جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ورود چيپ‌ست‌هاي AMD سري 7 به بازار محصولات ميان قيمت
-(2 Body) 
ورود چيپ‌ست‌هاي AMD سري 7 به بازار محصولات ميان قيمت
Visitor 2543
Category: کامپيوتر
آي تي ايران - قانون نانوشته‌اي در بين سازندگان سخت‌افزار وجود دارد كه آن‌ها را ملزم مي‌كند در آغاز عرضه سري جديدي از محصولات خود، ابتدا محصولات با كارايي بالا و گران قيمت را به بازار عرضه كنند و سپس بعد از آنكه از لحاظ خبري در وب سايت‌ها، مجلات و يا در بين حرفه‌اي‌هاي دنياي سخت افزار حسابي جنجال به راه انداختند و محصول جديد خود را به همه معرفي كردند، اندك اندك محصولات ميان قيمت و ارزان قيمت خود را وارد بازار نمايند.

در انتها نيز با تاكيد بر اين نكته كه اين محصولات از تمامي مشخصات اصلي و كليدي انواع گران قيمت پشتيباني مي‌كنند فروش محصولات ارزان‌تر خود را تضمين مي‌كنند. شركت AMD كه به تازگي وارد بازار چيپ‌ست‌ها شده است از هيمن روش براي معرفي چيپ‌ست‌هاي سري 7 خود استفاده كرد. چندي پيش چيپ‌ست‌ AMD 790FX به عنوان يك چيپ‌ست با كارايي بالا با انبوهي از امكانات وارد بازار شد. اين چيپ‌ست گران قيمت كه به ويژه براي پشتيباني از پردازنده‌هاي چهار هسته‌اي Phenom طراحي شده بود، اصلي ترين بخش پلاتفورم جديدي است كه از سوي AMD با نام پلاتفورم Spider معرفي شده است. البته پلاتفورم Spider اعضاي ديگري نيز دارد. پردازنده‌هاي Phenom و پردازنده‌هاي گرافيكي سري Radeon HD 3800 از ديگر اجزاي اين پلاتفورم هستند. AMD ادعا كرده است كه در صورت استفاده از تمامي اين اجزا در كنار هم سيستمي با بالاترين هماهنگي و كارايي در دسترس قرار خواهد گرفت.

