جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
يك رويا
-(3 Body) 
يك رويا
Visitor 2343
Category: کامپيوتر
سيتنا- شوراي عالي فناوري اطلاعات در واپسين روزهاي سال گذشته تصويب کرد که تمامي سايت‌هاي اينترنتي دولتي ظرف شش ماه نخست سال 85 بايد در داخل کشور هاست شوند.
در اين ميان دو شرکت از سه شرکت داراي مجوز IDC و شارع دو جزو گزينه هاي ميزباني در داخل کشور بودند. پيش از اين در سال 83 مجوز ايجاد مراکز ميزباني به سه شرکت فن‌آوا، پارس آنلاين و داده پردازي اعطا شد. مطابق اين مجوز سه شرکت خصوصي موظف به راه‌اندازي طرح پايلوت خود بودند و در صورت تاييد طرح پايلوت، امکان استفاده از وام يک ونيم ميليارد توماني و پهناي باند رايگان به مدت دو سال را داشتند. از ميان اين سه شرکت تا کنون دو شرکت طرح پايلوت خود را راه اندازي کرده اند و در حال سرويس‌دهي به برخي سايتهاي دولتي هستند.
از سويي طرح شارع دو با هزينه هاي فراوان توسط شرکت فناوري اطلاعات، بدون اخذ مجوزهاي لازم از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و يا وزارت ارتباطات راه اندازي شده است، در حال حاضر شارع دو به برخي از سايت‌هاي دولتي سرويس‌دهي مي‌کند.
اما موضوع اساسي عدم توجه سازمانهاي دولتي به استفاده از خدمات IDC هاي داخلي و عدم انتقال سايتهاي به اين IDC هاست.
IDC هاي خصوصي داخلي بر خلاف شرکت‌هاي خارجي ارايه کننده پهناي باند، مشکلات بزرگي دارند. مهمترين مشکل IDC هاي داخلي، قيمت بالاي پهناي باند در ايران است. لينک STM1 در ايران حدود 150 ميليون تومان قيمت دارد که به طور متوسط با اين پهناي باند مي توان حدود 150 سرور با بار متعارف را سرويس دهي کرد که متوسط قيمت پهناي باند براي هر سرور بيش از يک ميليون تومان خواهد شد که در مقايسه با قيمت 50 دلاري در IDC هاي امريکايي غير قابل رقابت است.
در حال حاضر خريداري پهناي باند براي ارايه سرويس هاستينگ به هيچ وجه توجيه اقتصادي ندارد و به نظر مي رسد در صورت ادامه وضعيت موجود، انتقال سايتهاي خارجي به داخل کشور در حد يک رويا باقي بماند.
با توجه نقش پررنگ وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از يک سو و اهميت انتقال سايت‌هاي دولتي به داخل کشور از سوي ديگر، به نظر مي رسد مي بايست راهکار مناسب و عملي براي اين مشکل در نظر گرفته شود تا امنيت اطلاعات دولتي و مردم تامين شود.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image