جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
هويت شما در کف دستانتان
-(0 Body) 
هويت شما در کف دستانتان
Visitor 2282
Category: کامپيوتر
مهر- نرم افزار شناسايي افراد با استفاده از خطوط کف دست براي اولين بار در دانشگاه صنعتي امير کبير طراحي شد.
قندهاري افزود: مشخصه بيومتريکي خطوط کف دستي يک از ويژگيهاي منحصر بفرد در استان است که در مقايسه با مشخصه‌هاي فيزيولوژيکي ديگر، شامل مزايايي چون پايداري، قابليت تقليد و جعل بسيار کم، داشتن ويژگي‌هاي بسيار زياد و منحصر به فرد و قابليت استخراج اين ويژگي‌ها از تصاويري با رزولوشن پايين است.

وي افزود: فرايند تعيين و تاييد هويت مبتني بر خطوط کف دست شامل سه فرايند اصلي پيش پردازش و تقطيع، استخراج ويژگي‌ و انطباق ويژگيهاست . جهت پيش پردازش از فيلتر ميانه استفاده شده تا بدون ايجاد تاري، عمل حذف نويز از تصوير کف دست صورت گيرد.

قندهاري در ادامه افزود: جهت استخراج ويژگي از دو زير تصوير به دست آمده از قسمت مرکزي کف دست دو روش مختلف مورد برسي قرار گرفته است. روش اول استخراج ويژگي مبتني بر گابور مي‌باشد. از دو نوع فيلتر گابور معمولي و فيلتر گابور دايره اي جهت استخراج ويژگي استفاده شده و به منظور تطبيق ويژگي هاي گابور، فاصله همينگ نرماليزه بکار گرفته شده است در بهترين حالت دقت 90/99 درصد جهت تاييد هويت و 75،97 درصد براي تعيين هويت در صورت بکارگيري زير تصاوير دايره‌اي از قسمت مرکزي کف دست و استخراج ويژگي‌ از اين ناحيه با استفاده از فيلتر گابور دايره‌اي به دست آمد.

فارغ‌التحصيل دانشگاه صنعتي امير کبير در ادامه گفت: از کاربردهاي نرم افزار فوق کنترل ورود و خروج به برخي مکانهاي خاص است به جاي اينکه فرد کارت شناسايي به همراه داشته باشد با خطوط کف دست شناسايي مي شود.

وي به مشکلات استفاده از اثر انگشت براي شناسايي اشاره کرد و گفت: تصاويري که از اثر انگشت گرفته مي‌شود حداقل بايد 500DPI رزولوشن داشته باشد ولي کف دست از تصاويري که 75DPI رزولوشن تصوير داشته باشد قابل استخراج است. همچنين افراد به علت کار خيلي زياد، اثر انگشت آنها از بين مي رود ولي خطوط کف دست به مرور زمان هيچ تعييري در آن به وجود نمي‌آيد و يک ويژگي پايدار است.

قندرهاري خاطر نشان کرد: اثر انگشت بر اثر کار زياد ممکن است محور و از بين برود و اين خود باعث مي‌شود شناسايي فرد دچار خل شود درص ورتي که کف دست از جاهايي است که کمتر برايش مشکل خراشيدگي و از بين رفتن خطوط آن پيش مي‌آيد چرا که پوست کف دست و پا جايي است که بيشترين ضخامت را دارد.

وي به ديگر ويژگي‌هاي خطوط کف دست اشاره کرد و گفت: وسايل اخذ تصوير روي کف دست ارزان است و براي افراد خيلي راحتر است که کف دستشان را در اختيار سيستم قرار دهند.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image