جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
کابران عرب به 27 ميليون نفر رسيد
-(0 Body) 
کابران عرب به 27 ميليون نفر رسيد
Visitor 2269
Category: کامپيوتر
نتايج جديدترين مطالعات نشان مي‌دهد، جمعيت كاربران اينترنت در جهان عرب در سال ‌2005 با ‌9 ميليون نفر افزايش به ‌3/26 ميليون نفر رسيده است.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس اين گزارش، متوسط رشد استفاده از اينترنت در كشورهاي عربي در سال گذشته به ‌55 درصد رسيد كه در اين ميان برخي كشورها عملكرد بسيار نااميدكننده‌اي داشتند؛ به طوريكه متوسط ضريب نفوذ اينترنت در كشورهاي عربي سال گذشته به ‌5/8 درصد رسيد.

اين گزارش نشان مي‌دهد، اگرچه رشد تعداد كاربران اينترنتي در جهان عرب بسيار بيشتر از متوسط رشد جهاني (‌18 درصد) است، اما از لحاظ ضريب نفوذ، دنياي عرب همچنان عقب‌تر از متوسط رشد جهاني-يعني ‌14 درصد- در سال ‌2005 بوده است.

با اين حال پيش‌بيني شده است كه رشد جمعيت كاربران اينترنتي در بسياري از كشورهاي عربي طي چند سال آينده همچنان ادامه يابد.

بر اساس اين گزارش، در پايان سال ‌2005، امارات متحده‌ي عربي از لحاظ شمار كاربران اينترنتي در صدر كشورهاي عربي قرار داشت و پس از آن بحرين و قطر ايستاده‌اند.

در حال حاضر فاصله‌ي چشمگيري ميان كشورهاي عربي در زمينه‌ي ضريب نفوذ اينترنت به چشم مي‌خورد. در حاليكه استفاده از اينترنت در كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج‌فارس به شدت گسترش يافته است و كاربران سيستم پهناي‌باند را جايگزين سيستم DIAL -UP كرده‌اند، اما در برخي ديگر از كشورهاي عربي وضعيت استفاده از اينترنت همانند سال‌هاي اوليه است.

بنابر اين اين گزارش، شكاف ديجيتالي ميان كشورهاي عربي هر سال در حال افزايش است؛ به طوريكه كشورهاي غير عضو شوراي همكاري خليج‌فارس به ويژه سودان، يمن و الجزاير بايد براي توسعه‌ي اينترنت در كشورهاي‌شان تلاش بسياري بكنند.



Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image