جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
وضعيت بازار Gaming قبل از آغاز فصل گرم بازيها
-(2 Body) 
وضعيت بازار Gaming قبل از آغاز فصل گرم بازيها
Visitor 2130
Category: کامپيوتر
آي تي ايران - چند سالي مي شود که بازي هاي الکترونيکي به عنوان يکي از پر مخاطب ترين بخش هاي بازار بزرگ فناوري اطلاعات شناخته مي شوند و با توجه به وجود هميشگي تقاضاي بالا در اين صنعت ،به نظر مي رسد که هيچ وقت عطش آن در جهان کم نشود

. بازي هاي الکترونيکي که امروز علاوه بر مخاطبان جوان و نوجوان خود بزرگسالان را هم وسوسه مي کنند تا قسمتي از زمان فراغت خود را به آن اختصاص دهند، هم در زمينه نرم افزاري و هم سخت افزاري بازاري رقابتي ايجاد کرده اند که به سرعت پيشرفت مي کند تا عطش بازي دوستان را سيراب کند.

با ورود Play Station Sony در چند سال گذشته و در پي آن XBOX از مايکروسافت و فعاليت هاي جديد Toshiba در اين راستا ، شاهد نقطه عطفي در بازار اين سبک از بازي ها بوديم .به طوري که با ورود اين کنسولها در بازار و با توجه به تقاضاي بالاي اين محصول، تجهيزات جانبي آن نيز به طور گسترده وارد بازار داخلي شد تا اين بخش از بازار فعال تر از گذشته به حرکت خود ادامه دهد.

ايجاد بازار رقابتي باعث شد تا در زمينه نرم افزاري کيفيت بازي هاي الکترونيکي به بازي هاي رايانه اي نزديک تر شود و از آن طرف نيز کمپاني هاي ارائه کننده بازي هاي کامپيوتري نيز امکان اجراي برخي از بازي هاي پرطرفدار خود را به کنسول ها دادند تا رقابت شديدتر شود. به مرورگستره اين رقابت به تجهيزات جانبي بازي ها نيز کشيده شد تا امروز به يکي از بخش هاي قابل توجه بازار تبديل شود.

درجديدترين شاخص اعلام شده باشگاه فعالان بازار ICT (هفته دوم خرداد 86)، برند هاي قديمي و فعالي همچون Genius ،SONY و A4Tech در کنار تنها برند ايراني اين حوزه يعني FARASSOO در جايگاه هاي بالاي جدول ايستاده اند تا در کنار رقيب بزرگ اما محروم شده از فعاليت شفاف در بازار کشور يعني Logitech در اين عرصه نيز رقابت سختي داشته باشند. Genius که قبل از ديگران در اين زمينه جديد و به شدت رو به رشد از بازار فعال شده است با حفظ اعتبار قديمي خود و با زنده کردن خاطرات کنسول بازي ميکرو در نزد کاربران قديمي با کسب شاخص 188محبوب ترين برند بازار Gaming کشور است.
Sony نيز که با توجه به موارد ذکر شده يکي از محبوب ترين برندهاي تجهيزات و وسايل Gaming مي باشد و مقام اول اين حوزه را در بازار جهاني داراست در بازار ايران با شاخص 145 سهم دوم را دارد. اگر Sony بتواند از گزند انواع اجناس تقلبي با مارک سوني در بازار ايران خلاص شود و ضمنا پلي استيشن هم تا حدي موفقتر از گذشته عمل کرده و همچون اروپا و آمريکاي شمالي در اين بازار هم پر طرفدار شود حتما در شاخص بعدي جايگاه بهتري خواهد داشت.

درجايگاه سوم نيز A4tech با شاخص 119 قرار دارد که کيفيت محصولاتش در کنار قيمت نه چندان بالاي آن و نيز فعاليت قديمي اين برند در بازار لوازم جانبي مي تواند توجيه مناسبي براي حضورش در اين جايگاه باشد.

اما آنچه که جالب توجه به نظر مي رسد حضور برند ايراني FARASSOO در جايگاه بالاي جدول است که با شاخص 118 در حالي در جايگاه چهارم و بسيار نزديک به A4Tech قرار گرفته است که مدت زمان زيادي از حضورش در عرصه تجهيزات بازي نمي گذرد. Logitech نيز با همه مشکلات جديدش براي فعاليت در ايران به جايگاه نه چندان درخور پنجم بسنده کرده است.

با توجه به اينکه شاخص هفته اخير طرح S&P براي اولين بار موضوع Gaming را مورد بررسي قرار داده است و همچنين تاثير قابل توجه بازيهاي رايانه اي بر محصولاتي همچون کارتهاي گرافيک ، کيس و پاور ، موس ، کيبرد ، گيم ويل و گيم پد ، به نظر ميرسد که تا شش ماه ديگر و اعلام شاخص جديد از طرف باشگاه، بازار شاهد ورود نامهاي جديد با محصولاتي متنوع تر و رقابتهايي بس فشرده در اين حوزه جديد باشيم به خصوص آنکه تابستان و فصل گرم بازيهاي الکترونيکي با پايان امتحانات در راه است و حداقل در اين باب جوجه ها را بايد آخر تابستان شمرد!

شاخص اس اند پي نتيجه آمارگيري هفتگي درباره موضوعات و اقلام مختلف از اعضاي باشگاه فعالان بازار آي سي تي کشور مي باشد. آراي اعضاي اين باشگاه که متشکل از حدود 2000 واحد فعال در امر توزيع و فروش محصولات رايانه و ارتباطات بوده که به صورت آنلاين در پرتال www.sandp.ir ثبت ، جمع آوري و به صورت نمودارهاي آماري ارائه ميگردد. بدون هرگونه ادعاي مربوط به ميزان جامعيت شاخص ارائه شده، اين آمار به تفکيک تهران و شهرستانها و نمودارهاي مقايسه اي آن و نيز تحليل هاي مرتبط با هر شاخص و آرشيو شاخص ها در سايت www.sandp.ir براي دسترسي عموم موجود مي باشد. نظرات و پيشنهادات کارشناسانه خود را در حوزه ICT از طريق سايت ارسال نماييد.

Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image