جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
وزير ارتباطات: اينترنت ملي به سه سال زمان نياز دارد
-(7 Body) 
وزير ارتباطات: اينترنت ملي به سه سال زمان نياز دارد
Visitor 2031
Category: کامپيوتر
وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات گفت: شبكه‌ي ملي اينترنت به سه سال زمان نياز دارد تا خروجي نهايي آن براي عموم كاربردي شود.

محمد سليماني در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي آخرين وضعيت شبكه‌ي ملي اينترنت اظهار كرد: راه‌اندازي شبكه‌ي ملي اينترنت ضرورت‌هايي دارد كه بايد به آن توجه شود؛ چرا كه حجم گردش اطلاعات در داخل كشور بسيار بالاست، از اين رو اگر تمام اطلاعات بر اساس جريان فعلي به گردش درآيند، به پهناي باند وسيع نياز داريم و بايد هزينه‌هاي بسياري را پرداخت كنيم.

او افزود: راه‌اندازي يك شبكه‌ي ملي در عرصه‌ي اينترنت سبب مي‌شود تمامي ‌مراحل تبادل اطلاعات در درون كشور انجام شود كه اين امر باعث مي‌شود هزينه‌ها كاهش پيدا كنند و مهم‌تر از آن، منابع اطلاعاتمان در اختيار خودمان باشد و بتوانيم به هر شكل كه بخواهيم اطلاعات را در زمينه‌ي علمي، فرهنگي،‌ اقتصادي و اجتماعي براي نسل آينده گسترش دهيم.

وي ادامه داد: بنا بر اين ضرورت‌ها از سال گذشته تصميم گرفته شد تا شبكه‌ي ملي اينترنت راه‌اندازي شود. از اين رو، ابتدا چارچوب‌ها و كليات آن تعريف شد و به تصويب شوراي عالي فن‌آوري اطلاعات رسيد؛ مجوز طراحي آن نيز اخذ شده كه به تناسب آن يك مرحله‌ي طراحي مفهومي‌ تعريف كرديم كه با همكاري مركز تحقيقات مخابرات و تيم تخصصي كه براي اين امر ايجاد شده بود، به سرانجام رسيد.

او خاطر نشان كرد: طراحي مفهومي ‌نهايي شده و قرار است در جلسه‌اي به اطلاع عمومي‌ برسد تا وظايف هر يك از دستگاه‌ها و سازمان‌ها و جايگاه آن‌ها در اين زمينه مشخص شود و به تناسب آن هر دستگاهي بايد بر اساس جايگاهي كه براي خود تعريف مي‌كند، يكسري وظايف را برعهده گيرد.

سليماني با اشاره به اين كه مرحله‌ي بعدي طراحي جزيي شبكه‌ي ملي اينترنت است، گفت:‌ تا پايان آذر ماه بايد طراحي جزيي شبكه به پايان برسد كه با اتمام اين مرحله اجزاي شبكه و نيازهاي آن به طور دقيق مشخص و موارد قانونگذاري و برآورد هزينه‌ي لازم براي طراحي اين شبكه نيز اعلام خواهد شد، بنابراين اميدواريم بتوانيم در دي ماه طراحي جزئي اين شبكه را نهايي كنيم و به اطلاع عمومي‌ برسانيم.

او افزود: در كنار اجراي اين طرح‌ها نيز سعي شده پيش نيازهاي مورد نياز اين شبكه طراحي شود كه از جمله مي‌توان به شبكه‌ي علمي ‌اشاره كرد؛ فاز اول شبكه‌ي علمي‌ كشور به‌صورت پايلوت در تهران به عنوان بزرگ‌ترين شهر دانشگاهي راه‌اندازي مي‌شود؛ اين شبكه از نظر زيرساختي آماده است اما از نظر اجرايي در مرحله‌ي ابتدايي قرار دارد.

سليماني ادامه داد: پايلوت اوليه‌ي شبكه‌ي علمي در شهر تهران توسط شركت فن‌آوري اطلاعات و مخابرات استان تهران راه‌اندازي خواهد شد؛ مقدمات طراحي اين شبكه از سال گذشته آغاز شده بود، اما به دليل اين كه تمام دانشگاه‌ها به فيبر نوري مجهز نبودند، راه‌اندازي آن به تاخير افتاد.

او افزود: شبكه‌ي بهداشت نيز يكي ديگر از اين اقدامات است كه به صورت موازي با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در حال كار هستيم كه تمامي‌ بيمارستان‌هاي بزرگ كشور را به شبكه‌ ملي اينترنت وصل كنيم.

سليماني ادامه داد:‌ يكسري شبكه‌هاي استاني و درون شهري وجود دارد كه در حال آماده‌سازي آن‌ها هستيم تا استان‌ها با تقويت شبكه‌ي محلي بتوانند به شبكه‌ي ملي وصل شوند؛ در حال حاضر نيز در مشهد و اصفهان اقداماتي در جهت تقويت اين شبكه انجام شده و حتي برخي از روستاها نيز از شبكه‌هاي محلي برخوردار شده‌اند.

Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image