جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
يک انتخاب و سه سوال
-(1 Body) 
يک انتخاب و سه سوال
Visitor 2170
Category: کامپيوتر
?چرا گروه واردکنندگان مهم است؟

اين نهاد خبرساز که وزير بازرگاني در روزهاي پاياني سال گذشته آن را در تقابل با بازيگران سنتي تجارت داخلي ايران تشکيل داده‌ تجسم رويايي است که دولت براي کنترل بازرگاني خارجي خود در سر دارد. يارگيري آن نيز از ميان واردکنندگان تخصصي کالاهاي مصرفي نشان مي‌دهد در دوره‌اي که هدفمند کردن يارانه‌ها مي‌رود شوکي جدي به اقتصاد کشور وارد کند وزارت بازرگاني نگران است افزايش بهاي کالاهاي اساسي و حتي غيراساسي دوره گذار را حتي سخت‌تر از آنچه که خواهد بود کند. مجموعه اين عوامل منجر به آن شده است که بسياري – احتمالا به درستي- معتقد باشند گروه واردکنندگان گوش‌هاي وزير و هيات دولت را در اختيار خواهد داشت که فرصتي تاريخي براي بخشي است که سال‌هاست حکومت به آن نگاهي کم و بيش مجرمانه داشته است. اقتصاد وابسته ايران حکم مي‌کند واردکنندگان در اين دوره گذار نقشي اساسي بازي کنند و اين بار استثنا دست بالا با توليد‌کنندگان نيست.

?چرا نتايج انتخابات گروه وارد‌کنندگان مهم است؟

سال‌هاست بازار IT در جست‌وجوي هويت‌سازي و چهره‌سازي براي خود در برابر تصميمات دولت است و در برهه‌هاي زماني مختلف کوشيده از طريق نهاد‌سازي، جنجال‌سازي و حتي آدم‌سازي اين هدف را تامين کند ولي جدال‌هاي درون صنفي، جوان بودن عمومي شرکت‌ها و فرار از مسووليت‌هاي صنفي در کنار ترجيح دادن منافع فردي به صلاح جمعي باعث شده دست شخصيت‌هاي اين بازار از مناصب تعيين‌کننده کوتاه بماند؛ يا دست کم اين حضور بيش از همه در حد رايزني پشت پرده باشد که فارغ از ميزان کارآمدي‌اش چون تعهد جمعي در بر نداشته به سادگي محدود يا ناديده ‌انگاشته شده است. اما حضور سه شرکت شناخته شده بخش IT در راس گروه واردکنندگان مي‌تواند پاياني بر اين ناکامي‌ها باشد.

?چرا واکنش صنف به نتايج انتخابات گروه واردکنندگان مهم است؟

سه شخصيتي که به نمايندگي از بازار فناوري بر بالاترين صندلي‌هاي گروه واردکنندگان نشسته‌اند هر سه در بازار ما شناخته‌‌شده‌اند و مشق‌هاي نوشته شده بسياري دارند که بعضا خالي از اشتباه هم نيست ولي واکنش مقتضي نهادهاي صنفي ما به ويژه سازمان نظام صنفي رايانه‌اي به اين جريان مي‌تواند نشان از اقدامي بسيار دير ولي هنوز هم سرنوشت‌ساز داشته باشد؛ اقدامي که طي آن سرانجام بخش‌هاي قديم و جديد اين صنف و نوگرايان آن با صاحب نفوذان آشتي خواهند کرد. آيا سازمان بالاخره اين گام ديرهنگام را بر خواهد داشت يا پرچم سازمان براي هميشه در خرمشهر باقي مي‌ماند؟
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image