جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
واژه اينترنت را به خاطر بسپار
-(0 Body) 
واژه اينترنت را به خاطر بسپار
Visitor 2472
Category: کامپيوتر
در گزارشي که فهرست دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتي برتر جهان در رشته هاي علوم، مهندسي و فناوري اطلاعات، علوم اجتماعي، هنر و علوم انساني به انتشار رسيد، اعلام شد که دانشگاه ماساچوست(MIT) چهارمين دانشگاه برتر جهان است. اين دانشگاه که در سال هاي اخير فعاليت هاي گسترده اي را در زمينه فناوري ارتباطات و اطلاعات انجام داده، يکي از ارکان اصلي کشور آمريکا محسوب مي شود.
«اريک برينجولسون» که مديريت مرکز کسب و کار الکترونيکي در دانشگاه MIT را برعهده دارد، معتقد است براي پيشرفت در اين حوزه بايد تنها به آينده توجه کرد.
از مهم ترين دلايلي که بر اساس آن بايد بر آينده تاکيد کرد، افزايش کارايي نيروي انساني است. دانشمندان امروزه دريافته اند که با اين تصميم گيري ها و فناوري اطلاعات مي تواند بر چرخه توليد و عرضه کالاها تاثير بگذارد و در مقابل فعاليت هاي تجاري، فضايي را براي کارمندان ايجاد کند تا به واسطه آن کارايي افراد بالاتر رود.
با ورود به دهه 1990 کارشناسان مذاکرات فراواني را در مورد فناوري و نحوه حضور آن در جوامع آغاز کردند. آنها در تلاش بودند تا دريابند، آيا فناوري واقعاً براي انسان امروزي مفيد خواهد بود يا خير. تحقيقات گسترده اي که امروزه انجام گرفته است، نشان مي دهد رابطه دقيق و تنگاتنگي ميان فناوري ارتباطات و اطلاعات و افزايش ميزان توليد در مراکز اداري مختلف وجود دارد. تاريخ نيز نشان دهنده آن است که همواره ورود يک فناوري جديد مخالفان زيادي را به همراه داشته که قانونگذاران هم اغلب جزء مخالفان بوده اند اما زماني که اين مخالفان موفقيت آن فناوري را مي بينند و در مي يابند که استفاده از آن مي تواند به نفع آنها باشد نظرشان تغيير مي کند. اين مساله باعث شده است تا محققان به اين نتيجه برسند که فناوري ها پيشران تغيير و تحول هستند. صنعت چاپ، صنعت خودرو و بسياري ديگر از فناوري هايي که زندگي مدرن را ميسر ساخته اند، همگي تاکنون الگوهاي جمعيتي را تغيير داده، توزيع ثروت و طبقات اجتماعي را جابه جا کرده و موازنه قدرت در سطح بين المللي را تحت تاثير قرار داده اند.
در يک کلام، فناوري ها زندگي ما را به عنوان يک فرد و نيز به عنوان يک جامعه کاملاً دگرگون ساخته اند. ما در قرن بيستم به کمک مهندسي عمران و ساخت سازه هاي عظيم دفع فاضلاب و تصفيه آب و نيز فناوري هاي زيست پزشکي براي تحقيق درباره بيماري ها و روش هاي درمان آنها طول عمرانسان ها را به اندازه قابل توجهي افزايش داده ايم. فناوري هاي دوره مدرن اساساً برپايه ويژگي هاي الکتريکي و مکانيکي ماده استوار بودند. اين فناوري ها کيفيت و سبک زندگي افراد و جوامع را متحول ساخته اند اما اثرات بسيار اندکي بر طبيعت انسان داشته اند.
به عقيده «اريک برينجولسون»، براي آنکه بتوانيم ميانگين توليدات خود در دنياي پيشرفته امروزي را بالا ببريم، بايد تمرين هاي مخصوصي انجام دهيم.
چندي پيش براي آنکه روش هاي مناسب که به واسطه آنها امکان افزايش توليدات شرکت ها زيرنظر فناوري اطلاعات فراهم آيد و مشخص شود، مطالعات گسترده اي روي 400 شرکت بزرگ و معتبر در دانشگاه MIT انجام شد و در نهايت کارشناسان دريافتند، ميان شرکت هايي که سرمايه گذاري هاي خود در بخش فناوري اطلاعات را افزايش داده اند و همچنين شرکت هايي که به اين اصل توجه نمي کنند تفاوت هاي فراواني وجود دارد. براي مثال در اين مطالعات مشخص شد، آن دسته از شرکت هايي که تمامي فعاليت هاي روزانه خود را به کمک دستاوردهاي نوين فناوري اطلاعات انجام مي دهند، در کنار افزايش توليد خود محصولات ارزان تري را به دست مشتريان مي رسانند.
اگرچه هنوز مطالعات و تحقيقات ما در اين زمينه تمام نشده، کارشناسان دانشگاه MIT همچنان مي کوشند آثار و نتايج بيشتري از فناوري ارتباطات و اطلاعات را براي صاحبان صنايع کوچک و بزرگ نمايان کنند.
