جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
هفت پيش‌بيني EA در مورد آينده بازي‌هاي ويدئويي
-(4 Body) 
هفت پيش‌بيني EA در مورد آينده بازي‌هاي ويدئويي
Visitor 1712
Category: کامپيوتر
بزرگراه فناوري - ديويد گاردنر از مديران برجسته شرکت EA که از بزرگ‌‌ترين شرکت‌هاي توليدکننده بازي‌هاي ويدئويي در جهان محسوب مي‌شود، چندي قبل در جريان يک سخنراني در فستيوال تفريحات تعاملي در شهر ادينبورگ پايتخت اسکاتلند ديدگاه خود در مورد آينده بازي‌هاي ويدئويي را تشريح کرد.

از ديد او طي چند سال آينده هفت تحول مهم در دنياي بازي‌هاي ويدئويي اتفاق خواهد افتاد که به شرح زير قابل ذکر است:

الف) افزايش علاقه‌زنان به بازي‌هاي ويدئويي: به عقيده گاردنر اگر شرکت‌هاي بزرگ سازنده بازي‌هاي ويدئويي و از جمله EA به‌دنبال دست يافتن به سهم بيشتري از بازار هستند، بايد ميليون‌ها دلار صرف ساخت بازي‌هايي کنند که براي زنان هم جذاب باشد.

به گفته وي برخي طراحان بازي‌هاي ويدئويي چند سالي است که متوجه اهميت نقش زنان در دنياي بازي‌هاي رايانه‌اي شده‌اند، اما کمتر کسي تا به‌حال اين مسئله را جدي مي‌گرفت.

گاردنر به اين نکته اشاره کرد که بازي The Sims که يکي از محبوب‌ترين بازي‌هاي رايانه‌اي در سراسر جهان است، در ميان زنان زير 25 سال بسيار محبوب بوده، زيرا مهارت اصلي که در اين بازي مورد توجه قرار گرفته ايجاد روابط انساني موفق است و نه نبرد با دشمنان عجيب و غريب يا رانندگي پرشتاب در شهر و بيابان.

وي مي‌افزايد: طراحان بازي‌هاي ويدئويي هنوز کاملا به اين مسئله پي نبرده‌اند که چه نوع بازي‌هاي ويدئويي براي زنان جذابيت دارد و چه مضاميني بايد در اين بازي‌ها به‌کار گرفته شود، اما به‌طور قطع مضامين مورد علاقه پسرها براي زنان جذاب نيست.

گاردنر در پيش‌بيني خود در مورد اهميت نقش زنان در فروش برخي بازي‌هاي ويدئويي تا بدان‌جا پيش مي‌رود که مي‌گويد موفقيت برخي بازي‌ها در آينده به استقبال آنان بستگي خواهد داشت.

بد نيست بدانيد که هم‌اکنون از يازده استوديوي مختلف طراحي بازي شرکت EA چهار استوديو توسط زنان اداره مي‌شوند و احتمال مي‌رود اين تعداد در آينده باز هم افزايش يابد تا زمينه براي طراحي بازي‌هاي زنانه باز هم افزايش يابد.

ب) افزايش تبليغات گنجانده شده در بازي‌هاي ويدئويي: گنجاندن تبليغات مستقيم و غيرمستقيم در بازي‌هاي ويدئويي چند سالي است آغاز شده و امروزه سرمايه‌گذاري‌هاي چند ميليارد دلاري در اين حوزه انجام مي‌شود.

به اعتقاد گاردنر تبليغات محصولات مختلف در جريان اجراي يک بازي با پخش تبليغ آن از تلويزيون يا حتي در قالب يک سايت اينترنتي تفاوت زيادي دارد. براي تبليغ مثلا يک گوشي موبايل در يک بازي به‌جاي نمايش پوسترها يا بيلبوردهاي نمايش‌دهنده آن در محيط بازي مي‌توان داستان را به گونه‌اي طراحي کرد که پيشبرد خط سير بازي کاملا وابسته به نحوه استفاده از گوشي باشد. به‌عنوان مثال بايد ارتباطات شخصيت اصلي بازي ويدئويي با استفاده از آن گوشي برقرار شود. در اين صورت ضمن آنکه بازي مذکور بسيار واقعي‌تر به‌نظر خواهد آمد، کاربران نيز تبليغات ارايه شده در مورد آن محصول به‌خصوص را راحت‌تر باور خواهند کرد.

اين روندي است که در بازي‌هاي طراحي شده در چند سال اخير کاملا جدي گرفته شده و به‌نظر مي‌رسد طي سال‌هاي آينده هم ادامه خواهد يافت.

ج) ارتقاي حس تعامل n9 در کاربران: شکي نيست که مهم‌ترين حسن رسانه‌هاي نسل جديد اعم از بازي‌هاي ويدئويي تعاملي بودن آن‌هاست. در اين رسانه‌ها کاربر تنها گيرنده اطلاعات نيست و در برابر رسانه موضع انفعالي ندارد. آنچه که طراحان بازي‌هاي ويدئويي هم‌اکنون به‌دنبال آن هستند، افزايش امکانات تعاملي بازي‌هاي ويدئويي با هدف جلب تعداد بيشتري از کاربران است.

در اين ميان ايده‌هاي مختلفي مطرح مي‌شود که از جمله آن‌ها مي‌توان به کوتاه‌تر کردن مراحل بازي‌ها اشاره کرد. طراحان بازي‌ها معتقدند با کوتاه‌تر کردن اين مراحل و سريع‌تر کردن روند دستيابي به موفقيت بر علاقه عموم مردم به اجراي بازي‌هاي ويدئويي افزوده مي‌شود.

