جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
هک شدن Red Hat
-(4 Body) 
هک شدن Red Hat
Visitor 2537
Category: کامپيوتر
ايتنا- پس از آنکه سرورهاي شرکت Red Hat يکي از توزيع‌کنندگان عمده سيستم‌عامل لينوکس در هفته گذشته هک شدند، اين شرکت يک آپديت امنيتي را با درجه critical منتشر نمود.
بنا بر اعلام اين شرکت حملات هفته گذشته بر روي سيستم‌عامل فدورا صورت گرفتند.
Red Hat اعلام کرد درحال بررسي موضوع بوده و تحقيقاتي را درخصوص سرقت احتمالي اطلاعات و يا آلوده شدن سرورهايش به بدافزارها آغاز نموده است.

در اعلاميه‌اي که به همين مناسبت از سوي اين شرکت انتشار يافته آمده است: «فرد يا افراد مهاجم توانستند به چند پکيج معدود OpenSSH مربوط به نسخه ويندوزي 64 بيتي Red Hat Enterprise Linux 4 و Red Hat Enterprise Linux 5 دست پيدا کند.»

ظاهراً اين حمله بيشتر با هدف دستيابي به مجوزهاي لينوکس بوده تا مهاجمين بعداً با استفاده از اطلاعات بدست آمده بتوانند در توزيع‌هاي آينده بدافزارهاي خود را بدون شناسائي و رديابي وارد فدورا نمايند.
در اين اعلاميه همچنين آمده است: «تاکنون هيچ مدرک و دليل قاطعي مبني بر بخطر افتادن کليدهاي فدورا بدست نيامده و از آنجائيکه توزيع‌هاي اين سيستم‌عامل از طريق چندين mirror واقع بر روي تعداد زيادي از سايت‌هاي معتبر طرف سوم در دسترس کاربران قرار مي‌گيرند لذا بنظر نمي‌رسد که خطر جدي کاربران فدورا را تهديد نمايد.»
با اين وجود هک شدن فدورا بنظر جدي مي‌آيد زيرا Red Hat از مديران سيستم خواسته است تا شبکه‌هاي خود را با کليدهاي جديد بروزرساني کنند.
Red Hat تاکنون نقطه ضعفي که مهاجمين با استفاده از آن به سرورهاي اين شرکت نفوذ کرده‌اند را اعلام ننموده است.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image