جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
کمک گوگل و آي‌بي‌ام به برنامه‌نويسان
-(2 Body) 
کمک گوگل و آي‌بي‌ام به برنامه‌نويسان
Visitor 2247
Category: کامپيوتر
دو شرکت گوگل و آي‌بي‌ام در ادامه تلاشي كه چندي پيش در دانشگاه واشنگتن آغاز كرده بودند، ابزار جديدي ارايه داده‌اند که به دانشجويان علوم کامپيوتر و محققان، گونه‌اي از برنامه‌نويسي را كه به شكل فزاينده‌اي در عصر اينترنت اهميت پيدا كرده است، را آموزش مي‌دهد.
اين دو شرکت يک مرکز داده (Data Center) متشكل از صدها کامپيوتر به دانشگاه‌ها اختصاص داده‌اند تا از اين طريق بتوانند برنامه‌نويسي را به دانشجويان آموزش دهند. به اين ترتيب دانشجويان قادر خواهند بود تا نرم‌افزارهايي توليد كنند که قادر خواهند بود هزاران پردازنده را براي پردازش حجم زيادي از اطلاعات بكار گيرند.
از نمونه‌هاي مشهور برنامه در مقياس اينترنت(Internet-scale program) مي‌توان به دايره‌المعارف آنلاين ويکي‌پديا (Wikipedia)، سايت اجتماعي Facebook و موتورهاي جست‌وجوگر نظير گوگل اشاره کرد. چنين برنامه‌هايي در پروژه‌هاي تحقيقاتي و بازرگاني كه حجم وسيعي از اطلاعات را به كار مي‌گيرند نيز كاربرد دارد.
"کريستوف بيسکيگليا"(Christophe Bisciglia)، يکي از مهندسان گوگل در اين باره گفت: «تمام اين‌ها برنامه‌هاي کاربردي هستند که شما هرگز نمي‌توانيد با استفاده از يک سرور آن‌ها را توليد کنيد. شما بايد نيروي موجود در تعداد زيادي از کامپيوترها را يکي کنيد و آن‌ها را به کار بنديد.»
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image