جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
وزير ارتباطات : گام هاي بلند و بي نظيري برداشته ايم
-(5 Body) 
وزير ارتباطات : گام هاي بلند و بي نظيري برداشته ايم
Visitor 2191
Category: کامپيوتر
وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات گفت:‌ هفته‌ي گذشته نامه‌اي به وزير امور اقتصادي و دارايي ارسال كردم مبني بر اينكه كه بايد بقيه‌ي بانك‌ها نيز به اين شبكه وصل شوند كه اگر اين اتفاق رخ دهد،‌ از اين پس ارتباطات پولي را به صورت الكترونيكي خواهيم داشت.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد سليماني در مراسم افتتاحيه‌ي شبكه‌ي مديريت سوئيچ ايران اظهار كرد: امروز روزي است كه وقتي پروژه‌ي اينچنيني به بهره‌برداري مي‌رسد و مردم از نتايج آن بهره مند مي‌شوند، طبيعتا كساني كه در اين مدت تلاش كرده اند احساس سربلندي و غرور خواهند كرد.

وي گفت:‌ در طول ‌28 سال انقلاب اسلامي‌ همه تلاش كردند كشورمان در مسير درست خود هدايت شود وقتي نوبت به دولت نهم رسيد، اين دولت به صورت ويژه‌اي فعاليت كرد و ويژگي‌ها و مشخصات خاص خود را دارد.

به گفته‌ي او دولت تصميمات خود را بر اساس كارشناسي دقيق انجام مي‌دهد كه اين تصميم در زمان خود بايد انجام پذيرد، بنابراين يكي از وظايف كارشناسان ما بررسي سريع مسائل و تصميم به موقع و حركت در مسير مورد نظر است.

وي ادامه داد: در اين مسير بايد هر چه بيشتر تلاش شود تا از بروكراسي دوري شود و بحث مديريت شبكه نيز به همين صورت است و اين پروژه درسي براي ما است كه بتوانيم در مقابل مسائل و رويدادها به سرعت واكنش نشان دهيم.

وزير ارتباطات با بيان اين كه در دو سال اخير آغاز دولت نهم، فعاليت‌ها در حوزه‌هاي مختلف گسترش و توسعه‌ي بيشتري يافته است، گفت:‌ در بخش مخابرات و ارتباطات كه امروز شاهد افتتاح چنين پروژه‌اي هستيم گام‌هاي بلندي برداشته شده و در طول دو سال گذشته بي‌نظير بوده است.

او ادامه داد: به عنوان مثال در كشور ما در حال حاضر بيش از ‌53 هزار روستا داراي ارتباط هستند و از اين بين هشت هزار روستا در طول دو سال صاحب ارتباط شده‌اند و اين نشان از بهره‌مند‌ي صحيح و درست از توانمندي‌ها دارد.

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات اظهار كرد: اگر امروز در كشور ما ‌5/43 ميليون تلفن ثابت و همراه به مردم واگذار مي‌شود از اين تعداد ‌5/18 ميليون در طول دو سال گذشته تحقق يافته است و بدون شك انجام اين همه فعاليت بدون داشتن مديريت اين گونه فراهم نمي‌شود؛ بنابراين اين پروژه زمينه‌اي مناسب را فراهم كرده و ركوردي بي نظير در دنيا محسوب مي‌شود.

وي با اشاره به زيرساخت‌هايي كه در كشور فراهم شده است، گفت: زيرساخت‌هايي كه در كشور ايجاد شده بي نظير است و در حال حاضر صاحب يك شبكه فيبر نوري با بيش از ‌76 هزار كيلومتر هستيم كه اين رقم در منطقه بي‌نظير به شمار مي‌رود.

سليماني ادامه داد: با كاهش بودجه‌هايي كه در سال جاري در اين حوزه صورت گرفت، فعاليت‌ها انجام شده و خللي در انجام آن‌ها ايجاد نشده است و اين امر با كاهش هزينه‌هاي غير ضرور و بالا بردن بهره وري سازمان دهي و مديريت صحيح و استفاده از فن‌آوري‌هاي جديد صورت پذيرفته است.

به گفته‌ي وي سال ‌86 سال مهمي‌ است همان طور كه سال ‌85 سال انقلاب در ارتباطات و فن‌آوري ايران بود، در سال ‌86 نيز بايد تحولات چشم گيري در اين بخش خصوصا در بخش زيرساختي كشور انجام شود.

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات همچنين از تصويب اساسنامه‌ي سازمان زيرساخت توسط دولت در هفته‌ي گذشته خبر داد و اظهار كرد:‌ در اين اساسنامه شرح وظايف به صورت كامل و روشن‌تر كه عمدتا در بخش هدايت،‌ نظارت، فرماندهي،‌ حاكميت و اجرا در راستاي اصل ‌44 قانون اساسي است، آمده است.

وي گفت: در راستاي اجراي اصل ‌44، بخش مخابرات كشور، پيشتاز است اما موانعي پيش روي خود دارد كه بايد آن‌ها را طي كرده و با برنامه‌ريزي و هماهنگي‌هاي لازم در اين زمينه گام برداشته شود؛ همچنين در سال ‌86 بايد سازمان زيرساخت حركت‌هاي خود را چند برابر كرده تا بتواند نيازهاي سازمان‌هاي ديگر را برآورده كند.

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در حاشيه‌ي اين مراسم، در جمع خبرنگاران از اتصال ‌289 دانشگاه به شبكه و اتصال بيش از ‌11 هزار بانك به اين شبكه خبر داد و گفت: زيرساخت مخابراتي كشور آمادگي كامل را دارد كه بقيه‌ي بانك‌ها را نيز به اين شبكه متصل كند.

وي،‌ در ادامه اظهار كرد:‌ آمادگي داريم كه تمام مراكز بيمه‌ي كشور و دفاتري كه خدمات بيمه را ارايه مي‌دهند به شبكه وصل كنيم، البته مديريت با خود بانك‌هاست و قرار شد آن‌ها در اين زمينه كارگروهي ايجاد كنند كه برنامه‌ي كاري را در اين زمينه مشخص كنند.

Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image