جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ويكي‌پديا در چين آف‌لاين است
-(4 Body) 
ويكي‌پديا در چين آف‌لاين است
Visitor 2108
Category: کامپيوتر
همشهري آنلاين - ظاهرا دسترسي به دائره‌المعارف اينترنتي پرطرفدار ويكي‌پديا در چين همچنان با ممنوعيت روبه‌روست.

به گزارش آسوشيتدپرس كاربران اينترنت در چين جمعه 17 نوامبر (26 آبان) گزارش دادند كه پس از يك هفته قابل دسترس شدن ناگهاني ويكي‌پديا دوباره اين سايت در بخش‌هاي متعددي از چين غيرقابل دسترسي شده است.

در حال حاضر روشن نيست آيا عدم امكان دسترسي به اين دائره‌المعارف ساخته‌شده بوسيله كاربران اينترنت به علت مشكلات فني است يا مميزان دولتي اين سايت را دوباره مسدود كرده‌اند.

وزارت خارجه و وزرات صنعت اطلاعات چين هنوز در اين مورد اظهار نظر نكرده‌اند.

دولت چين از اكتبر ( مهر) سال گذشته دسترسي به هر دو نسخه انگليسي و چيني ويكي‌پديا را مسدود كرد، ظاهرا به اين دليل كه نگران مراجعه كاربران بخ مدخل‌هاي حساسي مانند مدخل‌هاي مربوط به تايوان و تبت بود.

دولت كمونيستي چين به پيكاري براي كنترل در آوردن اينترنت نظم ناپذير و فيلترگذاشتن بر سر راه اطلاعاتي كه چيني‌ها از طريق آن به دست مي‌آورند، دست زده است. پليس مجموعه‌اي از اقدامات از جمله استفاده از فيلتر‌هاي پيچيده و نرم‌‌افزارهاي شناسايي كه كلمات حساس را شكار مي‌كنند روي آورده است تا ترافيك شبكه را تحت نظارت در آورد.

بنابراين وب‌گردي در چين تجربه كاملا متفاوتي با كار مشابه در بسياري از نقاط جهان است.
از آنجايي كه در ويكي‌پديا تقريبا هركسي مي‌تواند به جمع ويراستاران بپيونددو فهرست‌ها را ويراستاري كند، امكان اظهار نظر آزاد در مورد موضوعات حساسي كه براي دولت چين چالش‌برانگيز است در آن وجود دارد.

نسخه انگليسي ويكي‌پديا از ماه گذشته و نسخه چيني آن از هفته گذشته دوباره قابل دسترس شده بود تا اينكه در روز جمله كاربران از خبر از مسدود شدن دوباره انها دادند.

كارشناسان قبلا در مورد لغو ممنوعيت اعلام‌نشده اين سايت پرمراجع اظهار ترديد كرده بودند و آن را امري موقتي خوانده بودند.

بسياري از كاربران چيني كه در تهيه مقالات ويكي‌پديا همكاري دارند و روشن نيست كه چرا در گذشته دولت چين امكان دسترسي به اين سايت را داده بود.







Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image