جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
وب ايران، بي پناه اما اميدوار
-(4 Body) 
وب ايران، بي پناه اما اميدوار
Visitor 2472
Category: کامپيوتر
آي تي ايران - امکان ندارد در هربار وبگردي حداقل يکبار از وب غير ايراني استفاده نکنيد. تمام جستجو هاي شما، ايميل ها، مقالات معتبر، تصاوير، ويدئو هاي جالب، ابراز موبايل و از اين قبيل تنها در وب غير ايراني ست که تحقق مي يابد و همچنين رضايت شما را در مورد خدمات و پشتيباني جلب مي کند.
زماني بود که هيجان کاذبي سراسر بازار وب ايران را چه در بين کاربران و چه در بين سرويس دهندگان فرا گرفته بود. هيجاني که گمان مي کردند ديري نمي پايد وب ايران به بزرگترين هاي وب جهاني تبديل شود. اما دريغ از آن که پس از خوابيدن تب وبلاگنويسي در داخل کشور چراغ هاي اميد ايشان خاموش شد و نهايتا تا جايي پيش رفت که سو تدبيرهايي در اين عرصه به دليل نبود نيروي متخصص و نيز طرح هاي از پيش برنامه ريزي شده اصولي که باعث بي اعتباري ايشان شد تغيير نگرش داد!
نهايتا، امروز وب ايراني چيزي فراتر از چند تالار گفتگو، سرويس وبلاگ، فروشگاه اينترنتي ، دوستيابي و سايتهاي نظردهي عمومي و وسواس هاي راي پائين و راي بالا نيست. حال آنکه تمامي اين وب سايت ها هرکدام در حداقل کيفيت شيپور برتري و بهتري را مي زنند.
نبود تخصص، برنامه ريزي هاي رسمي، اهداف مشترک و از پيش تعيين شده و نهايتا فراهم آمدن شرايطي براي رشد افرادي غير متخصص در وب ايراني باعث شده است تا نه تنها وب ايران، وبي فاقد اعتبار و کم ارزش جلوه کند، زمينه هاي سوء استفاده را براي کشور هاي ديگر در مورد جنگ رواني و مديريت شايعه از طريق دانش IT و ICT بر عليه ايران فراهم آورد.
کم کاري و اشتباه کاري بخش خصوصي که خلاصه اي از آن در بالا بيان شد يکطرف، عدم برنامه ريزي اصولي در بخش دولتي طرف ديگر ماجراست که نمي گذارد سرگذشت وب ايران را به نيکي رقم بزنيم.
تنها حمايت هاي لفظي از وب ايران و متوليان وب ايراني، نبود يک بخش نظارتي رسمي و منطقي، موانعي چون محاسبه وام بسته به تعداد پرسنل در ارائه وام ها و نيز وثيقه هاي سنگين و ... همه و همه باعث شده است تا وب ايراني، بي پناه و گوشه گير و تنها در حد همين چند سرويس دهنده کوچک و ابتدايي باقي بماند.

سرويس دهنده هايي که نه تنها در شکل ظاهري، برنامه نويسي و وب سرور خود با مشکلات بسياري مواجه هستند، از بن، بخاطر نبود طرح استراتژيک، پلن هاي دقيق و علمي تجاري دائما با هراس حذف و نابودي مواجه هستند. پروژه هايي کوچک اما پر مدعا که مي بايست براي ادامه فعاليت هاي خود راهي کاملا متفاوت و اصولي را به جاي بازي با الفاظ بزرگترين، اولين، بهترين، برترين و ... پي گير باشند.

همچنين يکي ديگر از الفاظ خطرناک که باعث خروج ما از مسير موفقيت درمورد وب شده است استفاده از واژه وب فارسي به جاي وب ايراني بوده است. محدوديت آفريني اين واژه تا بجايي بوده است که تا بحال هيچ پروژه ايراني تصميمي براي سرويس دهي به ساير کشور ها، مخصوصا کشورهاي همسايه نداشته است. حال آنکه خود همين وب فارسي هم محتواي دروني چشمگير و معتبري ندارد.
تجارت الکترونيک ابزاري بلا استفاده در وب ايراني
تجارت الکترونيک، اين ابزار قدرتمند که بسياري را به قشر سرمايه داري در کشورهاي صنعتي متصل و تبديل کرده يکي از حلقه هاي فراموش شده پي ريزي اصولي پروژه هاي وبي ايران است.

به جز فروشگاه هاي اينترنتي و مدل B2C ديگر در هيچ کجا خبري از تجارت الکترونيک به گوش نمي رسد و تا زماني که وب سايتي قصد فروشگاه اينترنتي بودن نداشته باشد حاضر به استفاده از اصول تجارت الکترونيک نيست و شايد دليل از آن رو باشد که هنوز برخي در جامعه کارشناسان IT ايران به صورت دقيق، علمي و کاربردي با مفاهيم مهمي چون تجارت الکترونيک في الواقع آشنايي ندارند و البته از طرفي نبود زير ساخت لازم براي تجارت الکترونيک، عامل تشديد کننده اين معضل است.
زير ساخت تجارت الکترونيک در ايران با در نظر گرفتن تحريم ها، مشکلات بين المللي و ... مي بايست بومي سازي شده باشد که در شرايط فعلي تنها حرکت بومي سازي تجارت الکترونيک با همت شرکت رهنما و البته فقط در مدل B2C به نام سامانه پرداخت با نگاه بر طرف سازي مشکل Payment انجام گرفته است.
حال با در نظر گرفتن اين مهم که وب غير ايراني با استفاده از تجارت الکترونيک خود را به نظام سرمايه داري جهاني رسانده است، وب ايراني با الهام از کليه اين روابط آزمون و خطا و از پيش سنجيده شده مي بايست به سمت يک تحول و تغيير چشمگير قدم بردارد.

اميد به وب ايران نگرشي هوشمندانه!
بسياري از کارشناسان از وب ايراني قطع اميد کرده اند. حال آنکه از پتانسيل هاي نهفته در اين بازار بکر بي اطلاع هستند.
تنها کافي ست منتظر باشيم تا اندکي از آشتي وب ايراني با تجارت الکترونيک و ورود ساير مدل هاي آن به عرصه IT داخل کشور بگذرد و پس از آن است که مي توانيم شاهد گردش مالي هاي ميليون دلاري براي بسياري از پروژه هاي وبي ايراني باشيم.
ورود يک وب پورتال واقعي و برنامه ريزي شده چون Yahoo و يا AOL به عرصه وب ايران نيز مي تواند متحول کننده صنعت IT ما باشد که قاعدتا چنين پروژه اي نمادي از کل درباره فناوري اطلاعات ايران خواهد بود.
براي نيل به اين آرمان نياز است تا بخش دولتي با برنامه ريزي هاي دقيقتري به کمک سرمايه گذارن در بخش خصوصي شتافته و بخش خصوصي با بکار گيري نيروي متخصص در زمينه هاي مديريت استراتژيک، برنامه ريزي استراتژيک، روانشناسي، فروش، بازاريابي، کنترل پروژه و ساير موارد اينچنيني و همچنين ارائه طرح هاي نو و سازنده وب ايراني را در مسير موفقيت و سودهي بي پاياني قرار دهند.
کاربران وب ايراني هنوز مواردي فراتر از وبلاگنويسي و دوستيابي هاي اينترنتي را تجربه نکرده اند، از همين روست که آماده پذيرش و تجربه هر سرويس جديدي خواهند بود. پذيرش تجربه هاي جديدي نزديک به واقعيت و شرايط فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي ايران.

Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image