جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
يکه تازي ماوس هاي FARASSOO در بازار و جايگاه نامناسب Logitech
-(2 Body) 
يکه تازي ماوس هاي FARASSOO در بازار و جايگاه نامناسب Logitech
Visitor 2572
Category: کامپيوتر
آي تي ايران - بر طبق آخرين نظرسنجي انجام گرفته در هفته سوم فروردين ماه سال1386 از اعضاي باشگاه فعالان بازار ICT ايران در مورد سهم انواع برند ماوس در بازار ، فراسو با عرضه ماوس هاي متنوع و خدمات پس از فروش متمايز با کسب 42 درصد از سهم بازار با فاصله قابل توجهي از سايرين همچنان محبوبترين برند کاربران است.البته با توجه به شاخص مهرماه گذشته سهم برند FARASSOO 2 درصد رشد داشته است که البته مقايسه آن با ساير برندها نشان از ثبات نسبي بازار در اين زمينه دارد.

ماوس هاي Genius که در بازار داخلي پيشکسوت محسوب مي شوند نيز توانسته اند جايگاه دوم خود را همچنان حفظ کنند اما با توجه به تنوع کم در اين محصول 3 درصد از سهم خود را از دست داده و درحال حاضر تنها 18 درصد از سهم بازار را در اختيار دارند. نکته شايان ذکر در مورد اين برند سهم برابر آن در تهران و شهرستان ها است که مي تواند مصداق ثبات بازارش باشد.

در جايگاه سوم A4Tech قرار گرفته است که توانسته است در بازار ايران محصولات متنوعي عرضه کند اما ضعف در تبليغات باعث شده تا نتواند آنچنان جايگاه مناسبي داشته باشد و فقط توانسته است 15 درصد از سهم بازار را در اختيار بگيرد.تفاوت 9 درصدي نظرات اعضاي تهراني و شهرستاني نيز نشان از توزيع يا خدمات نامناسب آن در شهرستان ها داشته باشد.

البته جايگاه يازدهم برند Logitech در شاخص اخير نيز جالب است . Logitech حتي با ارائه محصولات با کيفيت تنها 2 درصد از سهم بازار را در اختيار دارد، که با توجه به قيمت بالا و عرضه کم اين جايگاه دور از ذهن به نظر نمي رسد اما به هر حال با جايگاه واقعي Logitech اختلاف زيادي دارد.
در بين برندهاي معتبر مذکور ،جايگاه جالب LG نيز قابل تامل است که با 3 درصد بالاتر از MEC و TVM قرار گرفته و توانسته است جايگاه خود را از نوزدهم به چهارم ارتقا دهد.البته شايان ذکر است که LG در تهران فقط 0.6 درصد و در شهرستان 5 درصد از مخاطبان را به سوي خود جذب کرده است.خالي از لطف نيست که بدانيد اين جابه جايي مديون 2 درصد رشد LG در بازار پر برندي است که هر يک سهم ناچيز و غير قابل ذکري را به خود اختصاص داده اند.

طرح فروش و امتياز (S&P) در حال حاضر داراي بيشتر از 2000عضو اعم از فروشگاه، شرکت و موسسه فعال در زمينه ICT در سراسر کشور مي باشد. باشگاه فعالان بازار ICT به طور هفتگي برروي موضوعات مربوط به بازار ICT بررسي آماري انجام مي دهد. نتايج اين نظرسنجي در پورتال www.sandp.ir براي عموم قابل مشاهده مي باشد.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image