جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
کامپيوترها دوست انسانها مي شوند
-(5 Body) 
کامپيوترها دوست انسانها مي شوند
Visitor 2511
Category: کامپيوتر
امروزه افرادي زيادي هستند که عاشق کامپيوتر و کار با آن هستند و در واقع برخي افراد نوعي ارتباط عاطفي با کامپيوتر خود برقرار کرده اند. اين افراد از کامپيوترشان به عنوان يکي از بهترين دوستان خود نام مي برند و البته تا حدودي نيز اين مسئله قابل درک است. امکاناتي که کامپيوتر در اختيار کاربر خود قرار مي دهد و بخصوص خصوصيت تعاملي و واکنش آن نسبت به دستورات و درخواستهاي انسان از کامپيوتر وسيله اي محبوب ساخته است. اما اينچنين حسي در نهايت حس علاقه انسان به ابزار است.شبيه نقاش يا خوش نويسي که قلم خود را دوست مي دارد و هنوز فاصله زيادي ميان اينگونه احساسات با احساس دوستي دو انسان وجود دارد.

اما ميتوان پيش بيني کرد که بزودي کامپيوتر از قالب يک ابزار خارج شده و تبديل به يک دوست خواهد شد. کامپيوترهايي که مثل يک دوست با انسانها ارتباط برقرار ميکنند با آنها صحبت ميکنند (مانند کامپيوتر هال در فيلم اوديسه)مشورت مي دهند يا مشورت مي گيرند و حتي در بحرانهاي عاطفي به انسانها دلداري مي دهد. صحبت از داستانها يا فيلمهاي علمي و تخيلي نيست حتي صحبت از فاصله ده ها ساله نيز نيست. در حقيقت اکنون نيز بخش بزرگي از آنچه براي دوستي کامپيوتر با انسان لازم است فراهم شده است. دوربينها ديجيتالي جديد قدرت تشخيص چهره از يک تصوير کلي را دارند. نرم افزارها و حتي سايتهاي نيز هستند که با آناليز عکسها و کمي معلومات انساني هويت چهره هاي درون تصوير را تشخيص مي دهند. درسيستم عامل ويندوز يا حتي در برخي از موبايلها امکان تبديل صوت به متن يا برعکس را ميتوانيد ببينيد و امروزه نرم افزارهايي وجود دارند که قدرت تحليل صدا و تشخيص هويت سخنگو را دارند. اگر کمي در اينترنت جستجو کنيد روباتهاي نرم افزاري را خواهيد يافت که با استفاده از الگوريتمهاي هوش مصنوعي با شما چت ميکنند. آنها با استفاده از الگوريتم تحليل زبان و NLP و همچنين درک مطلب تا حدودي متوجه آنچه برايشان مي نويسيد مي شوند و در عين با سوالهايي نسبت موارد مبهم از شما اطلاعات بيشتري ميگيرند برخي از آنها حتي در تماسهاي بعدي نيز شما را به خاطر مي آورند. البته هنوز پاسخهاي ناقص و ماشيني آنها ثابت ميکند که فاصله زيادي با نتيجه ايده آل دارند. اما مهم اين هست که اين فن آوريها ايجاد شده اند و اکنون براحتي در دسترسي هستند اگر ترکيبي از اين فن آوريها را در نظر بگيريم ميتوانيم کامپيوتري را فرض کنيم که چهره شما يا افراد خانواده شما را با استفاده از وب کم تشخيص مي دهد. صداي آنها را استفاده از ميکروفن گرفته و تبديل به متن مي کند و روبات نرم افزاري هوشمند آن با توجه به سوالها يا صحبتهاي شما پاسخهاي مناسب را تهيه و با استفاده از فن آوري تبديل متن به صدا پخش ميکند. روبات نرم افزاري در عين حال همچنان در حال يادگيري و اضافه کردن معلومات خود نيز خواهد بود. حالا کامپيوتري خواهيم داشت که وجود انسان را تشخيص مي دهد و يا انسان حرف مي زد و تا حدودي حرف او را ميفهمد و با استفاده از حرفهاي انسان شبکه معلومات خود را گسترده تر ميکند. او بعد از مدتي اسم دوستان شما ، نوع ارتباط و نظرتان درباره تک تک آنها را خواهد فهميد و يا در جريان مشکلات تحصيلي يا کاري شما قرار مي گيرد و چه بسا که با استفاده از بانک معلومات خود مشاوره هايي نيز در اين زمينه به شما بدهد. ممکن است به عنوان يک واسطه يا دوست خانوادگي با افراد خانواده ارتباط برقرار کند و مثلا نيازها و خواسته هاي جوانترها را به اولياي آنها بگويد . کاربردهاي زيادي براي چنين دوستي مي توان متصور بود اما همچنان که اشاره شد آنچه جذاب آنرا بيشتر ميکند در دسترس بودن و آماده بسياري از فن آوريهاي مورد نياز چنين دوستي کامپيوتري است.

حتي نسخه هاي ساده اي از چنين روباتهايي البته بصورت سگ توسط يک شرکت ژاپني ساخته شده است و بعيد نيست که در آينده اي نيز شرکتي فعال در زمينه بازيهاي کامپيوتري يا هوش مصنوعي با تلفيق فن آوريهاي اشاره شده چنين دوستي را توليد کند و آنگاه تنها کافيست که نرم افزار دوست کامپيوتري را نصب کنيد و بعد از چند روز آشنايي و تبادل اطلاعات يک دوست کامپيوتري جالب داشته باشيد که هر روز بيشتر شما را درک ميکند و ارتباط دوستي شما عميق مي شود.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image