جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
همه نگران از خصوصي سازي
-(2 Body) 
همه نگران از خصوصي سازي
Visitor 2603
Category: کامپيوتر
بر اساس نتايج سايت سازمان نظام‌صنفي رايانه‌اي کشور در ارتباط با روند کنوني خصوصي‌سازي شرکت سهامي مخابرات ايران بيش از 85 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجي، نگران روند کنوني خصوصي‌سازي در مخابرات ايران هستند.
به گزارش روابط‌عمومي سازمان، 13 درصد از شرکت‌کنندگان در اين نظرسنجي روند کنوني خصوصي‌سازي مخابرات را در راستاي فرمان مقام معظم رهبري و در جهت سياست‌هاي توسعه عدالت محور دولت نهم دانسته‌اند، 27 درصد، اين روند را حرکتي مي‌دانند که مي‌تواند به واگذاري انحصار دولت به بخش شبه خصوصي منجر شود و 60 درصد نيز معتقدند که ادامه اين روند به نابودي بخش خصوصي منجر خواهد شد.

حال اين سوال مطرح مي‌شود که چرا اکثريت آراء خبرگان و کارشناسان حوزه مخابرات و ارتباطات کشور که در اين نظرسنجي شرکت نموده‌اند از روند کنوني خصوصي‌سازي در مخابرات احساس نگراني مي‌کنند. مگر نه اين است که خصوصي‌سازي در تمام کشورهاي صنعتي عامل رشد و شکوفايي در حوزه‌هاي مختلف صنعت بوده است و مگر نه اين است که مقام معظم رهبري خود شخصا بر اجرايي شدن سياست‌هاي ابلاغي اصل 44 قانون اساسي تاکيد داشته‌اند.

وقتي در ارديبهشت ماه سال جاري بخشي از جزئيات پروانه تنظيم شده براي ورود شرکت مخابرات ايران به بورس در رسانه‌ها منتشر شد بسياري از کارشناسان و صاحبنظران حوزه مخابرات کشور عنوان کردند که اين پروانه براي شرکت مخابرات دولتي ايران تهيه شده است و اگر قرار به واگذاري مخابرات به بخش خصوصي باشد بايد بازبيني و اصلاح شود. از نتايج اين نظرسنجي چنين استنباط مي‌شود که عملکرد غيرشفاف مسئولين شرکت مخابرات ايران در وزارتخانه ارتباطات و فناوري اطلاعات در ارتباط با فرايند خصوصي‌سازي مخابرات و بي‌توجهي به نظرات کارشناسان و در خصوص ايرادات وارده به پروانه تنظيم شده موجب شده است که فعالان بخش خصوصي نسبت به روند کنوني اظهار نگراني نمايند و اين در حالي است که بر اساس سياست‌هاي ابلاغي در خصوص اصل 44 قانون اساسي، عدم انحصار، امکان رقابت و پرهيز از سلطه بيگانگان در خصوصي‌سازي مي‌بايستي مورد توجه کليه مسئولين و متوليان امر قرار گيرد نه اينکه صرفا در راستاي رفع تکاليف قانوني خود در ارتباط با خصوصي‌سازي عمل نمايند.

عدم انطباق پروانه تنظيم شده براي ورود شرکت مخابرات ايران به بورس با اصول اساسي سياست‌هاي ابلاغي از مهمترين موضوعاتي است که نگراني‌هاي جدي را براي بخش خصوصي فعال در حوزه ارتباطات کشور به همراه داشته است و بي‌توجهي معني دار برخي از مسئولين در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي کشور به اين نگراني‌ها نه تنها فرصت توسعه يافتگي بخش خصوصي را از بين خواهد برد بلکه انحراف‌هاي کوچک امروز مي‌تواند سرمنشاء آسيب‌هايي بزرگ براي فرداي مخابرات کشور باشد.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image