جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
هکرها نمره هاي دانشجويان پيام نور را تغيير دادند
-(4 Body) 
هکرها نمره هاي دانشجويان پيام نور را تغيير دادند
Visitor 2271
Category: کامپيوتر
چند دانشجو هفته گذشته که با نفوذ به سايت يکي از واحدهاي دانشگاه پيام نور توانسته بودند نمرات پايان ترم خود را تغيير دهند. اين موضوع باعث واکنش وزارت علوم براي امن کردن شبکه هاي دانشگاهي شده است.

بر اين اساس دبير شوراي فناوري اطلاعات (IT) وزارت علوم، تحقيقات و فناوري برنامه هاي وزارت علوم براي جلوگيري از هک شدن سايتهاي دانشگاهها را اعلام کرد.

اميد فاطمي در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب افزود: در شوراي IT پروژه اي را تحت عنوان امنيت سايتهاي دانشگاهها طراحي کرده ايم که نتايج اوليه آن استخراج و به دانشگاهها ارسال شده است.

وي اظهار داشت: اين پروژه راهکارهاي مواجهه با مشکلات امنيتي مانند هک کردن، انواع سوراخهاي امنيتي و نحوه برنامه ريزي صحيح براي جلوگيري از چنين مشکلاتي را به دانشگاهها ارائه مي دهد.

دبير شوراي IT وزارت علوم از ابلاغ استانداردهاي امنيتي به دانشگاهها نيز خبر داد و گفت: دانشگاهها بايد داراي نسخه پشتيبان منظمي باشند به طوري که نفوذ در سايت آسان نباشد.

وي اظهار داشت: نرم افزارهايي نيز در خصوص افزايش امنيت سايتهاي دانشگاهي سفارش داده شده که به دانشگاهها ارسال خواهد شد.

فاطمي با بيان اينکه هر دانشگاهي در طراحي و راه اندازي سايت مستقل عمل مي کند به مهر گفت: شوراي IT نقش کمکي و راهنمايي کننده را براي دانشگاهها ايفا مي کند.

Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image