جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ويستا و کاهش عمر باتري
-(0 Body) 
ويستا و کاهش عمر باتري
Visitor 2385
Category: کامپيوتر
بسياري از شرکتهاي سازنده قطعات رايانه اي به دفعات خاطرنشان کرده اند که مصرف نيروي لازم براي پردازش اطلاعات در سيستم عامل ويندوز ويستا بيشتر از مقدار پيش بيني شده است
از آنجا که کاربران لپ تاپ ها همواره به دنبال روشي بوده اند تا بدون محدود شدن فعاليت ها به منبع انرژي الکتريکي بتوانند براي مدت طولاني از رايانه هاي همراه خود استفاده کنند، بنابراين مي توان گفت عدم ارتقاي مديريت نيروي سيستم عامل ويندوز ويستا نقص مهمي براي آن به شمار مي آيد.
بسياري از شرکتهاي پيشگام در اين عرصه مانند HP اعلام کرده اند در تلاشند با استفاده از فناوري هاي اختصاصي خود تغييراتي را در اجزاي سازنده رايانه ها ايجاد کنند تا به اين وسيله ميزان انرژي ذخيره شده در باتري ها را افزايش دهند و تا حدودي موانع ايجاد شده در نتيجه استفاده از ويستا را از ميان بردارند. مايکروسافت نيز اين ضعف را به منزله تشويق شرکتهاي سازنده براي اصلاحات سخت افزاري به منظور افزايش کارايي رايانه ها مي داند.
سطح کاربري Aero glass اين سيستم موجب مي شود عمر باتري لپ تاپ ها کاهش يابد که اين مساله سبب افزايش نارضايتي کاربران شده است. مقصر اصلي ، سطح کاري جذاب اين سيستم عامل است که در نظر کاربر بسيار خوشايند است. اين سطح مشابه يک پنجره شفاف است و هنگام اجراي برنامه هاي مختلف در رايانه تغييرات متحرکي را در صفحه نمايش رايانه ايجاد مي کند. با قطع و خاموش شدن سطح کاربري Aero ، عمر باتري در مقايسه با سيستم عامل ايکس پي که در آينده اي نزديک بازنشسته مي شود، از تفاوت محسوسي برخوردار نخواهد بود؛ اما هنگام روشن بودن اين برنامه عمر باتري در مقايسه با ايکس پي کاهش خواهد يافت.

مايکروسافت براي افزايش توانايي هايي مديريت نيروي ويستا تغييرات مهمي را در اين سيستم عامل ايجاد کرده است. ارتقاي روشهاي هوشمندتر براي ايجاد وضعيت هايبرنيشن (وقفه کوتاه) در اجراي برنامه هاي مورد نظر و روشهاي ساده تر براي انتخاب تنظيمات مديريت نيرو از جمله راهکارهايي است که مورد بررسي قرار گرفته است.
اگر چه در مراحل آزمايشي راه اندازي ويستا نيز گزارش هايي مبني بر عدم کارآيي باتري ها ارائه شده بود، اما به نظر مي رسد اقدامات موثري در زمينه رفع اين موانع صورت نگرفته است. با وجود اين بايد پذيرفت که علي رغم مشکلات موجود، سيستم عامل ويستا ايمن ترين سيستم عاملي است که تاکنون در اختيار کاربران قرار گرفته است.
کاربراني که هزينه زيادي براي استفاده از گرافيک موردنياز ويستا و اجراي سطح کاربري آئرو متحمل شده اند، اگر به عمر باتري لپ تاپ خود اهميت مي دهند، ناچارند از سطح کاربري زيباي ويستا که از ويژگي هاي بسيار مهم آن به شمار مي آيد، چشمپوشي کنند.

Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image