايش منابع اطلاعاتي را راه حلي مناسب براي رسيدن به داشتن مراجع مفيد دانست و افزود: شرکتها با ريسک پذيري و هزينه کردن هايي همچون صرف زمان، مالي و علمي ميتوانند بزرگترين منابع را ايجاد و در دسترس کاربران قرار دهند. اگر چه ترديدهايي همچون مشخص نبودن آينده اينترنت در کشور وعدم حمايتهاي دولتي ميتواند جزو عوامل بازدارنده در راه رسيدن به اين هدف باشد.

فراهاني اين کار را جز خدمت به جامعه ندانست و گفت در صورتي که هدف اصلي تنها خدمت باشد ميتوان به اين مهم دست يافت.

او ادامه داد؛ ويژگيهايي همچون گستردگي و بخش بندي مناسب، سرعت دسترسي، کامل بودن تمام بخشها و استفاده از گرافيک و رنگهاي مرتبط با سرفصلها و بخشها ميتواند به عنوان کليدي ترين عناصر مقبول بودن سايتها واقع شود.

او همچنين در رابطه با سايت parsifa که يک مرجع رايگان کاملا فارسي است گفت: ما با جمع آوري به روزترين اطلاعات و همچنين پوشش دادن 80 تا 90 درصد عناوين دانش در بيش از 32 بخش توانسته ايم مرجع اطلاعاتي نسبتا کاملي را البته با توجه به داشتهايمان راه اندازي کنيم تا کاربران بتوانند با سرعتي مناسب و به صورت رايگان از اطلاعات جمع آوري شده در parsifa بهره مند شوند.
علاوه بر اين، فراهاني در خصوص جايگاه تجارت الکترونيک گفت: خريد و فروش اينترنتي يکي از مناسب ترين راهکارها براي جلوگيري از ترددهاي درون شهري، پيشگيري از فرسودگي اسکناس، در دسترس قرار گرفتن تمام نيازها بالاخص در مناطق دور افتاده و... محسوب ميشود در کل ميتوان اين ابزار وسيله اي مناسب براي صرفه جويي در هزينه ها و وقت است، که دست يابي به آن جز با هماهنگي ميان فروشگاههاي اينترنتي، موسسات مالي يا بانکها و مراکز بزرگ خدماتي همچون پست تحقق نمي يابد.

فراهاني به رشد روزافزون فروشگاههاي اينترنتي در سطح جهان اشاره کرد و دلايل آن را مقبول واقع نشدن اين مراکز در کشورمان را ضعف در استفاده از اينترنت، بي اعتمادي به مراودات الکترونيکي، عدم سرويس دهي به موقع توسط شرکتهاي حمل نقل و نداشتن امنيت در شبکه ها بر شمرد و تنها راه را فرهنگ سازي در تمام سطوح دانست.

فراهاني که خود موسس چند فروشگاه اينترنتي است هدف اصلي خود از ايجاد اين فروشگاهها را جلوگيري از بازديد شدن و خريد کردن کاربران داخلي از سايتهاي خارجي همچون فروشگاههاي اينترنتي کشورهاي حاشيه خليج فارس عنوان کرد و گفت: ما به همت و توان کارشناسان داخلي با ايجاد چنين فروشگاههايي در صدد از رده خارج کردن رقباي خارجي خود به صورت تدريجي هستيم و همچنين قصد داريم با حمايت از توليدکنندگان داخلي به رشد و شکوفايي بازار کشور کمک کنيم. و نيز خريد و فروش اينترنتي را به عنوان يک فرهنگ نهادينه سازيم.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image