جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
کاهش فروش تلفن همراه در سال 2008
-(3 Body) 
کاهش فروش تلفن همراه در سال 2008
Visitor 2182
Category: کامپيوتر
ايسنا- فروش جهاني تلفن همراه به كاربران نهايي در سال ‌2007 از ‌15/1 ميليارد دستگاه فراتر رفته و نسبت به ‌9/990 ميليون دستگاه فروخته شده در سال قبل از آن ‌16 درصد افزايش يافت.
بنا بر اظهارات مدير تحقيقات بخش دستگاه‌هاي تلفن همراه در موسسه‌ي تحقيقاتي گارتنر، بازارهاي نوظهور به ويژه چين و هند كه بسياري از مردم نخستين تلفن خود را خريداري كردند، بيش‌تر اين رشد را فراهم كرده‌اند.
بازارهاي تكامل يافته‌اي مانند ژاپن و اروپاي غربي تمايل مصرف كنندگان براي تلفن‌هاي داراي امكانات با مدل‌هاي داراي گيرنده‌هاي تلويزيون، سيستم موقعيت‌ياب جهاني، صفحه لمسي و دوربين‌هاي كيفيت بالا را برآورده كردند.
بر اساس اين گزارش، در منطقه‌ي آسيا، اقيانوسيه در سه ماهه آخر سال گذشته‌ي ميلادي ‌112 ميليون دستگاه تلفن همراه به فروش رفت كه معرف ‌6/9 درصد رشد نسبت به سه ماهه سوم سال ‌2007 است. اپراتورها و توزيع‌كنندگان طي فصل تعطيلات گزينه‌هاي تلفن همراه گسترده‌اي را با قيمت‌هاي منطقي عرضه كرده و كاربران را براي مشترك شدن درسرويس‌هاي تلفن ترغيب كردند.
فروش تلفن همراه در اروپاي شرقي، خاورميانه و آفريقا در سه ماهه آخر سال ‌2007 قوي مانده و به ‌8/61 ميليون دستگاه رسيد و اپراتورهاي تلفن همراه به ويژه در آفريقا كه كشورهايي مانند نيجريه، مصر، الجزيره و آفريقاي جنوبي، شاهد افزايش مشتركان تلفن همراه بودند، همچنان مشتركان جديدي را به سرويس خود افزودند.
فروش تلفن همراه به كاربر نهايي در ژاپن در سه ماهه‌ي آخر سال ‌2007 به ‌5/12 ميليون دستگاه رسيد كه كاهش ‌6/3 درصدي سال به سال داشت؛ فروش قوي در ابتداي سال ميلادي گذشته مجموع فروش ‌2007 را به رقم بالاي ‌3/52 ميليون دستگاه رساند كه نسبت به سال ‌2003 كه بسياري از ژاپني‌ها اولين تلفن دوربين‌دار خود را خريداري كردند بيشتر بود.
فروش تلفن در آمريكاي لاتين، در سه ماهه آخر سال ‌2007 به ‌8/38 ميليون دستگاه رسيد كه نسبت به مدت مشابه در سال ‌2006 افزايش ‌5/12 درصدي يافت.
اين ميزان فروش در آمريكا شمالي هم در سه ماهه آخر سال ‌2007 ركورد ديگري بر جاي گذاشت و فروش به كاربران نهايي با شتاب سريع ادامه يافته و به ‌49 ميليون دستگاه رسيد كه نسبت به مدت مشابه در سال قبل آن ‌2/9 درصد افزايش يافت و اپراتورهاي AT& T، وريزون وايرلس همچنان قوي‌ترين اپراتورهاي تلفن همراه شناخته شدند.
ويژگي‌هايي مانند دستگاه‌هاي پخش موسيقي، GPS و دوربين ثابت كردند كه جذابيت‌هاي قابل توجهي دارند. در اين دوره اپراتورها در آلمان، بريتانيا و فرانسه آيفون مورد انتظار را به بازار معرفي كردند و هرچند فروش اين دستگاه جذاب اندك بود اما علاقه مصرف‌كنندگان به تلفن‌هاي پيشرفته را زنده كرد.
بر اساس اين گزارش، نوكيا در سه ماهه آخر سال ‌2007 به هدف دراز مدت خود براي كسب ‌40 درصد از بازار جهاني تلفن همراه دست يافت و بيش از ‌133 ميليون دستگاه را در سراسر جهان به فروش رساند و سهم بازار خود را به طور متوالي در تمامي مناطق به‌جز آمريكايي شمالي افزايش داد.
سامسونگ اگرچه سهم بازارش كاهش اندكي داشت اما موقعيت دوم را به عنوان پرفروش‌ترين شركت سازنده تلفن همراه حفظ كرد و فاصله خود را با موتورولا كه در مكان سوم قرار گرفت افزايش داد.
به گفته كارشناسان با اشباع شدن بازارهاي توسعه يافته، فروش دستگاه‌هاي تلفن همراه كاهش يافته و در حدود ده درصد افت مي‌كند؛ همچنين بازار جهاني دستگاه‌هاي تلفن همراه در برابر بحران اقتصادي در آمريكا و اروپاي غربي مصون خواهد ماند زيرا عمده‌ي رشد بازار جهاني تلفن همراه در سال ‌2008 از بازارهاي نوظهور ناشي مي‌شود.


Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image