جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
وايمکس به روايت سه شرکت ايراني
-(5 Body) 
وايمکس به روايت سه شرکت ايراني
Visitor 2559
Category: کامپيوتر
ايرانسل، داتک و لايزر. هر کدام از اين شرکت‌ها براي قيمت‌ها و سرويس‌هاي خود روش و قيمت خاصي دارند که شما با بررسي آنها مي‌توانيد شرکت مورد نظرتان را انتخاب کنيد.

در حال حاضر 3 شرکت وجود دارند که به صورت عملي اينترنت وايمکس به کاربران ارائه مي‌کنند: ايرانسل، داتک و لايزر. هر کدام از اين شرکت‌ها براي قيمت‌ها و سرويس‌هاي خود روش و قيمت خاصي دارند که شما با بررسي آنها مي‌توانيد شرکت مورد نظرتان را انتخاب کنيد.

علاوه بر پرداخت هزينه سرويس‌ها شما بايد براي استفاده از وايمکس هزينه نصب و راه‌اندازي اوليه هم بپردازيد که رقم آن براي شرکت‌هاي مختلف کاملا متفاوت است. هزينه مودم وايمکس را هم حساب کنيد. اين مودم‌ها در 2 نوع فضاي باز (Outdoor) و داخلي (indoor) توسط شرکت‌ها ارائه مي‌شوند. نوع فضاي باز براي مکان‌هايي که به دليل فشردگي ساختمان‌ها فرکانس در آنها ضعيف‌تر است، پيشنهاد مي‌شود و روي پشت بام نصب مي‌شود. اين نوع مودم به خاطر قرار گرفتن در ارتفاع بالا گيرندگي بهتري دارد اما جابه‌جايي آن ديگر غيرممکن است. مودم هاي داخلي که همراه شما هستند توسط شما در نقطه‌اي که به اصطلاح آنتن‌دهي بهتري دارند، قرار مي‌گيرند. از مجموع اين 3 شرکت دو تاي آنها مودم را به شما مي‌فروشند و شرکت داتک مودم را به صورت اماني در اختيار شما قرار مي‌دهد. علاوه بر اين يادتان باشد که محدوديت 128 کيلوبيت بر ثانيه در اين سرويس هم براي کاربران خانگي وجود دارد.

*داتک

اين شرکت دو نوع سرويس به صورت اختصاصي و اشتراکي ارائه مي‌کند. به گفته مرکز اطلاعات داتک سرويس‌هاي اشتراکي به نسبت 6 به 1 Share مي‌شود. داتک تنها مودم فضاي باز را با پرداخت 3 ميليون ريال به صورت اماني در اختيار کاربر قرار مي‌دهد. هر چند در آخرين تماس با مرکز اطلاعات اعلام شد که فعلا اين شرکت مودم براي ارائه به کاربران در اختيار ندارد و عملا امکان ارائه سرويس وايمکس به کاربران جديد تا رسيدن مودم‌هاي فضاي باز جديد وجود ندارد.

*ايرانسل

ايرانسل براي ارائه سرويس وايمکس خود دو روش اعتباري و دائمي را انتخاب کرده است. در روش اعتباري نيازي نيست در پايان هر دوره قبض پرداخت کنيد، بلکه در ابتداي هر ماه هزينه اينترنت آن ماه را پرداخت مي‌کنيد و با تمام شدن اعتبارتان سرويس اينترنت شما قطع مي‌شود. در روش دائمي شما صورتحساب خود را در پايان يک دوره 2 ماهه پرداخت مي‌کنيد. در شيوه دائمي علاوه هزينه ماهانه بايد در ابتداي گرفتن سرويس مورد نظر يک سپرده هم در نزد شرکت قرار دهيد که- ميزان استفاده کاربران دائمي از سرويس، نمي‌تواند از سقف اعتبار آنها، که معادل مبلغ سپرده اوليه است، بيشتر شود. در هر دو روش اعتباري و دائمي هم سرويس‌ها به 2 بخش پايه و نامحدود تقسيم مي‌شود. در سرويس پايه شما بسته به نوع سرويس مقداري ترافيک رايگان داريد که در صورتي که دانلودتان بيشتر شود مي‌توانيد هزينه ترافيک اضافي را پرداخت کنيد. اگر ترافيک مورد نياز شما کمتر از يک گيگابايت است، مي‌توانيد از شيوه آزاد(هر مگابايت 100 ريال) استفاده کنيد و اگر پيش بيني مي‌کنيد بيشتر از يک گيگابايت مصرف داريد مي‌توانيد بسته‌هاي افرايشي 1، 2، 3 و 5 گيگابايتي را بخريد.

ايرانسل مودم داخلي را به کاربران خود با قيمت 1100000 ريال و مودم‌هاي فضاي باز را با قيمت 2200000 ريال به فروش مي‌رساند. علاوه بر اين 80 هزار ريال هم براي نصب و راه‌اندازي دريافت مي‌شود. اين نکته هم بدانيد که تمامي سرويس‌هاي ايرانسل اشتراکي هستند.

*لايزر

شرکت لايزر براي ارائه خدمات وايمکس 3 نوع سرويس با عناوين wepsel، wepsel+ و Wepsel Special ارائه کرده است که پهناي باند ارائه شده در همه آنها يکي است. مرکز اطلاعات اين شرکت تفاوت سرويس‌هاي Wepsel+ و Wepsel Special را که قيمت‌هايي گران‌تر از سرويس Wepsel دارند گارانتي خدمات و در اولويت قرار گرفتن کاربران اين سرويس‌هاي گران‌تر براي پشتيباني اعلام کرد.

Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image