جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
همه چيز درباره نوکيا 6131
-(2 Body) 
همه چيز درباره نوکيا 6131
Visitor 2404
Category: کامپيوتر
بزرگراه فناوري -گوشي 6131 با طرح صدفي از ماه فوريه 2006 وارد بازار شد. اين گوشي که به رنگ‌هاي نقره‌اي، مشکي و قرمز توليد شده به دو صفحه‌نمايش و يک دوربين مگاپيکسلي مجهز است. راديو، MP3 Player، بلوتوث، EDGE و سيستم باز شدن خودکار از ساير قابليت‌هاي اين گوشي به‌نسبت جديد نوکياست.



قابليت‌هاي اصلي

•صفحه‌نمايش اصلي و فرعي هر دو با کيفيت هستند

•طراحي مناسب و جذاب

•قابليت نصب کارت حافظه

•سيستم منوي منطقي

•پارامترهاي متعدد قابل تنظيم کاربر

اشکال‌هاي عمده

•باتري ضعيف

•دکمه دوربين بيش از حد حساس است.

•فونت متني در حالت Stand-by نامناسب است.

•MP3 Player خيلي ابتدايي است.

•کيفيت دوربين پايين است.

نوکيا تا قبل از اينکه گوشي 6131 را وارد بازار کند، با گوشي 6101 در بازار گوشي‌هاي صدفي حاضر شده بود. نوکيا بيشتر با گوشي‌هاي تخت و کشويي توانسته مشتري‌هاي عمده خود را جذب کند، اما براي راضي نگه‌داشتن افراد مختلف با سليقه‌هاي متفاوت هرچند وقت يک ‌بار گوشي صدفي جديدي به بازار عرضه مي‌کند. گرچه امروز طرح صدفي يا تاشو در قبضه موتورلاست، ديدن گوشي‌هايي مثل 6131 با طرح کلاسيک براي طرفداران گوشي‌هاي صدفي خالي از لطف نيست.

اين گوشي نوکيا نسبت به ساير گوشي‌هاي صدفي نوکيا از کلاس و قابليت‌هاي بهتري برخوردار است. 6131 دو صفحه‌نمايش عالي دارد و طراحي بدنه آن در عين حال که کلاسيک به‌نظر مي‌رسد، منحصر به‌فرد است. در مجموع کيفيت اين گوشي تا آن اندازه بالاست که صاحبان گوشي پرفروش 6230 را وسوسه مي‌کند که گوشي خود را با 6131 جايگزين کنند.

طبق پيش‌بيني‌ها رنگ مشکي اين گوشي بيشتر از طرف آقايان مورد استقبال قرار خواهد گرفت تا خانم‌ها. در عوض خانم‌ها به گوشي سفيدرنگ اين سري جذب مي‌شوند.

آنچه مسلم است با وجود تنوع فراوان در طرح و رنگ و شکل گوشي‌ها در بازار، اين گوشي قشر نوجوان را به اندازه جوانان و بزرگسالان جذب نمي‌کند.

مروري بر طراحي و ساخت گوشي 6131

اين گوشي با ابعاد 20×4×92 ميلي‌متر و وزن 112 گرم ساخته شده که نسبت به ميانگين وزن و ابعاد گوشي‌هايي با مشخصات مشابه، بزرگ‌تر و سنگين‌تر است، اما نکته جالب‌توجه در طراحي و ساخت 6131 اين است که وقتي گوشي را در دست مي‌گيريد، اصلا احساس نمي‌کنيد که اين گوشي ضخامت 20 ميلي‌متري دارد. اين گوشي خوش‌دست است و ضخامت آن کمتر از مقدار واقعي به‌نظر مي‌رسد.

قسمت بالايي گوشي کوچک‌تر از قسمت پاييني است که وقتي گوشي بسته است (دو کفه صدفي‌شکل روي هم قرار گرفته) جلوه بصري زيبايي پيدا مي‌کند.

قسمت پشت گوشي که غلاف باتري قرار دارد، از جنس پلاستيک خشک با سطح ناصاف ساخته شده که لمس کردن آن انسان را به ياد چرم مي‌اندازد.

