جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
کامپيوترهاي شخصي مناسب کودکان کدامند؟
-(4 Body) 
کامپيوترهاي شخصي مناسب کودکان کدامند؟
Visitor 2807
Category: کامپيوتر
رشد استفاده از ابزارهاي ديجيتالي در امر آموزش موضوعي است که اين روزها نمي‌توان از کنار آن بي اعتنا گذشت و شاهد هستيم که شرکت‌هاي توليدکننده کامپيوترهاي شخصي، هر روز برنامه و کالاهاي جديدتري را براي جلب توجه کاربران دانش‌آموز توليد و به بازار عرضه مي‌کنند.

نمونه اش حرکت اخير شرکت اپل است که با عرضه نرم‌افزاري با عنوان آي بوک 2 در تلاش است با ورود به بازار کتاب‌هاي درسي ديجيتال در آمريکا، نظام آموزشي اين کشور را متحول کند.خبرها حاکي از اين است که اپل در طراحي اين نرم‌افزار با ناشران و شرکت‌هاي بزرگي همچون پيرسون پي ال سي، مک گراو هيل و هوفتون ميفلين که بيش از 90 درصد از بازار کتاب‌هاي درسي در آمريکا را در اختيار خود دارند، همکاري کرده‌است.

ناشران نيز از اقدام اپل استقبال کرده و گفته‌اند ورود اين شرکت به بازار کتاب‌هاي درسي ديجيتال مي‌تواند اين بازار را متحول کند و توجهات را از محتوا به سمت سخت‌افزارها تغيير دهد.بر اساس خبرهاي رسيده، اولين برنامه اپل پس از عرضه آي بوک 2 اين است که دانش‌آموزان و دانشجويان را ترغيب کند کتاب‌هاي درسي خود را از طريق اين نرم‌افزار خريداري کنند. شرکت اپل اعلام کرده‌است کاربران مي‌توانند اين نرم‌افزار را به صورت رايگان روي آي‌پدهاي خود نصب کنند و از اين پس کتاب‌هاي درسي خود را روي آن مطالعه کنند. اين درحالي است که در کشور ما مدارس،حتي مدارسي که نام هوشمند را يدک مي‌کشند تنها به صرف ارائه برخي از دروس به صورت ديجيتالي و استفاده از تخته‌هاي هوشمند و ... هوشمند ناميده مي‌شوند و به نظر هم نمي‌رسد ارائه چنين کالايي از جانب شرکت اپل يا هر شرکت ديگري تغيير هرچند اندک را در سيستم آموزشي ما که براي اتصال به شبکه اينترنت هم با مشکلات بسياري مواجه هستيم، ايجاد کند.

مدارس هوشمند فاقد لپ‌تاپ
شايد برايتان جالب باشد که بدانيد با وجودي که طي سال‌هاي اخير حرف و حديث‌هاي بسياري در مورد راه‌اندازي مدارس هوشمند به گوش رسيده است و شاهد راه‌اندازي تعدادي مدرسه هوشمند در کشور بوده ايم،اما اکثر اين مدارس فاقد ابزارهاي مورد نياز براي آموزش از طريق اينترنت هستند و به عبارت ساده‌تر تعريف مدرسه هوشمند در کشور ما با آنچه به واقع باشد بسيار متفاوت است.اين درشرايطي است که در ساير کشورها، حتي کشورهاي عقب مانده جهان سوم طرح «يک لپ‌تاپ براي هر کودک» در حال اجراست و تلاش مي‌شود آموزش مجازي در اين کشورها رشد کند.اما در کشور ما مدارس هوشمند از کمترين امکانات برخوردارند و به اعتقاد گروهي گذاشتن نام هوشمند روي برخي از مدارس تنها يک حرف است.در اين رابطه معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران مي‌گويد: ما در سطح کشوري مدرسه‌اي که همه دانش‌آموزان آن داراي لپ‌تاپ باشند نداريم. به گفته وي، هوشمند بودن مدارس به اين معني نيست که همه دانش‌آموزان تکاليف خود را به وسيله کامپيوتر انجام دهند و ارائه محتواي ديجيتالي دروس و... از شروط هوشمند بودن يک مدرسه است.

وي همچنين افزود: ممکن است تعدادي از مدارس با بودجه خود براي انجام امور خود لپ‌تاپ خريداري کرده باشند، ولي به نظر من بعيد است که مدرسه‌اي تمام دانش آموزان خود را به لپ‌تاپ مجهز کند.روابط عمومي سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزش هم با بيان اين مطلب که برنامه‌هايي براي تجهيز مدارس به کامپيوتر يا لپ‌تاپ داشته‌اند، گفت: در حال حاضر هيچ آماري در مورد تجهيز مدارس به اين کالا نداريم.در اين مورد يوسف نوري، رييس مرکز آمار و فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش هم مي‌گويد: «تاکنون حدود شش ميليارد تومان براي راه‌اندازي 780 کلاس درسي هوشمند و اتصال به شبکه ملي اطلاعت هزينه شده است که قرار است اين طرح در بهمن ماه به مرحله اجرا در آيد.» اما باز هم مشخص نيست که هوشمند بودن اين مدارس تنها به اتصال به شبکه ملي اطلاعات محدود مي‌شود يا تجهيز مدارس به لپ‌تاپ يا حداقل پي سي.

