جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
کارنت تي وي؛ تلويزيوني براي نسل اينترنت
-(5 Body) 
کارنت تي وي؛ تلويزيوني براي نسل اينترنت
Visitor 2215
Category: کامپيوتر
بي بي سي- با گسترش امکانات عکس برداري و تصويربرداري ديجيتال و گسترش پديده اي به نام "شهروندان خبرنگار"، بسياري از رسانه هاي مطرح در چند سال گذشته به بهره گيري از تصاوير ارسال شده به وسيله مخاطبان علاقمند شده اند.

شبکه تلويزيوني "کارنت تي وي" که در سال 2005 به وسيله ال گور معاون رئيس جمهور سابق آمريکا راه اندازي شد، در اين زمينه پيشرو بوده و سي درصد از پخش روزانه خود را به برنامه هاي ارسالي بييندگان اختصاص داده است.

به گفته آقاي گور، کارنت تي وي تلويزيوني است که "پاسخگوي نياز نسل اينترنت" است و با کمک به حضور مردم در اين رسانه به گسترش مردم سالاري در آن کمک مي کند.

کارنت تي وي در 40 ميليون خانه آمريکايي دريافت مي شود و مجموعه اي از برنامه هاي کوتاه سه تا هفت دقيقه اي به نام 'پاد' را پخش مي کند.

اين شبکه همچنين با همکاري سايت گوگل سر هر ساعت بر اساس موضوع هاي مورد علاقه جستجوگران در اينترنت يک بخش خبري سه دقيقه اي را پخش مي کند.

به گفته مارک گلدمن مدير اجرايي کارنت تي وي، مخاطبان اين شبکه، هر روز با ارسال برنامه هاي مختلف درباره موضوع هاي مختلف خبري، مسائل روز، مد روز، موسيقي و موضوع هاي اجتماعي به تنوع برنامه هاي کارنت تي وي کمک مي کنند.

آقاي گلدمن مي گويد: "در جذب برنامه هاي توليد شده به وسيله مخاطبان موفقيت چشمگيري داشته ايم. وقتي اين تلويزيون را راه اندازي کرديم، توقع داشتيم تنها 5 تا 10 درصد از برنامه هايمان به وسيله بينندگان تامين شود ولي اين رقم در ابتدا 20 درصد و الان بيشتر از 30 درصد است."

کوين ايپس يکي از مخاطبان کارنت تي وي است که به تهيه برنامه براي اين شبکه مشغول است.

آقاي ايپس که از ساکنان سانفرانسيسکو است، ساختار آزاد اين شبکه را علت همکاري با آن عنوان مي کند:

"کارنت تي وي به من اجازه داده تا کارهايم را براي مخاطبان آمريکايي به نمايش بگذارم. اين در حالي است که کارنت تي وي هيچ دخل و تصرفي در محتواي برنامه هاي توليدي مخاطبان انجام نمي دهد ولي اين امکان را به ما داده تا صدايمان را به گوش ديگران برسانيم. اين تلويزيون راه جديدي را پيش روي شهروندان مسؤولي که نگران اوضاع اجتماعي هستند گذاشته و به دموکراتيزه شدن رسانه کمک کرده است."

'استقبال جهاني'

استقبال بالاي مخاطبان از تهيه برنامه براي کارنت تي وي باعث شده تا مسؤولان اين شبکه به فکر گسترش حضور خود در بازار جهاني بيفتند.

به گفته مارک گلدمن ميزان بالاي برنامه هاي ارسال شده به وسيله شهروندان بريتانيايي باعث شد تا کارنت تي وي از سال 2007 فعاليت خود را در بريتانيا و ايرلند آغاز کند:

"در حال حاضر 40 درصد برنامه هاي ارسالي بينندگان از خارج از آمريکا و بريتانيا به دستمان مي رسد. با آغاز فعاليت هاي کارنت در بريتانيا متوجه شديم در اين کشور و در ايرلند به خوبي شناخته شده هستيم و توليدات مخاطبان در اينجا گاهي از توليدات بينندگان آمريکايي بهتر است. براي همين قصد داريم سراغ کشورهاي ديگر هم برويم و فعاليتمان را گسترش دهيم."

آقاي گلدمن مي گويد کارنت تي وي به حضور خود در کشورهاي مختلف به عنوان يک گفتگوي جهاني نگاه مي کند.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image