جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


يک بازار گردي الکترونيک
-(2 Body) 
يک بازار گردي الکترونيک
Visitor 2247
Category: کامپيوتر
اگر شما يک توليد کننده و يا يک واسط کالا و خدمات هستيد بي شک از کارکرد‌هاي دنياي الکترونيک شنيده ايد. کالاي ما هر چه که باشد چه يک کالاي حقيقي وچه يک کالاي مجازي ، مي توان آنها را در محيط هاي مجازي مانند اينترنت در دسترس علاقه مندان قرار داد و از مزاياي آن به نحوه مطلوب بهره‌مند شد.
در اين گزارش سعي داريم شما را با 7 مزيت برتر اين كار به طور اختصار آشنا كنيم تا بتوانيد به طور دقيق با بازارگردي الكترونيك آشنا شويد و اگر قصد ورود به اين محيط را داشته باشيد بتوانيد با اراده محكم و خيالي آسوده در اين راه قدم برداريد. اما اين 7 مزيت به اين شرح است.
اول: راحتي در عمل
همه ما به اين مسئله واقف هستيم كه حتي براي قرار ملاقاتهاي معمولي کاري نيز بايد زماني را صرف تهيه لباس مناسب کرد و در کل بايد يک فرد کامل بود. اما در دنياي مجازي نيازي نيست لزوما فروشنده کامل و بي عيب و نقص باشيد تا محصولاتتان را بطور موثر عرضه کنيد. هنگامي که با مردم بصورت رو در رو صحبت مي کنيد براي اينکه مورد تائيد واقع شويد مدت زمان زيادي طول مي کشد تا حرفها، محصولات را آماده کنيد. اما پشت کامپيوتر کسي اهميت نمي دهد اگر جين و تي شرت بپوشيد. از طرف ديگر نياز نداريد با عجله به مغازه فتوکپي و يا پرينت برويد چون تمامي صحبت‌هايتان تبديل مي‌شود به يک مقاله کوتاه. اين به مراتب ساده تر است که يک مقاله بنويسيد و بتوانيد سر فرصت آنرا بارها تصحيح کنيد و با کليک کردن يک کليد ارسالش کنيد. آنهم به هر تعداد که مي خواهيد.
دوم : نيازي به مقابله نيست
در دنياي مجازي به دليل عدم مواجهه با مشتري نيازي به انجام اقدامات متقابل نيست پس روند فروش خيلي راحت است چرا كه روي اينترنت شما به طور مستقيم با مخالفت‌ها و عدم پذيرش‌ها مواجه نيستيد. حتي اگر در روابط عمومي، حرفه اي باشيد و بتوانيد با اعتماد به نفس و صريح خود را معرفي کنيد ، معرفي خودتان از طريق کلمات چاپ شده آسان تر خواهد بود.
افراد در اين محيط هنگامي به شما مراجعه مي‌كنند كه يك مشتري حاضر هستيد يعني براي رفع نياز به شما مراجعه مي کنند و نه قيمت گرفتن و يا باز‌ديد کالا چون همه اطلاعات مورد نياز را قبلا به آنها داده‌ايد. آنها اطلاعات مي‌خواهند و تحويل هر چه سريع تر محصولات برايشان مهم است به همان سرعت و سهولتي که سفارش داده‌اند. پس سعي کنيد مشتري‌ها را راضي نگه داريد.
سوم : سهولت در تحويل
کالاهاي مجازي که به خودي خود داراي هيچ حجمي نيستند که بخواهيم آها را با بسته بندي پستي ارسال کنيم .حتي ميتوان زحمت در‌يافت اين کار را نيز به گردن خريدار انداخت مانند وقتي که شما يک نرم افزار و يا يک کتاب الکترونيکي را به فروش مي رسانيد لزومي ندارد محصولات را با خود حمل کنيد و اجباري نداريد فهرست انبار را کنترل کنيد تنها کافي است آنها را همراه يک سيستم پرداخت در سايت قرار داد تا مشتري به محض پرداخت بتواند محصولش را دريافت كند.
هنگامي که مي خواهيد محصولات الکترونيکي خود مثل کتابهاي الکترونيکي و گزارشات الکترونيکي را عرضه کنيد نيازي به بسته بندي و مهر و پست نيز نداريد. اين کار امکان ارايه تبليغات جانبي را نيز فرا هم مي کند و مشتري هنگام در يافت کالا از ساير محصولات و خدمات نيز مطلع مي‌شود.
چهارم : عدم وابستگي به زمان
يک فروشگاه معمولي چند ساعت در روز فعال است آيا اصناف مي توانند در در روز بيش از ساعات کاري خود فعالييت كنند و از اينها مهمتر اينکه آيا با يک ساعت کاري محدود هر چه قدر هم که روابط عمومي و بازاريابي ما فعال باشد آيا مي توان به بازار جهاني انديشيد؟ چرا که اختلاف ساعت امري است انکار ناشدني.عرضه اجناس و بازاريابي در دنياي مجازي موجب صرفه جويي در زمان مي شود زيرا مي توانيد تمام حوزه هاي کار را در يک مکان انجام دهيد.
