جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ورود سرورهاي تقلبي HP به بازار ايران
-(2 Body) 
ورود سرورهاي تقلبي HP به بازار ايران
Visitor 2208
Category: کامپيوتر
شنيده مي‌شود کميسيون شبکه سازمان نظام صنفي رايانه‌اي مشغول بررسي موضوع ورود سرورهاي تقلبي با برند HP به بازار ايران است.

فناوران- گفته مي‌شود در هفته‌هاي گذشته سرورهاي سري Proliant با برند HP با اقبال مصرف کنندگان مواجه شده و واردات اين محصول بدون سفارش قبلي هم انجام مي‌شود، چون وارد کنندگان مي‌دانند حداکثر تا دو هفته محصول‌شان فروش خواهد رفت.

اين موضوع سبب شده تا برخي سودجويان به دنبال واردات تقلبي اين محصول به ايران باشند. شنيده شده از جمله مواردي که در اين سرورها تقلب شده، استفاده از رم تقلبي، هارد تقلبي، شاسي دست دوم و Heat Sink قسمت CPU است. به ويژه مورد آخر به جاي آنکه توليد کاستاريکا باشد، توليد چين است.

گفته مي‌شود تنها راه تشخيص تقلبي بودن اين سرورها بيرون آوردن CPU و نگاه کردن به پشت آن است که در آنجا نوشته شده توليد کدام کشور است و اگر چين نوشته شده باشند، اين محصول اصل نيست. نگراني فعالان بازار نيز وقتي بيش‌تر مي‌شود که بدانيم معمولا کسي با اين دقت سرورها را بررسي نمي‌کند.

شنيده شده کميسيون شبکه سازمان نظام صنفي رايانه‌اي مبادي ورودي اين کالاها را کشف کرده و در صورت ادامه واردات سرورهاي تقلبي، شرکت‌هاي واردکننده سرور را به اطلاع عموم خواهند رساند.

همچنين شنيده شده واردکنندگان سرورهاي تقلبي، با توزيع کنندگان خوشنام محصولات HP نيز تماس گرفته و آمادگي خود را براي توزيع محصولات تقلبي از طريق اين توزيع کنندگان اعلام کرده‌اند.

گفته مي‌شود پيش‌تر نيز بازار ايران شاهد اتفاقي مشابه در مورد برند سيسکو بود. ماژول WIC-1T اين برند نيز با مشکل مشابهي روبه‌رو شد. در نتيجه آن، نه تنها سيسکو در ايران اعتبارش کاهش يافت که ديگر عمدتا کالاي تقلبي با نام آن در دسترس مصرف کننده قرار گرفت. اکنون به گفته فعالان بازار، ممکن است اين اتفاق براي HP بيفتد و اين برند خوشنام، با مشکلات زيادي در بازار شبکه روبه‌رو شود.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image