جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
کتابخوان ديجيتالي کيندل 2 معرفي شد
-(1 Body) 
کتابخوان ديجيتالي کيندل 2 معرفي شد
Visitor 2632
Category: کامپيوتر
آمازون، بزرگ‌ترين فروشگاه‌ آنلاين جهان طي يك نشست مطبوعاتي در روز دوشنبه 9 فوريه در نيويورك، نسخه جديد كتابخوان Kindle را رونمايي كرد.

در اين مراسم كه با حضور جف بزوس، مدير اجرايي آمازون و استفن كينگ، نويسنده مطرح كتاب‌هاي پرفروش جهان در كتابخانه و موزه مورگان نيويورك برگزار شد، ويژگي‌هاي كيندل 2 و در مقايسه با نسخه قبلي مطرح شد.

كينگ نيز در اين مراسم انتشار كتاب‌هاي خود در اين محصول را مجاز اعلام كرد.اين محصول نسبت به نسخه ابتدايي‌اش باريك‌تر است و هم ظرفيت ذخيره‌سازي بيش‌تر و هم سرعت بالاتري در تورق دارد.

ظرفيت ذخيره‌سازي اين محصول از 185 مگابايت به 2 گيگابايت افزايش يافته و از همين رو برخلاف مدل قديمي كه تنها صد عنوان كتاب را نگهداري مي‌كرد، اين مدل مي‌تواند بيش از يك هزار و 500 عنوان كتاب را در خود جاي دهد. قيمت اين محصول 359 دلار اعلام شده كه نسبت به نسخه قبلي‌‌اش قيمت‌ بالاتري است. اما مي‌توان گفت كه تغيير اساسي اين محصول در نوع طراحي آن است زيرا Kindle جديد بسيار شيك‌تر بوده و با سليقه عموم بيش‌تر همخواني‌ دارد.

در اين مراسم، جف بزوس (Jeff Bezos)، مدير عامل آمازون گفت: ما سال‌ها است كه در حال فروش كتاب‌هاي الكترونيكي هستيم اما اين صنعت تنها 14 ماه است كه سودآور شده است.

استفن كينگ كه از سال 1974 تاكنون بيش از 40 كتاب به چاپ رسانده است، در اين مراسم گزيده‌اي از داستان كوتاه خود با نام «Ur» كه به طور اختصاصي براي كيندل منتشر شده را خواند.

اگر چه آمازون تاكنون اعلام نكرده كه از ماه نوامبر سال 2007 كه فروش كيندل را آغاز كرده چند دستگاه از اين محصول را به فروش رسانده است؛ اما همچنان مشتاق است كه فروش آن را ادامه دهد.

مارك ماهوني، تحليلگر مركز تحقيقاتي Citigroup تخمين مي‌زند كه فروش اخير كيندل در سال 2008 به 500 هزار دستگاه رسيده باشد و اين ميزان فروش را مي‌توان با روزهاي اول فروش iPod اپل مقايسه كرد.

وي پيش‌بيني مي‌كند كه ارزش سهم بازار كيندل تا سال 2012 به يك ميليارد دلار برسد.

هنوز نشانه‌هايي مبني بر فروش كيندل در انگليس در دست نيست اما اين محصول در خارج از ايالات متحده آمريكا نيز با سرويس Whispernet – كه روي شبكه‌هاي موبايل قرار دارد و امكان به روزرساني كيندل را از طريق امواج هوايي امكان‌پذير مي‌كند – كار مي‌كند. البته اين محصول با سيستم‌هاي مخابراتي اروپا سازگاري ندارد. گفتني است كه آمازون هنوز نتوانسته نظر شركت‌هاي تلفن‌همراه اروپا را به خود جلب كند و از همين رو سرويس‌هاي كيندل در خارج از ايالات متحده آمريكا در دسترس نيست.

جف بزوس گفت: چشم‌انداز ما از ساخت كيندل اين است كه هر كتابي، حتي نسخه چاپ شده‌اش در هر زباني در كمتر از 60 ثانيه در دسترس همه افراد دنيا قرار بگيرد. آمازون به خاطر شم اقتصادي خوبي كه دارد قصد ندارد به همين زودي‌ها كيندل را وارد بازار كند زيرا مي‌خواهد اول كتاب‌هاي چاپي خود را به فروش برساند و اول از آن طريق درآمدزايي كند. علاوه بر اين آمازون قصد ندارد به همين زودي‌ها زمينه رقابت با ابزار چندرسانه‌اي نظير iPhone اپل را فراهم سازد.

آمازون اعلام كرده كه كيندل برخلاف iPhone كه موسيقي و تصاوير ويديويي نيز پخش مي‌كند، تنها يك وسيله خواندن است. جفري ليندسي ، تحليلگر مرکز تحقيقاتي Bernsteinمعتقد است كه كيندل جديد، ارتقا يافته نسخه قبلي‌اش است اما قيمت بالاي آن نشان مي‌دهد كه آمازون فعلا قصد توليد انبوه آن را ندارد.

Kindle 2

به گفته بزوس، كيندل جديد باريك‌تر و سريع‌تر بوده و باتري آن 25 درصد عمر بيش‌تري نسبت به نسخه قبلي‌اش دارد.

همان‌طور كه ذكر شد اين مدل جديد با داشتن 2 گيگابايت حافظه مي‌تواند بيش از يك هزار و 500 عنوان كتاب را در خود ذخيره كند و علاوه بر آن مجهز به يك فرهنگ لغت نيز هست. كتابخوان الكترونيكي كيندل كه اولين بار در ماه نوامبر 2007 عرضه شد، به كاربران امكان مي‌دهد عناوين كتاب‌ها و محتواي روزنامه‌ها را به صورت بي‌سيم بر روي اين دستگاه كه وزنش از يك كتاب جلد كاغذي نيز كمتر است مطالعه كنند.

در مدل جديد اين دستگاه ضمن رفع نقايص مدل قبلي، دكمه‌هاي كنترلي تعبيه شده كه به كاربران اجازه مي‌دهد بين مقالات و بخش‌هاي مختلف روزنامه جابه‌جا شوند، شارژر اين مدل نيز نسبت به مدل قبلي‌اش قابل حمل‌تر شده است.

ويژگي جديدي نيز به اين نسخه اضافه شده كه قابليت «تبديل متن به گفتار» است. اين قابليت به كاربران امكان مي‌دهد كلمات صفحه را به گفتار تبديل كنند. حتي مي‌توانند صداي مردانه يا زنانه براي خواندن متن انتخاب كرده و سرعت خوانش آن را نيز تعيين كنند.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image