حضور در جلسات يا ارائه و معرفي کار نياز به آماده شدن دارد، رانندگي و ترافيک چندين ساعت وقت مي گيرد. ممکن است ماهها فروشي نداشته باشيد. در کامپيوتر با سريع ترين حالت ممکن هزاران پيام مي فرستيد بدون اينکه نياز داشته باشيد حتي لباس خود را عوض کنيد و يا هزينه‌هاي پيش بيني نشده همچون انواع و اقسمام ماليات‌ها را پرداخت كنيد.
پنجم : با دست خالي هم مي شود
شروع يک کار آنهم از نوع فروشندگي و امثال آن در محيط شهري نياز به امکانات شهري و سرمايه‌هاي تقريبا بزرگي براي احداث و يا خريد فروشگاه اخذ نمايندگي و ساير مرا حل دارد اما در دنياي مجازي مي توانيد کارتان را با کمترين سرمايه شروع کنيد.
اکثر فروشگاههاي اينترنتي دفترشان در خانه است چرا كه وب سايت‌ها به شرکت‌هاي مجازي تبديل شده‌اند و حتي برعکس بسياري از شرکتها به سايت‌ها و پورتال‌ها تبديل شده‌اند. هزينه برقراي يک شرکت را با هزينه ايجاد و يا خريد يک وب سايت مقايسه کنيد. ميليونها ريال هزينه ماهانه به صدها هزار تبديل مي‌شود. مي توانيد يک مشاور مجازي از يک موسسه فني محلي با يک حقوق مناسب استخدام کنيد که به فروش رو به رشد شما کمک کند. البته اين مشاوران مي‌توانند دوستان و يا حتي شرکاي و رقباي شما باشند.
1. ششم : گستردگي بيش از حد تصور
شايد نتوان گفت در امد در اينترنت بيش از حد است اما به راحتي ميتوان گفت در امدهايي از جنس نو و بيش از حد معمول در انتظار کساني است که آنها را جستجو مي کنند. مثال‌هاي آن هم نمونه‌هاي بارزي است مانند مالک سايت ebay و يا مبتکر بنر‌هاي تبليغاتي اينترنتي که دانشجويي بوده است نياز‌مند خرج تحصيل و براي اين مشکل خود راه حلي پيدا کرد که درهمان سال اول يک ميليون دلار نصيب او کرد.
در اين راستا مي‌توان به سايت 1million dollars (يك ميليون دلار) كه هنوز در حال فعاليت است هرچند كه هنوز ميليونر نشده اما ممکن است در آينده به يک ميليونرتبديل شود البته ذكر اين نكته ضروري است اگر واقعا بخواهد كه يك ميليونر شود چرا كه بايد به اين مسئله دقت داشته باشيم كه شبکه جهاني وب در انتظار خلاقيت منحصر به فرد همه ماست. مردم هر روز آماده خريد هستند. حتي با کوتاهترين زماني که صرف مي کنيد موفقيت‌هاي بزرگ به بار خواهد آمد و در مجموع بايد گفت در کل منتظر اقدام ديگران نباشيد.
هفتم : مکاني براي خلاقيت و هيجان
يک فرد روشن فکر شايد بتواند با ميليونها سرمايه در بازار سنتي ثروتمند شد اما هرگز نمي تواند با آن احساس خوشبختي کند چرا که براي انسان امروزي هيچ چيز جاي خلاقيت ، هيجان و ايده پردازي در کار و لذت ديدين محصول را نمي گيرد. با توجه به شرايط بازار‌هاي سنتي عملا امکان انجام اين اقدام وجود ندارد و اگر هم امکاني براي اين کار باشد ظرفيت تعداد ناچيزي ازافراد را خواهد داشت پس تنها راه باقي مانده وارد شدن به دنياي مجازي است .
در دنياي مجازي مي توان ايده پردازي کرد حتي در تجارت ،مي‌توان خلاقيت به خرج داد و در داد و ستد نيز مي توان هيجان را تجربه کرد و اين كار حتي در پشت ميز کار نيز امكانپذير است و تمامي اين موارد هرگز مانعي براي از ياد بردن بازارهاي سنتي نيست و چه خوب است كه هردو را در هم ادغام كنيم و نگران آينده نابسامان تجارت نباشيم .
به ياد داشته باشيد با اين روش مي توانيد تبادل افکار و اطلاعات داشته باشيد و دوستان حرفه‌اي قابل اطمينان و متخصصين را جستجو كنيد كه بتوانند شما را در كارهاي آنلاين همراهي و همفكري كنند تا از اين طريق با ديگراني از سراسر دنيا آشنا شويد كه با شما وارد معامله شوند
فقط کافي است فراموش نکنيد اين نيز يک تجارت است و قطعا رقباي شما بي کار نخواهند نشست پس با دانش روز همراه شويد و از افراد خلاق در کار استقبال کنيد و تمام تلاش خود را براي حفظ مشتريانتان به کار ببريد و همچنان صبور باشيد و از پيشرفت کار لذت ببريد.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image