جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
وقتي امواج عاطفه را انتقال مي‌دهند
-(2 Body) 
وقتي امواج عاطفه را انتقال مي‌دهند
Visitor 2123
Category: کامپيوتر
موبنا- در تحقيقي که در مورد بيش از 6 هزار پيام کوتاه، به صورت داوطلبانه مورد ارزيابي قرار گرفت، مشخص شد که 68/32 درصد SMSها در مقوله مسائل عاطفي مي‌گنجد.
محمود اکرامي، مردم‌شناس و پژوهشگر پيام‌هاي کوتاه تلفن همراه، اعلام کردُ شش هزار پيام کوتاه تلفن همراه از سوي ارسال‌کنندگان به صورت داوطلبانه و به عنوان نمونه در اختيار تيم پژوهش قرار گرفته و براين اساس مشخص شد که 426 پيام کوتاه در اين تحقيق - معادل هفت درصد از پيام‌ها - در حيطه توصيه و اندرز بوده و 21/12 درصد پيام‌ها نيز شامل پيام‌هايي است که در روزهاي خاص، اعياد و مناسبت‌هاي مذهبي ارسال مي‌شوند.
وي، با اظهار اين مطلب که بيش از دو درصد پيام‌هاي کوتاه ارسالي، به جدل‌هاي خانوادگي اختصاص دارد، افزود: در بيشتر اين پيام‌ها مايه طنز نيز ديده مي‌شود، اما طنز صرف که به هجو معادل هم نزديک مي‌شود 60/5درصد از SMSها را به خود اختصاص مي‌دهد.
اکرامي، 42/2 درصد از پيام‌هاي کوتاه تلفن همراه در اين پژوهش را در زمينه اطلاعات علمي خواند و تصريح کرد: بحث ادبي صرف 326 مورد معادل 5.30 درصد از پيام‌ها است.
وي گفت: مناجات، آيه‌هايي از قرآن، نهج‌البلاغه و روايات اسلامي 1.67 درصد از پيام‌ها را در اين تحقيق شامل شده‌اند.
به گفته اين پژوهشگر، 8.86 درصد پيام‌هاي کوتاه مربوط به رسانه ملي است، ضمن آنکه پيام‌هايي با محور تبليغات 7/. درصد را شامل مي‌شوند.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image