جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
هنر سيمبين^3 و هوشمندي نوکيا N8v
-(2 Body) 
هنر سيمبين^3 و هوشمندي نوکيا N8v
Visitor 2015
Category: کامپيوتر
سيمبين^3، آخرين نسخه سيستم عامل گوشي هاي هوشمند نوکيا، که در 17 ژانويه 2010 به صورت رسمي رونمايي شد طبق اعلام بنياد سيمبين بيش از 250 قابليت تکنيکي جديد را در خود جاي داده است.
" تغييراتي که سيمبين^3 به همراه نوکياN8 در روش توليد گوشي هاي هوشمند نوکيا به وجود آورده است توانسته با پررنگ کردن هرچه بيشتر استراتژي نوکيا، سيمبين را همچنان به عنوان جز جدانشدني گوشي هاي هوشمند آينده نوکيا نيز قرار دهد." اين ها بخشي بود از سخنان اولي پکا کالاسوو، مدير ارشد اجرايي نوکيا، و همچنين تيمو يوهاموتيلا، مدير ارشد مالي نوکيا، 20 سال بعد از هنگامي که کمپاني بريتانيايي، Psion، براي نخستين بار در سال1987 ساخت نمونه ابتدايي سيمبين را با نام، EPOC OS، براي دستگاه هاي organizer ديجيتالي محبوب خود آغاز نمود.

اندکي پس از آن، با همکاري ساير سازندگان گوشي هاي هوشمند، سيمبين به نرم افزاري قابل استفاده براي گوشي هاي موبايل درآمد و در سال 2001 گوشي نوکيا 9210 Communicator به عنوان اولين گوشي تحت نرم افزار باز (open) سيمبين رونمايي گرديد. اين گوشي به کاربران اين امکان را مي داد تا بتوانند نرم افزارهاي مورد علاقه خود را بر روي گوشي هايشان نصب نمايند. پس از 9 بار عرضه نسخه هاي مختلفي از سيمبين، شرکت Symbian Softwareدر سال 2008 توسط کمپاني نوکيا خريداري شد. و سرانجام در فوريه 2010، سيمبين به عنوان يک پلت فرم کامل متن باز ارائه گرديد تا همگان بتوانند به صورت رايگان آن را دانلود کرده و بر روي گوشي هاي مختلف نصب نمايند.

سيمبين اولين سيستم عامل در گوشي هاي هوشمند بوده که به قابليتpre-emptive multitasking (اجراي توأمان چند برنامه) مجهز است. اين قابليت، به عنوان يکي از بارزترين خصوصيات سيمبين، اين امکان را به سيستم عامل مي دهد تا در حين اجراي يک برنامه، امکانات گوشي موبايل را به برنامه هاي موازي ديگر نيز تخصيص دهد، بدون آنکه آن برنامه را به طور کامل متوقف نمايد. اين قابليت به معناي واقعي خود در سيمبين^3و نوکياN8، اولين گوشي نوکيا مجهز به اين سيستم عامل نمايان است. ضمن آنکه همراهي قابليت جديدvisual task switcher نيز توانسته اين گونه امکانات سيمبين را در نوکياN8 کامل تر کند. سيمبين^3 با معماري گرافيکي خاص خود توانسته يک رابط کاربر سريع و پاسخ گو را در نوکياN8 ايجاد نمايد؛ با عکس العمل نسبت به حرکات مختلف انگشتان مانند ارتباط با يک کليک، تغيير صفحه با حرکت انگشت (flick scrolling) و همچنين امکان زوم با باز و بسته کردن انگشتان روي صفحه (pinch-zoom) ارتباط با گوشي به آسان ترين شکل مهيا شده است. ضمناً مي توان با ايجاد سه صفحه نمايش مختلف به همراه نرم افزارهاي جداگانه به راحتي آنها را با حرکت انگشتان جابجا کرد. سيمبين^3 با مهيا کردن قابليت کنترل فايل هاي صوتي روي صفحه با انگشت در کنار Fusion Player، جايگزينMedia Player ، امکانات موسيقايي نوکياN8 را نيز کامل کرده است.

اما اين تمام داستان نيست زيرا همان طور که اولي پکا مي گويد "خبرهاي خوبي براي طراحان نرم افزار نيز در راه است." سيمبين^3 گوشي نوکياN8 را به عنوان اولين گوشي نوکيا مجهز به محيط نرم افزاري Qt کرده است تا اين امکان را به طراحان بدهد ضمن طراحي نرم افزارهاي خود، آنها را در گوشي هاي مختلف نيز به اجرا درآورند.

مجموعه سيستم عامل هاي نوکيا اخيراً با حضور MeeGo در کنار سيمبين کامل تر شده است. اولي پکا معتقد است که "هريک از اين پلت فرم ها نقاط قوت خاص خود را دارند که نوکيا آن ها را هدف قرار داده است." سيمبين با وسيع تر کردن رده گوشي هاي هوشمند نوکيا سعي در پوشش دادن محدوده بيشتري از بازار را دارد، در حالي که MeeGo بر سرعت بخشيدن به پيشتازي ارائه راه حل در بازار متمرکز شده است.

براساس گزارشي از گارتنر، گوشي هاي هوشمند با پلت فرم سيمبين در سال 2009 با فروش تقريبي 81 ميليون توانستند 46.9 درصد سهم بازار را از آن خود نمايند. اما طبق گفته ارشدترين مقام اجرايي نوکيا اين مسير با عرضه "خانواده اي" از سيستم عامل سيمبين و همچنين ورود بيش از 50 ميليون گوشي با پلت فرم سيمبين^3 در سال هاي آينده نيز ادامه خواهد داشت. بدون شک سيمبين^4 که اکنون در حال سپري کردن مراحل مقدماتي است اولين عضو اين "خانواده" خواهد بود که تا سال 2011 برروي گوشي هاي نوکيا قرار گرفته و کاربران را مجهز به رابط کاربري با قابليت هاي جديد خواهد نمود.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image