جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
وقتي غول‌ها سرگرم‌تان مي‌كنند
-(5 Body) 
وقتي غول‌ها سرگرم‌تان مي‌كنند
Visitor 2372
Category: کامپيوتر
موتورهاي اصلي جست‌و‌جوي اينترنتي با افتخار اعلام مي‌کنند که ارايه‌دهندگان بي‌طرف اطلاعات هستند، اما با افزايش رقابت در بازار موتور‌هاي جست‌و‌جو و تلاش براي تبديل شدن به واسط شماره يک بين کاربران و محتواي آنلاين، نام‌هاي بزرگي چون گوگل و مايکروسافت به موتورهاي جست‌و‌جوي خود روي آورده اند تا از اخبار و اطلاعات پرمخاطب تفريحي و سرگرمي، بيشترين استفاده را ببرند.



مايکروسافت در ماه ژوئن گذشته سرويس‌هاي سرگرمي جديدي را به موتور جست‌و‌جوي بينگ افزود. يکي از اين سرويس‌ها نوار ابزار پخش نسخه کامل آهنگ‌ها از سرويس موسيقي Zune مايکروسافت است. کاربران از اين طريق مي‌توانند به طور آنلاين به آهنگ‌هاي خود گوش کنند، آخرين جزييات کنسرت‌هاي موسيقي و بليت فروشي را دريافت و اطلاعات مربوط به خواننده، آهنگ و آلبوم را مشاهده كنند.

گوگل هم در سال ميلادي گذشته بسته سرگرمي مشابهي را به سرويس‌هاي متعدد خود افزود. غول جست‌و‌جو هم‌اکنون در حال کار روي سرويس دانلود موسيقي خود است که با موتور جست‌و‌جوي گوگل و سيستم‌عامل موبايلي آندروييد کاملا هماهنگ خواهد بود.

با توجه به اينکه بسياري از جست‌و‌جوهاي اينترنتي به موضوعات سرگرمي-تفريحي ارتباط دارد، بهره برداري سازماندهي شده و منسجم از اين حجم بالاي جست‌و‌جو نيازمند زمان است. بنابر اعلام مايکروسافت، 10 درصد کل مدخل‌هاي جست‌و‌جوي بينگ مربوط به سرگرمي مي‌شود که در اين بين، 70 درصد به تنهايي به جست‌و‌جوي ترانه آهنگ‌ها اختصاص دارد.

مايکروسافت با به روز رساني‌هاي متعدد بينگ و اضافه کردن سرويس‌هاي جديد، درصدد است موتور جست‌و‌جوي خود را به پايگاه سرگرمي برتري نسبت به گوگل تبديل کند.

در حالي که هر دو موتور جست‌و‌جوي بينگ و گوگل در سرويس جست‌و‌جوي موسيقي خود به کاربران امکان مي‌دهند به نسخه کامل آهنگ مورد نظرشان گوش کنند، بينگ از امکانات بيشتري برخوردار است و اطلاعات تکميلي مانند آخرين تور کنسرت‌هاي خواننده يا گروه مورد نظر و وب سايت تهيه بليت را نيز به نمايش مي‌گذارد.

با وجود اين، برتري مايکروسافت ممکن است با راه‌اندازي نسخه نهايي سرويس موسيقي گوگل به هم بخورد. منابع آگاه تاييد کرده‌اند سرويس موسيقي گوگل که با سرويس جست‌و‌جوي اين وب سايت در تعامل است، سال 2010 به راه خواهد افتاد.

در حال حاضر لينک دانلود آهنگ‌هايي که کاربران در گوگل جست‌و‌جو مي‌کنند، از سوي سرويس MySpace Music ارايه مي‌شود. اين سرويس همچنين مسوول نمايش فيدهاي توييتر و برخي اطلاعات ديگر در نتايج جست‌و‌جوي کاربران گوگل است.

اينکه گوگل دقيقا چه برنامه اي در سر دارد نامعلوم است اما در طول کنفرانس توليدکنندگان پلات فورم آندروييد که ماه مه گذشته برگزار شد، اشاراتي به اين موضوع شد. گوگل در آن رويداد از خريد فناوري Simplify Media خبر داد. اين فناوري هماهنگ کننده محتوا (Content Synching) قادر است به طور خودکار آهنگ‌هايي که به صورت آنلاين خريداري مي‌شود را روي تلفن‌هاي آندروييدي ايندکس کند. هنوز مشخص نيست اين سرويس، اشتراکي خواهد بود يا خير.

اين طرح گوگل با واکنش استوديوهاي موسيقي رو به رو شده است. استوديوهاي موسيقي ماه ژوئن اخير به گوگل هشدار دادند 17 آهنگ را از وب سايت‌هايي مانند RapidShare و MegaUpload حذف کنند، زيرا ناقض کپي رايت بوده است. گوگل هنوز به اين هشدار پاسخي نداده است.

اگر گوگل با حذف لينک پخش و دانلود اين آهنگ‌ها موافقت کند، مطمئنا شاهد سرازير شدن حجم بسيار بيشتري از شکايت‌ها خواهد بود. غول جست‌و‌جو در غير اين صورت بايد با پرونده سنگيني در دادگاه دست و پنجه نرم کند که بي‌شک کمتر از شکايت يک ميليارد دلاري شرکت رسانه‌اي Viacom از يوتيوب نخواهد بود.

يوسف مهدي، نايب رييس سرويس‌هاي آنلاين مايکروسافت اعلام کرد سرويس موسيقي بينگ با تمام درخواست‌هاي حذف آهنگ به دليل نقض قانون کپي رايت موافقت خواهد کرد. با وجود اين مايکروسافت برنامه‌اي براي تغيير الگوريتم جست‌و‌جوي خود ندارد.

اقدامات و به روزرساني‌هاي بينگ جالب توجه است، اما اين گوگل است که بازار را به نفع خود تحت تاثير قرار مي‌دهد. براساس آخرين آمار شرکت اطلاعاتي Experian Hitwise، موتور جست‌و‌جوي گوگل در ماه مه اخير 72 درصد بازار جست‌و‌جوي آمريکا را در اختيار داشت و پس از آن ياهو و بينگ به ترتيب با 4/14 درصد و 2/9 محبوب‌ترين موتورهاي جست‌و‌جوي کاربران آمريکايي شناخته شدند.

اما در ميان سرويس‌هاي موسيقي، اين اپل است که حرف اول را مي‌زند. براساس آمار موسسه تحقيقاتي NPD، 70 درصد فروش موسيقي ديجيتال در آمريکا از سوي اپل انجام مي‌پذيرد. اين در حالي است که اپل هنوز در جست‌و‌جوي آنلاين موسيقي به فعاليت نپرداخته است.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image