جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
همه‌چيز درباره گوشي موبايل جديد اپل
-(5 Body) 
همه‌چيز درباره گوشي موبايل جديد اپل
Visitor 2304
Category: کامپيوتر
دنياي اقتصاد - سال‌هاي سال طرفداران Apple يك سوال را از همديگر مي‌پرسيدند: آيا Apple واقعا در حال توليد و ساخت و يك گوشي موبايل است؟

شايعه‌ها هم با اين جريان همراه شدند تا بالاخره خبرهايي درباره توليد يك گوشي موبايل توسط Apple و عرضه آن در نيمه اول سال 2007، از گوشه و كنار شنيده شد.
در نيمه ماه نوامبر گذشته اما منابع موثق خبر سفارش Apple به يك شريك تايواني قديمي به نام Hon Hai Precision Industry را براي توليد 12ميليون از يك ابزار جديد به نام iphone،منتشر كردند.

به اين ترتيب پيش‌بيني‌هاي مختلف درباره قابليت‌ها، قيمت و زمان عرضه اين محصول جديد شروع به شكل گرفتن كردند.
از طرفي محصولات اخير Apple مثل ipod توقعات را اين محصول جديد تا حد قابل توجهي افزايش دادند.
سرانجام روز نهم ژانويه و در نمايشگاه سالانه محصولات Apple به نام Macworld Expo، استيو جابز، مديرعامل اين شركت محصول جديد را با قابليت‌هايي خارج از محدوده انتظارات كاربران معرفي كرد.
در اين نمايشگاه جابز، ضمن معرفي سه محصول جديد را شامل يك ipod با نمايشگر بزرگ، يك گوشي موبايل و يك ارتباط‌دهنده اينترنت گفت: اين سه محصول در واقع اجزايي از يك ابزار جديد بهنام iphone هستند.
Iphone كه طبق ادعاي سازندگانش انقلاب صنعتي گوشي موبايل است، قابليت‌هايي مثل برقراري تماس، اجراي موسيقي، دسترسي به اينترنت، ويرايش عكس، نمايش فيلم و ارسال پيام‌ها متني را در خود جا داده است.
اگرچه هر كدام از اين امكانات در بسياري از ابزارهاي ديجيتال ديگر هم وجود دارند، اما ويژگي منحصر به فرد iphone در داشتن همزمان و يكجاي تمام اين قابليت‌ها است، اين گوشي جديد همزمان با اجرا و تلفيق كاربري‌هاي مختلف، امكان استفاده از نرم‌‌افزار Google Maps را براي كاربرانش فراهم مي‌كند.
Iphone برخلاف موبايل‌هاي هوشمند قديمي كه مجهز به كيبوردهاي كوچك و كم جا بودند، يك كليد home (خانه) است. نمايشگر 5/3اينچي رنگي با وضوح تصوير بالاي آن، قابليت كاربري لمسي را براي تمام امكانات گوشي (multi-touch) فراهم مي‌كند. اين نمايشگر در هنگام تايپ يك پيام يا ايميل به صورت يك كيبورد لمسي ظاهر مي‌شود و حتي امكان تصحيح خودكار را به كاربران مي‌دهد. براي اجراي موسيقي و نمايش فيلم هم يك كنترل كوچك روي نمايشگر ظاهر مي‌شود. در نمايش عكس‌ها و ويرايش آنها كاربران iphone مي‌توانند تنها با استفاده از دو انگشت خود و با باز و بسته كردن آنها، عكس را بزرگ‌تر و كوچك‌تر كنند.
Iphone هم مانند بسياري از محصولات Apple مي‌تواند به كامپيوترهاي شخصي يا مكينتاش متصل شود. اين گوشي مجهز به سيستم عامل osx شركت Apple و ارتباط‌دهنده ipod است. به اين ترتيب كاربران iphone به راحتي مي‌توانند محتويات گوشي خود را مانند دفتر تلفن، عكس‌ها، فيلم‌ها و موسيقي به كامپيوتر شخصي‌شان انتقال دهند.
با تمام اين قابليت‌ها و امتيازات به هر حال مشكلاتي هم وجود دارند. اولين موضوع عرضه نشدن iphone تا ماه ژوئن است به اين دليل كه Apple براي استفاده از شبكه‌ها و باندهاي راديويي نياز به كسب مجوز از FCC (كميسيون ارتباطات فدرال) دارد. مساله ديگر هم قرارداد Apple با شركت Cingalar است كه تا سال 2009 ادامه دارد، بنابراين براي داشتن يك گوشي iphone شما بايد يكي از كاربران Cingular باشيد.
مشكل ديگر هم گران بودن iphone در مقايسه با موبايل‌هاي هوشمند ديگر است. قيمت يك iphone چهارگيگا بايتي 499 دلار است در حالي كه اين رقم براي يك iphone هشت گيگا بايتي به 599دلار مي‌رسد.


Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image