اين غلاف باتري ضدخش است و جنس آن به گونه‌اي است که اثر انگشت و کثيفي را نشان نمي‌دهد.

از مشخصه‌هاي جالب اين گوشي قرار داشتن محل اتصال شارژر گوشي در قسمت بالايي بدنه است.

شارژرهاي معمولي نوکيا به اين گوشي نمي‌خورد، زيرا اين بار شرکت توليدکننده از شارژرهاي جديدتر با کانکتور کوچک‌تر استفاده کرده است.

در کل اين گوشي محکم به‌نظر مي‌رسد و طراحي آن به‌گونه‌اي است که اين احساس محکم بودن را به کاربر القا مي‌کند.

صفحه‌کليد اين گوشي هم براي تايپ سريع SMS مناسب است.

قابليت‌هاي چندرسانه‌اي

اين گوشي به دو صفحه‌نمايش مجهز است که هر دوي آن‌ها کيفيت خوبي دارند. صفحه‌نمايش اصلي گوشي که با فناوري TFT ساخته شده به ابعاد 44×34 ميلي‌متر و وضوح تصوير 320×240 قادر است تصاوير را با کيفيت مناسب حتي در زير نور مستقيم خورشيد نمايش دهد.

صفحه‌نمايش خارجي گوشي به‌طور حتم مورد توجه قرار مي‌گيرد، زيرا برخلاف اکثر گوشي‌هاي صدفي ديگر که صفحه‌نمايش خارجي با فناوري ارزان‌تر از TFT ساخته مي‌شود، صفحه‌نمايش خارجي 6131 با همان فناوري TFT صفحه‌نمايش اصلي و به ابعاد 27×21 ميلي‌متر و وضوح تصوير 160×128 پيکسل ساخته شده است.

تنها چيزي که اين صفحه‌نمايش خارجي کم دارد، Screen Saver است که بعد از يک يا دو دقيقه فعال مي‌شود.

فونت حروف و آيکان‌ها در منوي اصلي اين گوشي کمي کوچک است.

کيفيت صدا در اين گوشي مناسب است.

طرفداران MP3 مي‌توانند با خيال راحت به آهنگ‌هاي خود گوشي دهند بدون اينکه صداي باس موسيقي Distorte شود.

زنگ آهنگ اين گوشي فايل‌هاي MIDI تا 64 کانال پلي‌فونيک را قبول مي‌کند و مي‌توان از فايل‌هاي MP3 و AAC نيز براي زنگ آهنگ استفاده کرد.

گوشي 6131 از طريق USB به رايانه قابل اتصال است، اما به کاربران توصيه مي‌شود حتما CD اين گوشي را نصب کنند و از برنامه Audio Manager براي نقل و انتقال فايل‌هاي صوتي از رايانه به کامپيوتر استفاده کنند.

اين گوشي فايل‌هاي صوتي MP3، AAC، AAC+ و MIDI را قبول مي‌کند و مي‌توان با نرم‌افزار MP3 Player آن به فرمت‌هاي اشاره شده گوش داد.

اگر حوصله‌تان از گوش کردن به MP3 سر رفته مي‌توانيد راديو FM را فعال کنيد. با اين گوشي قادريد 20 ايستگاه راديويي را براي خودتان ذخيره کنيد.

دوربين مگاپيکسلي اين گوشي قادر است تصاوير را با وضوح 1024×1280 پيکسل ذخيره کند.

همچنين مي‌توان تصاوير را با سه درجه مختلف وضوح که از وضوح اشاره شده در عبارت پيش پايين‌تر هستند، ذخيره کرد. کيفيت تصاوير نسبت به کيفيت دوربين ساير گوشي‌ها با مشخصه مشابه، پايين است. تصاوير ويدئويي هم با وضوح QCIF در اين دوربين ذخيره مي‌شوند.

همان‌طور که در ابتداي متن اشاره شد، دکمه عکس انداختن اين گوشي بسيار حساس است و با فشار کمي، دوربين عکاسي فعال مي‌شود. اين گوشي با تمام عيب و ايرادهايي که به آن وارد است، يکي از بهترين گوشي‌هاي صدفي نوکياست و در بين مارک‌هاي ديگر هم مثال‌زدني است.


Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image