از جمله مهم ترين مواردي که امروزه دانشمندان و محققان حوزه فناوري در سراسر دنيا به آن توجه مي کنند، ميزان تاثيرگذاري ابزارهاي مجازي در بخش هاي اقتصادي است که اين روند توانسته ارزش قابل توجهي براي اينترنت ايجاد کند. به عنوان مثال مي توان به شرکت Amazon اشاره کرد که به تازگي موفقيت هاي فراواني در اين زمينه کسب کرده است. اين شرکت در سال هاي گذشته فعاليت هاي اقتصادي فراواني انجام داده بود و تا اندازه اي هم در اين زمينه موفق شد اما از زماني که پايگاه اينترنتي Amazon.com راه اندازي شد، ميزان اقبال مردم به فعاليت هاي اين شرکت افزايشي چشمگير يافت و توانست سود اقتصادي فراواني را از آن مسوولان آمازون کند. در حال حاضر، کاربران اين سايت به سادگي مي توانند موضوع مورد نظر خود را جست وجو کرده و از مطالب بيش از دو ميليون کتاب استفاده کنند. شرکت Amazon با روي کار آمدن ابزاري به نام اينترنت نحوه فروش کتاب هاي خود به کاربران را تغيير داده است. اينترنت نه تنها باعث شد برخي کتاب هاي قديمي و بدون مخاطب آمازون به سادگي فروخته شود بلکه توانست در بخش هاي ديگر نيز اين شرکت را زنده کند.
سايت اينترنتي آمازون در حال حاضر علاوه بر کتاب کالاها و مايحتاج زندگي مردم، فايل هاي صوتي، اخبار و ... را به فروش مي رساند.
«اريک برينجولسون» به همراه «جان ليتل» که از محققان برتر دانشگاه MIT محسوب مي شود، دوره هاي جديدي را در زمينه قانونگذاري تجارت ديجيتالي به دانشجويان اين مرکز تدريس مي کند. در اين دوره ها به دانشجويان آموخته مي شود که چگونه اينترنت و فناوري هاي وابسته به آن مي تواند روي تجارت و بازرگاني تاثير بگذارد. اين دو محقق در کلاس هاي خود نتايج تحقيقات و بررسي هاي فراواني که در اين زمينه صورت گرفته است را ارائه مي دهند که اين امر باعث مي شود تجربه دانشجويان به مقدار زيادي افزايش يابد. فعاليت هايي که اين افراد و ديگر همکاران شان در زمينه تجارت و بازرگاني ديجيتالي انجام مي دهند، موجب شده است شکاف بين تحقيقات انجام شده و عملي کردن نتايج حاصل از اين تحقيقات در دانشگاه MIT به طور کامل از بين برود و دانشجويان اهميت حضور اينترنت در دنياي پيشرفته هزاره سوم را دريابند.
در اين ميان بايد توجه داشت که تدريس دروس مختلف در کنار درس هاي تخصصي کسب و کار الکترونيکي در دانشگاه MIT همواره امري مهم تلقي شده است. در استراتژي هاي کسب و کار ديجيتالي، اين دانشگاه دانشجوياني را در اختيار دارد که به صورت تخصصي در ديگر رشته هاي MIT تحصيل مي کنند و همکاري هاي فراواني را با گروه هاي تحقيقاتي اين دانشگاه انجام مي دهند. «الکس کلينر» و «راب گودمن»
دو دانشجويي هستند که در بخش آزمايشگاه رسانه اي در دانشگاه MIT تحصيل مي کنند و در عين حال در بخش استراتژي هاي کسب و کار ديجيتالي نيز فعاليت دارند.
اساتيد اين دانشگاه به تمامي دانشجويان خود ياد مي دهند در زمينه اي که فعاليت مي کنند، مزاياي استفاده از اينترنت را به خاطر داشته باشند و از آنها بهره مند شوند.
به گفته مسوولان دانشگاه MIT،
اين مرکز دانشگاهي هم اکنون بيش از ديگر مراکز دانشگاهي و علمي دنيا به اينترنت و حضور آن در زندگي مردم اهميت مي دهد. درحالي که بين فعاليت هاي دانشگاهي ما و اينترنت تعاملي قابل توجه وجود دارد، MIT امکان مي دهد با دانشمندان، مهندسان و محققان در سراسر دنيا ارتباط نزديک و صميمانه برقرار کنيم. ما ضمن بحث و مذاکره با اين افراد از طريق اينترنت مي توانيم دامنه فعاليت هاي خود در زمينه هاي مختلف را توسعه بخشيم و بتوانيم از دانشمندان ديگر کشورهاي دنيا نيز کمک بگيريم. مساله مهمي که در اين زمينه وجود دارد انجام تحقيقات و مطالعات فراوان و همچنين کارآفريني از طريق اينترنت و فضاهاي مجازي است. اين امر به دانشجويان امکان مي دهد تا با تواني بيشتر بتوانند براي آينده خود تصميم بگيرند و حضور خود در جامعه را تثبيت کنند.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image