جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
يك ادغام يك پرسش
-(2 Body) 
يك ادغام يك پرسش
Visitor 2213
Category: کامپيوتر
آي تي آنالايز - كميته راهبردي نمايشگاه الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيكي )الكامپ( در چهارمين جلسه خود به اين تصميم رسيد كه اين نمايشگاه را همزمان با نمايشگاه مخابرات )تلكام( برگزار كند.

اين تصميم در جلسه‌اي گرفته شده كه ظاهرا نمايندگان و فعالان بخش خصوصي نيز در آن حضور داشته‌اند. از جمله مهم‌ترين نتايج چنين تصميمي را مي‌توان رونق مهم‌ترين نمايشگاه ICT كشور از يكسو و كاهش قابل ملاحظه هزينه شركت‌ها و بازديدكنندگان از سوي ديگر دانست.

اتفاقي كه از سال‌هاي گذشته در بزرگ‌ترين نمايشگاه ICT جهان در شهر‌ هانوفر آلمان نيز رخ مي‌دهد. اگرچه از سال‌جاري متوليان نمايشگاه جيتكس نيز به اين نتيجه رسيدند تا در كنار اين نمايشگاه بخش مستقلي را نيز تحت عنوان «گلف‌كامز» به مجموعه خود اضافه كنند و به اين ترتيب مخابراتي‌ها نيز امكان حضور در اين رويداد منطقه‌اي را داشته باشند. بنابراين هم‌اكنون نمايشگاه جيتكس امارات نيز به يك نمايشگاه تمام عيار ICT تبديل شده است.

بر اين اساس به نظر مي‌رسد كه برگزاري همزمان دو نمايشگاه كامپيوتر و مخابرات نيز مي‌تواند كمك مناسبي به رونق هر چه بيشتر نمايشگاه ICT كشور باشد و چه بسا در آينده زمينه براي ادغام دو نمايشگاه كه فعلا به صورت مستقل برگزار مي‌شوند نيز فراهم شود.

در نگاه اول، همه بر اين باورند كه برگزاري همزمان دو نمايشگاه به رونق هر دو نمايشگاه كه در سال‌هاي گذشته با سردي برگزار مي‌شد، منجر مي‌شود بنابراين كميته راهبردي برگزاري الكامپ ظاهرا از فلسفه شكل‌گيري خود تا حدودي فاصله گرفته است.

اين كميته با توجه به مشكلات بخش خصوصي با شركت نمايشگاه‌ها و به منظور بررسي زمينه‌هاي همكاري هر چه بيشتر بخش خصوصي و دولتي شكل گرفت. در حقيقت كميته راهبردي الكامپ قرار بود به ريشه‌هاي عدم استقبال و مخالفت برخي نهاد‌هاي خصوصي در شكل برگزاري اين نمايشگاه بپردازد. ريشه‌هايي كه به خوبي شناسايي شده‌اند.

مشكل الكامپ بر سر شكل برگزاري و مجري آن بود، موضوعي كه ظاهرا كميته راهبردي الكامپ هنوز پاسخي به آن نداده است و بي‌تفاوتي نسبي برخي از نهاد‌هاي خصوصي را نيز مي‌توان حمل بر همين موضوع كرد.

در چنين شرايطي كميته ياد‌شده تصميم به برگزاري همزمان و مستقل دو نمايشگاه مي‌گيرد.

اما اين پرسش كه تكليف عدم حضور برخي از شركت‌ها و نهاد‌هاي خصوصي در نمايشگاه الكامپ )آن هم در اعتراض به شكل برگزاري( چه مي‌شود؛ همچنان پا برجاست.

آيا اين تصميم يعني برگزاري همزمان دو نمايشگاه را مي‌توان عامل حل مشكلات دانست.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image