گزينه مناسب براي کاربران کوچک کامپيوترهاي شخصي

با تمام اين اوصاف، حتي اگر مدارس ما چه از نوع هوشمند و چه از نوع غيرهوشمند باشند، اما تعداد دانش‌آموزان و کودکاني که از لپ‌تاپ براي سرگرمي، آموزش و... استفاده مي‌کنند، کم نيست.پس اگر قصد داريد براي کودکتان در گروه سني 7 تا 12 سال لپ‌تاپ خريداري کنيد، بايد بدانيد چه لپ‌تاپي مناسب او است. قطعا يک لپ‌تاپ سنگين‌وزن با امکانات فني بالا و همچنين يک لپ‌تاپ باريک و نازک مناسب کودک شما نيست.

به گفته محسن قدرتي، يک کارشناس و فعال بازار، در کشور ما توجه چنداني به نوع لپ‌تاپ مورد استفاده براي هر کاربر در گروه‌هاي سني مختلف نمي‌شود و معمولا کودکان از لپ‌تاپ‌هاي والدين خود استفاده مي‌کنند.اما به طور کلي لپ‌تاپ‌هاي ارزان قيمت با صفحه کليدهاي کامل و بزرگ و صفحه نمايش‌هاي 13 تا 14 اينچي گزينه مناسبي براي کودکان هستند.ضمن اينکه طراحي روي لپ‌تاپ هم مهم است و لپ‌تاپ کودک بهتر است داراي طراحي زيبا يا حداقل رنگ‌هاي شاد باشد.يعقوبي يکي ديگر از فعالان بازار هم در اين باره مي‌گويد: معمولا ميني‌لپ‌تاپ‌ها با وجودي که داراي صفحه نمايش کوچکي هستند گزينه مناسبي براي کودکان به شمار مي‌آيند. اما اگر قصد داشتيد از خانواده لپ‌تاپ‌ها براي کودکتان لپ‌تاپ خريداري کنيد بهتر است آن لپ‌تاپ را از نمونه‌هاي ارزان‌قيمت بازار تهيه کنيد. به گفته وي، اگر چه روش انتخاب درست لپ‌تاپ براي کودکان اين است که به سراغ لپ‌تاپ‌هايي با صفحه نمايش‌هاي 13 تا 14 اينچ. صفحه کليد‌هاي کامل و طراحي‌هاي زيبا برويم ،اما با توجه به اين موضوع که اين لپ‌تاپ‌ها به شدت گران هستند، اکثر افرادي که قصد خريد لپ‌تاپ براي کودکانشان را دارند به سراغ نمونه‌هاي ارزان قيمت يا ميني‌لپ‌تاپ‌ها مي‌روند.اين را هم بگوييم براي کودکان لپ‌تاپي با پردازنده INTEL CORE 2 DUO هم کفايت مي‌کند .البته اگر چنين لپ‌تاپي در بازار يافت شود.


ميني لپ‌تاپ مناسب براي کودکان

اگر چه اين روزها ميني‌لپ‌تاپ‌ها بسيار کمياب شده‌اند و قيمت نمونه‌هاي موجود هم در بازار نسبت به قبل افزايش يافته است، اما به هر حال از ميان نمونه‌هاي موجود در بازار مي‌توان چند گزينه خوب براي کودکان يافت.اگر قصد خريد ميني‌لپ‌تاپ داريد مي‌توانيد به سراغ مدل mini210 از شرکت اچ پي برويد. اين ميني لپ‌تاپ داراي طراحي زيبايي است .قيمت اين ميني لپ‌تاپ ده‌اينچي در حدود 500 هزار تومان تا 550 هزار تومان است.همچنين مدل Mini 311 از خانواده اچ‌پي از ميني لپ‌تاپ‌هاي مناسب است. اين ميني لپ‌تاپ 5/11 اينچي با قيمتي حدود 600 تا 650 هزار تومان به بازار عرضه شده است.از خانواده ASUS هم مدل 1005 داراي کيبورد کامل و رنگ‌هاي جالبي است.اين ميني لپ‌تاپ با قيمت 500 تا 530 هزار تومان به فروش مي‌رسد.از خانواده سامسونگ هم مدل N150-JP0
از ميني لپ‌تاپ‌هايي است که طراحي زيبايي دارد و با قيمت 480 تا 500 هزار تومان به بازار عرضه شده است.

لپ‌تاپ‌هاي پرفروش براي کودکان

اين را بگوييم که براي خريد لپ‌تاپ مناسب براي کودکان که طراحي زيبايي داشته باشد بايد مبلغي بيش از يک ميليون تومان هزينه کنيد.به عنوان مثال مدل Satellite L635از خانواده توشيبا لپ‌تاپي است که براي کودکان 5 الي 10 سال طراحي شده است.مدل‌هاي 5050 و 5110 نيز از لپ‌تاپ‌هاي DELL است که انتخاب مناسبي براي کودکان است.اين لپ‌تاپ‌ها قيمتي حدود 750 تا 800 هزار تومان دارند و داراي رنگ‌بندي نيز هستند.مدل G62-a20 هم از خانواده HP از انتخاب‌هاي خوب براي کودکان است. اين لپ‌تاپ با قيمتي حدود 700 هزار تومان به بازار عرضه شده است و رنگ بندي متنوعي دارد.

Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image