جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
يک مدير زن سکاندار ياهو شد
-(0 Body) 
يک مدير زن سکاندار ياهو شد
Visitor 2505
Category: کامپيوتر
خانم كارول بارتز از كهنه سربازان عرصه فناوري كه سالهاست در دره سيليكون ولي ، قطب فناوري آمريكا در حال فعاليت است، به عنوان رييس جديد ياهو منصوب شد.

به گزارش فارس به نقل از رويترز، بي بي سي و نيويورك تايمز، خانم باترز 60 ساله از جمله چهره هاي مورد احترام و شناخته شده صنعت آي تي است كه به مدت 14 سال رهبري شركت نرم افزاري Autodesk را بر عهده داشته است.

انتخاب او به عنوان رييس ياهو به دنبال يك جستجوي طولاني براي يافتن جانشيني مناسب به جاي جري يانگ يكي از بنيانگذاران و روساي سابق ياهو صورت مي گيرد.
جري يانگ در پاييز سال گذشته ميلادي و به دنبال انتقادات طولاني و تند از وي در مورد عملكردش مجبور به استعفا شد. در دوره تصدي وي ارزش هر سهم ياهو در بازار سهام آمريكا به 12 درصد سقوط كرد.

وي با پيشنهاد مايكروسافت براي خريد ياهو به ازاي 33 دلار براي هر سهم اين شركت هم مخالفت كرد. در آن زمان مايكروسافت حاضر بود براي خريد ياهو در مجموع 47.5 ميليارد دلار بپردازد. اما با مخالفت ياهو و آغاز بحران اقتصادي در غرب شرايط براي ياهو دشوارتر از هميشه است. جالب آنكه ياهو حتي پيشنهاد خريد واحد جستجويش توسط مايكروسافت را نيز رد كرد.

صاحب نظران معتقدند خريد ياهو توسط مايكروسافت اتفاقي است كه با حضور يك مدير جديد در راس شركت ياهو بالاخره اتفاق مي افتد.

اما خانم باترز قبل از پيوستن به Autodesk نه سال از عمرش را در شركت سان ميكروسيستمز گذرانده و پس از اسكات مك نيلي رييس اين شركت به دومين شخصيت تاثيرگذار و كليدي اين شركت مبدل شده بود.

وي در جديدترين فهرست مجله فورچون از 50 زن قدرتمند عرصه تجارت حضور داشته و موسسه بارون نيز او را در فهرست 30 تايي قابل احترام ترين مديران زن عرصه تجارت خود گنجانده است.
ناظران امور اميدوارند كه وي قدرت رو به نزول شركت ياهو را مجددا احيا كند. يكي از مديران سابق Autodesk در مورد او ميگويد: وي هميشه جوهره امور را مي بيند و زمان زيادي را صرف نگراني در مورد اينكه بقيه در مورد يك مسله خاص چه احساسي دارند، نمي كند. او هميشه دنبال بهترين كار است.

در زمان مديريت باتز در Autodesk ارزش سهام آن سالانه به طور متوسط 20 درصد افزايش يافت و ميزان كل دارايي آن از 285 ميليون دلار در سال 1992 به 1.5 ميليارد دلار در سال 2006 رسيد. با اين حال برخي نيز نقاط ضعفي براي وي قائلند و مي گويند وي علاقه زيادي به جوش دادن توافقات مختلف از نوعي كه مايكروسافت و ياهو به دنبال آن بودند ندارد و بيشتر به دنبال ايجاد و ساختن كامل يك واحد تجاري است. همچنين گفته مي شود كه او در حوزه تجارت هاي تحت وب و مجازي فاقد آگاهي هاي كافي است.
عليرغم همه اين مسائل برخي ناظران امور منتظرند تا مايكروسافت پس از اين تغيير و تحولات مديريتي مجددا پيشنهاد خريد ياهو را مطرح كند.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image