جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
کاهش سرعت اينترنت به اقتصاد کشور لطمه مي زند
-(0 Body) 
کاهش سرعت اينترنت به اقتصاد کشور لطمه مي زند
Visitor 2357
Category: کامپيوتر
يك كارشناس فن‌آوري اطلاعات معتقد است: با اعمال محدوديت در ارايه‌ي پهناي باند اينترنت ريسك سرمايه‌گذاري در اين حوزه براي شركت‌هاي فعال افزايش مي‌يابد و اين كار به كاهش اعتماد سرمايه‌گذاران در اين زمينه منجر مي‌شود.

خسرو سلجوقي در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي نامه‌ي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به شركت‌هاي ندا مبني بر محدوديت ارايه‌ي پهناي باند اينترنتي اظهار كرد: با اين كار سرمايه‌گذاري كه يكي از زيربناهاي اصلي ايجاد اطمينان و اعتبارات است، از بين مي‌رود؛ زيرا ممكن است شركتي يا فردي كه در اين زمينه و يا به عنوان مثال در خريد و فروش اجناس سرمايه‌گذاري كرده باشد، ناگهان با چنين سياستي برنامه‌ريزي‌ و سرمايه‌گذاري‌ها‌ به هم بريزد.

اين كارشناس ادامه داد: متاسفانه در كشورمان زماني كه حركتي را آغاز مي‌كنيم بعد از مدتي يك نوع عقب‌نشيني داريم كه اين خود تبعات خوبي به همراه نخواهد داشت. در اين زمينه هم شركت‌هاي اينترنتي توانستند فعاليت خوبي را در اين حوزه آغاز كنند.

او معتقد است: در برداشت اوليه‌ چنين به نظر مي رسد كه شايد اين سياست چندان مطالعه نشده باشد، بنابراين بايد در وهله‌ي اول انتظارات تدوين‌كنندگان را از اين مصوبه مطلع شويم تا زماني كه مصوبه‌ي مربوطه را آماده مي‌كنيم، تبعات اقتصادي آن را نيز در نظر بگيريم و اين موضوع را بررسي كنيم كه كاري كه انجام مي‌دهيم تا چه حد در ضريب اعتماد سرمايه‌گذاري تاثيرگذار خواهد بود.

به گفته‌ي وي، با ظرفيتي كه در حال حاضر مطرح شده ديگر كسي حاضر به سرمايه‌گذاري در اين زمينه نخواهد شد و اين موضوع به نظر من در اقتصاد كشور خيلي مناسب نيست.

اما يك كارشناس فن‌آوري اطلاعات معتقد است: افزايش سرعت اينترنت سبب مي‌شود كه فعاليت‌هاي بسياري در جهت توسعه‌ي عملي،‌ فرهنگي در كشور انجام دهيم، اما محدوديت در حوزه‌ي اينترنت تنها مانع بهره‌برداري از اين ابزار سودمند مي‌شود.

دكتر محمد سپهري‌راد - عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي - نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين باره اظهار كرد: هر اندازه ميزان پهناي باند اينترنت كشور زياد شود و امكان دسترسي كاربران افزايش يابد، به همان ميزان از توسعه‌ي بيشتري برخوردار مي‌شويم؛ چرا كه دنياي امروز عصر اينترنت و فن‌آوري اطلاعات است و هر نوع تحديد فضاي اينترنت ما را با مشكل مواجه مي‌كند.

وي در پايان سخنانش با بيان اين كه محدود كردن پهناي باند اينترنت اساسا كار مطلوبي نيست، خاطر نشان كرد: استفاده نكردن از فرصت‌هايي كه دنياي اينترنت در عصر حاضر در اختيار ما مي‌گذارد به نفع كشور نيست و سبب عقب‌ماندگي ما در عرصه‌هاي مختلف مي‌شود.

گفتني است: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ‌در تاريخ 12 مهرماه جاري به تمامي ‌شركت‌هاي ندا اعلام كرده است كه تا اطلاع ثانوي از واگذاري پهناي باند بالاتر از 128 kbs به مكان‌هاي شخصي و عمومي‌ خودداري كنند؛ رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با تاييد موضوع، درباره‌ي دلايل اين امر گفته كه بنا به دلايل مشخصي اين تصميم ‌گرفته شده و فعلا اينترنت پرسرعت در اين حد تعريف شده است.

برخي از فعالان صنف معتقدند كه اين سياست براي جلوگيري از تماشاي برنامه‌هاي شبكه‌هاي ماهواره‌يي و فيلم‌ها از طريق اينترنت اتخاذ شده‌ است؛ اما يك عضو هيات علمي دانشگاه در اين‌باره معتقد است: با محدود كردن پهناي باند براي افراد حقيقي يا حقوقي، عملا كاربردهاي IT در كشور به چالش كشيده مي‌شوند
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image