اكنون نوبت عرضه محصولات ميان قيمت است كه وارد بازار شوند و چيپ ست AMD 770 به همين منظور طراحي و معرفي شده است. اين چيپ‌ست وظيفه دارد تا پلاتفورم Spider را وارد بازار سيستم‌هاي ميان قيمت كرده و به اين وسيله حضور AMD را در اين بخش تقويت كند. AMD سعي كرده است تا مشخصات اين چيپ‌ست را تا حد امكان به مشخصات چيپ‌ست‌هاي سري 790 نزديك نگه دارد. البته مشخصات تا حدي تعديل شده‌اند كه نتوانند بازار چيپ‌ست‌هاي قدرتمند‌تر اين خانواده را به خطر بياندازند.
پشتيباني از پردازنده‌هاي طراحي شده براي سوكت AM2+ و بالاخص پردازنده‌هاي چهار هسته‌اي Phenom يكي از توانايي‌هايي است كه اين چيپ ست از چيپ‌ست‌هاي سري AMD 790 به ارث برده است. پشتيباني از گذرگاه HyperTransport 3.0 و حافظه‌هاي DDR2-1066 مهم‌ترين مزايايي است كه پردازنده‌هاي توليد شده براي سوكت AM2+ به همراه مي‌آورند. گذرگاه HyperTransport3.0 از يك پهناي باند 16 بيتي در فركانس دو گيگاهرتزاستفاده مي‌كند تا پهناي باند در دسترس پردازنده را نسبت به نسل قبلي اين گذرگاه تا دوبرابر افزايش دهد. پشتيباني از گذرگاه PCIExpress 2.0 نيز از ديگر خصوصيات اين چيپ‌ست‌ است. با توجه به عرضه پردازنده‌هاي گرافيك جديدتر كه نياز به پهناي بالاتري براي ارتباط با پردازنده، حافظه و يا ديگر اجزاي سيستم دارند، نسل دوم درگاه PCIExpress با پهناي باندي حدود 16 گيگابايت بر ثانيه در حالت x16 معرفي شد. در حال حاظر به غير از چيپ‌ست‌هاي سري AMD 770 پردازنده‌هاي گرافيكي Geforce 8800GT، Radeon HD 3870 و HD 3850 به همراه چيپ‌ست‌هاي سري X38 و AMD 790 از اين درگاه جديد پشتيباني مي‌كنند. در حقيقت تا پيش از عرضه چيپ‌ست ميان قيمت جديد AMD تنها چيپ‌ست‌هاي گران قيمت قادربودند تا اين درگاه توسعه را در اختيار كاربران قرار دهند. بر خلاف چيپ‌ست‌هاي سري AMD 790 چيپ‌ست AMD770 از تكنوژي CrossFireX پشتيباني نمي‌كند و به همين دليل نمي‌توان هيچ‌گونه پيكره‌بندي با دو يا چند كارت گرافيك را براي آن در نظر گرفت. با توجه به اينكه اين چيپ‌ست جزو محصولات ميان قيمت است و براي كاربراني چون علاقه مندان افراطي بازي‌ها در نظر گرفته نشده، عدم پشتيباني از اين تكنولوژي‌ هيچ صدمه‌اي به كارايي كلي آن وارد نكرده است. اما AMD امكاناتي را نيز براي افزايش كارايي اين چيپ‌ست‌ها در نظر داشته است. تكنولوژي OverDrive تكنولوژي است كه به همراه چيپ‌ست‌هاي سري 7 معرفي شده است. اين تكنولوژي از دو بخش سخت افزاري و نرم‌افزاري براي اوركلاك سيستم استفاده مي‌كند. بخش سخت افزاري امكان تغيير و تنظيم گسترده و دقيق فركانس‌ها و ولتاژ‌هاي اجزاي مختلف سيستم را ايجاد مي‌كند در حالي كه بخش نرم افزاري تمامي اين تنظيمات را از طريق سيستم عامل‌هايي نظير ويندوز در اختيار كاربران قرار مي‌دهد. اوركلاك خودكار يا دستي و انجام آزمايش‌هاي پايداري براي اطمينان از ثبات سيستم و همچنين اجراي آزمايش‌هايي براي بدست آوردن حداكثر فركانس‌هاي قابل دستيابي از ديگر امكاناتي است كه تكنولوژي OverDrive ارايه مي‌كند.


با توجه توانايي‌هاي خوب وقيمت مناسب اين چيپ‌ست كه آن را به يكي از بهترين گزينه‌ها براي استفاده به همراه پردازنده‌هاي AMD بدل كرده است، بسياري از توليد كنندگان مادربرد اقدام به طراحي و ارايه محصولات خود بر پايه چيپ‌ست‌هاي AMD 770 كرده‌اند. به عنوان مثال شركت GIGABYTE به عنوان يكي از بزرگترين توليد كنندگان مادربرد به تازگي دو مدل از محصولات خود را كه بر پايه اين چيپ‌ست‌ها توليد شده‌اند به بازار معرفي كرده‌ است. مادربردهاي GA-MA770-DS3, GA-MA770-S3 محصولاتي هستند كه توسط GIGABYTE و بر پايه چيپ‌ست‌ AMD 770 توليد شده‌اند. مادربرد GA-MA770-DS3 مادربردي است كه بر پايه نسل دوم طراحي با طول عمر بالا طراحي شده است و به طور كامل از خازن‌هاي حالت جامد استفاده مي‌كند.

چوك‌هاي با هسته فريت و MOSFET‌هاي با RDS پايين از ديگر اجزايي هستند كه باعث مي‌شوند اين مادربرد داراي مصرف پاييني بوده و حرارت كمتري توليد كند. علاوه‌براين به دليل استفاده از قطعاتي كه داراي كيفيت بالايي هستند، طول عمر اين مادربرد نسبت به ديگر مادربرد‌ها هم‌رده بيشتر بوده و براي كاربراني كه از سيستم‌هاي خود براي مدت طولاني و تحت بار كاري سنگين استفاده مي‌كنند بسيار مناسب است.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image