اما نکته ديگري که در همين‌جا قابل ذکر است، طراحي بازي‌هاي "چندکاره" يا "multi-tasking" است. کاربراني که اين بازي‌ها را اجرا مي‌کنند، مي‌توانند به محتويات متعددي اعم از موسيقي، برنامه‌هاي ايستگاه‌هاي راديويي متعدد و برخي اطلاعات دسترسي داشته باشند. به گفته گاردنر شرکت EA با همکاري راديو و تلويزيون ESPN محتويات مختلفي اعم از اخبار، موسيقي، برنامه‌هاي راديويي و احتمالا برخي برنامه‌هاي تلويزيوني را در بازي‌هاي آتي خود خواهد گنجاند.

EA حتي کار را بدان‌جا رسانده که کاربران يک بازي خواهند توانست بدون خروج از محيط بازي به‌طور آني از آخرين نتايج مسابقات ورزشي مورد علاقه خود مطلع شوند.

د) استفاده از استعدادهاي جديد: اين روزها سن و سال کساني که در زمينه طراحي بازي‌هاي رايانه‌اي فعال مي‌شوند، روز به‌روز کاهش مي‌يابد، اما اين به معناي ناکافي ‌بودن دانش و توانايي‌هاي آنان نيست.

به گفته گاردنر افراد مختلفي که در حوزه‌هايي مانند سينما، تلويزيون و غيره فعال هستند، به‌طور تدريجي جذب صنعت بازي‌هاي ويدئويي مي‌شوند و تجارب گران‌بهاي آنان به ارتقاي کيفيت اين بازي‌ها کمک فراواني مي‌کند.

از سوي ديگر با گذشت حدود 15 سال از بلوغ صنعت بازي‌هاي ويدئويي نسلي ظهور کرده که علي‌رغم جواني با بازي‌هاي رايانه‌اي زندگي کرده و آن را به‌خوبي درک مي‌کنند. همچنين در برخي دانشگاه‌ها و شرکت‌هاي تجاري دوره‌هاي تخصصي و حرفه‌اي در اين مورد برگزار مي‌شود و همه اين‌ها باعث شده تا اين صنعت يکي از درخشان‌ترين دوره‌هاي خود را شاهد باشد.

ه) سخت‌گيري قانوني: بر طبق پيش‌بيني اين مدير شرکت EA با افزايش نفوذ بازي‌هاي رايانه‌اي و ويدئويي در آينده توجه سياستمداران به آن‌ها افزايش خواهد يافت و قوانين جامع و سخت‌گيرانه‌اي در مورد آن‌ها وضع خواهد شد.

در اين ميان طراحان و برنامه‌نويسان بازي‌ها وظيفه دارند در مورد توليداتشان دقت بيشتري به خرج دهند و متعهدانه‌تر عمل کنند. به عقيده گاردنر آنان بايد بتوانند در برابر والدين کودکان و مديران جامعه از عملکرد خود دفاع کنند. البته يک مشکل اساسي در اين ميان آن است که اکثر قوانين وضع شده در مورد بازي‌ها محصول کار کساني است که آشنايي چنداني با اين پديده ندارند و شايد در عمرشان حتي يک بار هم دکمه‌هاي کنسول PlayStation يا Xbox را فشار نداده باشند.

و) ايجاد محتوا براي بازي‌ها از سوي کاربران: به‌منظور افزايش تعامل بين ناشران و طراحان بازي‌ها و کاربران و استفاده‌کنندگان از آن‌ها پيش‌بيني مي‌شود در آينده مردم عادي به طراحي و تامين محتوا براي بازي‌هاي رايانه‌اي و ويدئويي تشويق شوند.

به‌نظر گارنر تجربه موفق سايت‌هايي مانند Yon Tube و My Space باعث شده که طراحان بازي‌‌هاي ويدئويي هم به خلق محيط‌هاي اين‌چنيني علاقه نشان دهند. البته به‌طور قطع برخورداري از پشتوانه اقتصادي براي موفقيت چنين طرح‌هايي ضروري است. پيش‌بيني مي‌شود دسترسي به چنين محتوياتي با پرداخت پول ممکن شود.

گفتني است که شرکت EA هم‌اکنون در حال طراحي بازي موسوم به Spore است که به‌صورت انفرادي يا گروهي قابل اجراست. کاربران اين بازي مي‌توانند شخصيت‌هاي مختلفي را خلق و به آن اضافه کنند.

آن‌ها همچنين مي‌توانند شخصيت‌هاي طراحي شده توسط ديگران را بارگذاري کرده و داستان بازي را از اين طريق ادامه دهند.

ز) کشورهاي جديد رقيب آمريکا مي‌شوند: به اعتقاد گاردنر اگرچه بخش عمده بازار بازي‌هاي رايانه‌اي هم‌اکنون در کنترل آمريکاست، اما ژاپن هميشه به‌عنوان يک رقيب جدي در اين زمينه مطرح بوده و انتظار مي‌رود در آينده کشورهاي جديدي به‌عنوان قدرت در اين عرصه مطرح شوند. به‌عنوان مثال مي‌توان از انگلستان نام برد که در زمينه ساخت بازي‌هايي مانند Grand Theft Auto و Tomb Raider با آمريکا همکاري داشته است.

همچنين پيش‌بيني مي‌شود که با توجه به پيچيده شدن فرايند طراحي بازي‌هاي ويدئويي در آينده پروژه‌هاي مشترک در اين بخش به اجرا درآيد.




Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image