جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
همه چيز درباره CES
-(3 Body) 
همه چيز درباره CES
Visitor 2786
Category: کامپيوتر
بالاخره بزرگ‌ترين رويداد دنياي لوازم مصرفي ديجيتال هم با تمام حواشي و اخبار جالبش به پايان رسيد. نمايشگاه CES در حقيقت بزرگ‌ترين رويداد IT آمريكا و يكي از مهم‌ترين نمايشگاه‌هاي عرصه ديجيتال در دنيا است.


اين نمايشگاه از سال 1967 هر سال با حمايت بنياد لوازم مصرفي ديجيتال آمريكا در شهر لاس‌وگاس برگزار مي‌شود تا علاقه‌مندان به اين محصولات را از سرتاسر دنيا به اين شهر بكشاند.
CES هميشه جايي براي معرفي جديدترين پديده‌هاي دنياي ديجيتال بوده است تا جايي كه محصولات پرطرفداري مانند دوربين‌هاي فيلمبرداري ديجيتال در سال 1999، HDTVها در سال 1998، دستگاه‌هاي DVD Player در سال 1996، كنسول بازي محبوب Atari در سال 1975 و ... اولين بار در اين رويداد سالانه معرفي شده‌اند.
CES 2009 هم مانند سال‌هاي قبل در اولين ماه سال ميلادي جديد برگزار شد تا در فاصله روزهاي 8 تا 11 ژانويه ميزبان علاقه‌مندان و طرفداران محصولات مصرفي ديجيتال از سرتاسر دنيا باشد.
در نهايت طبق اعلام بنياد لوازم مصرفي ديجيتال آمريكا، در نمايشگاه امسال بيش از 2700كمپاني بين‌المللي شركت كرده بودند كه از اين ميان 300 شركت در واقع اولين حضورشان را در نمايشگاه CES تجربه كردند. شركت‌كنندگان CES2009 در نهايت حدود 20هزار محصول جديد را در فضايي به مساحت 7/1ميليون فوت مربع (حدود 270هزار متر) براي بازديدكنندگان به نمايش گذاشتند.
تعداد بازديدكنندگان نمايشگاه امسال هم به حدود 13هزار نفر مي‌رسيد در حالي كه اين تعداد در نمايشگاه سال 2008 برابر 15هزار نفر بود.
نقاط ضعف و قوت
نمايشگاه CES2009 با تمام مشكلات و مزاياي خود برگزار شد. اما حالا بعد از پايان اين نمايشگاه بسياري از كارشناسان و صاحب‌نظران به بررسي اين موارد مي‌پردازند.
در اين ميان ويژگي‌هاي خوب نمايشگاه امسال بيشتر به محصولات و تكنولوژي‌هاي جديد اختصاص دارد. Palm Pre يكي از جذابترين محصولات CES امسال بود كه توجه اغلب كاربران را به خودش جلب كرد.
پردازنده قوي، كيبورد Qwerty مخفي، GPS، دوربين 2/3مگاپيكسلي و سيستم عامل WEB OS آن قابليت‌‌هايي بودند كه با وجود نقص‌هايي مانند حافظه داخلي كم و مجهز نبودن به حافظه خارجي، توجه اغلب بازديدكنندگان را به خودشان جلب كردند.
نمايشگرهاي باريك و به اصطلاح پوستي، نقطه قوت ديگر CES امسال بودند. نمايشگرهاي OLED و پلاسماي باريك همراه با LCDهاي پوستي كه همه‌جا در سقف، ديوار يا حتي سطح زمين سالن نمايشگاه تعبيه شده بودند، نظر هر بازديدكننده‌اي را به خودش معطوف مي‌كرد.
تكنولوژي سبز يك ويژگي جالب توجه ديگر بود. در CES 2009 شركت‌هاي مختلف سعي كردند با استفاده از سلول‌هاي خورشيدي و توليد محصولاتي با امكان ذخيره انرژي به حفظ محيط‌زيست بيشتر و جدي‌تر از گذشته بپردازند.
سخنراني استيو بالمر، مديرعامل Microsoft در مراسم افتتاحيه نمايشگاه امسال هم با وجود آنكه اعتبار CES را در نظر شركت‌كنندگان و بازديدكنندگان تقويت كرد، اما بسياري معتقد بودند كه اين سخنراني مي‌توانست خيلي بهتر از آنچه بود اجرا شود.
بعد از سخنراني افتتاحيه، ترافيك مشكلي بود كه همه بازديدكنندگان با آن مواجه بودند. از آنجايي كه لاس‌وگاس يكي از پرترافيك‌ترين شهرهاي جهان است، هر بازديدكننده براي رسيدن به محل برگزاري نمايشگاه بايد ساعت‌ها ترافيك و ازدحام را تحمل مي‌كرد. اين درحالي بود كه به گفته بسياري از بازديدكنندگان نمايشگاه امسال، خطوط تاكسيراني ويژه CES امسال بسيار كمتر از سال گذشته بوده و حتي رستوران‌ها هم به قدري كم بودند كه جايي براي استراحت و انتظار براي تاكسي‌ها وجود نداشت.
تمام اين ازدحام و ترافيك در شرايطي اتفاق افتاد كه تعداد بازديدكنندگان CES 2009 در مقايسه با سال گذشته تا 2000 نفر كاهش پيدا كرده بود.
موضوع ديگري كه باعث رنجش اغلب بازديدكنندگان شده بود، پليس‌هايي بودند كه از عكاسي افراد جلوگيري مي‌كردند. اين اتفاق براي كساني كه براي بازديد از محصولات جديد در يكي از بزرگ‌ترين رويدادهاي IT دنيا هيجان‌زده هستند، چندان خوشايند نبود. مشكل ديگر هتل‌ها بودند. لاس‌وگاس معمولا به داشتن هتل‌هاي لوكس و گران‌قيمت مشهور است، با اين حال بعضي از اين هتل‌ها به خاطر برگزاري CES 2009 اتاق‌هاي خود را با قيمتي كمتر از 100 دلار براي هر شب در اختيار بازديدكنندگان قرار دادند.
اين در حالي بود كه اين اتاق‌هاي ارزان‌قيمت معمولا به خاطر عدم مجهز بودن به سيستم‌هاي Wi-Fi و امكانات نه‌چندان مناسب، باعث نارضايتي بازديدكنندگان و طرفداران CES شدند.
محصولات جديد و متنوع
CES 2009 در واقع ميزبان حدود 20هزار محصول جديد و متنوع بود. در اين ميان اما بعضي محصولات بيشتر توجه بازديدكنندگان را به خودشان جلب كردند.
بال‌هاي زيباي Samsung: غرفه Samsung در نمايشگاه امسال به خاطر وجود تلويزيون‌هاي LCD بزرگ و زياد توجه همه را به خودش جلب كرد. با اين حال تلويزيون HDTV با اندازه 117اينچ پرطرفدارترين محصول اين شركت بود.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image