جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
کدام شرکت‌ها چقدر خرج تحقيق و توسعه تکنولوژي مي‌کنند؟
-(37 Body) 
کدام شرکت‌ها چقدر خرج تحقيق و توسعه تکنولوژي مي‌کنند؟
Visitor 15023
Category: کامپيوتر
تکنولوژي با سرعت قابل توجهي در حال طي کردن مسير رشد و پيشرفت است.

در واقع اين روزها نفوذ تکنولوژي و نوآوري به صنايع مختلف آنقدر زياد شده است که ديگر بسياري از بخش‌هاي توليدي بدون آن نمي‌توانند به کارشان ادامه بدهند. اين در حالي است که تاثير تکنولوژي در زندگي روزمره افراد حالا تا جايي است که بدون کاربردهاي آن گاهي نمي‌توان بعضي از امور مهم را انجام داد و به پايان رساند. با اين اوصاف است که آينده اين صنعت براي تمام مردم دنيا اهميت دارد و فعالان اين عرصه از اهميت بالايي برخوردارند.

کارشناسان اما در سال‌هاي اخير و با کاربردي‌تر شدن علوم متفاوت، بيشتر به سمت تحقيقات روي آورده‌اند و شايد همين موضوع هم باعث شکل‌گيري بخش‌هاي تحقيق و توسعه (R&D) در تمام شرکت‌هاي بزرگ و شناخته شده در صنايع مختلف شد. تکنولوژي و بخش‌هاي مختلف وابسته آن هم از اين روند مستثنا نبوده و اصلا بخش تحقيق و توسعه به يکي از کليدي‌ترين بخش‌هاي شرکت‌هاي بزرگ عرصه تکنولوژي تبديل شده‌اند. تا جايي که «پل اوتليني» مديرعامل بزرگ‌ترين توليدکننده پردازنده‌هاي کامپيوتري دنيا يعني Intel در آخرين کنفرانس سالانه اين شرکت در اين مورد گفت: «صنعت کامپيوتر در حال حاضر با بزرگ‌ترين تحول خودش از زمان اختراع کامپيوترهاي شخصي مواجه شده است. نوآوري در دهه‌هاي آينده به چيزي به جز آنچه ما در ذهن داريم تبديل مي‌شود و تغيير مي‌کند.»

از طرفي در غول نرم‌افزاري دنيا يعني Microsoft هم محققان به دنبال راهي براي تعامل کاربران با کامپيوترهاي شخصي در فضاي سه بعدي هستند. در ماه سپتامبر گذشته اين شرکت از آغاز کار روي پروژه‌اي به نام Star Trek‘s Holodeck خبر داد که يک اتاق واقعي شبيه سازي شده است که در آن افراد مي‌توانند به صورت کاملا طبيعي و عادي با يکديگر و ديگر اشيا مجازي ارتباط برقرار کنند. اين پروژه هم در راستاي تحقيقات بخش R&D اين شرکت روي تعامل کاربر با کامپيوتر در فضاي سه بعدي بود.

به اين ترتيب شرکت‌هاي بزرگ تکنولوژي اين روزها در حال برنامه‌ريزي براي پيشرفت‌هاي بزرگ و موفقيت‌هاي آينده هستند. اين موفقيت‌ها آنقدر براي غول‌هاي تکنولوژي دنيا اهميت دارد که حاضرند براي رسيدن به آنها بودجه‌هاي کلان و قابل توجهي را هزينه کنند؛ بودجه‌هايي که در اختيار بخش‌هاي تحقيق و توسعه قرار مي‌گيرند تا آنها راه‌هاي رسيدن به پيشرفت‌ها و موفقيت‌هاي آينده اين شرکت‌ها را پيدا کنند.

هفته نامه معتبر و شناخته شده Bloomberg BusinessWeek به تازگي بزرگ‌ترين سرمايه گذاران در بخش تحقيق و توسعه از ميان شرکت‌هاي تکنولوژي را انتخاب و معرفي کرده است. ده سرمايه گذار بزرگ تکنولوژي در بخش تحقيق و توسعه در طول دوازده ماه گذشته در مجموع 4/49 ميليارد دلار در اين بخش سرمايه‌گذاري کرده‌اند. اين اطلاعات که از Bloomberg data به‌دست آمده است، نشان مي‌دهد که هر کدام از شرکت‌هاي بزرگ تکنولوژي تا چه اندازه به تحقيق و توسعه براي آينده اهميت مي‌دهند.


1- Microsoft




بودجه تحقيق و توسعه: 18/9 ميليارد دلار
درصد فروش خالص: 93/12 درصد
پروژه Star Trek‘s Holodeck نمونه‌اي از فعاليت‌هاي بخش تحقيق و توسعه اين شرکت است که به کاربران اجازه مي‌دهد تا در يک محيط واقعي اشيا مجازي را لمس کرده و آنها را حرکت بدهند. اين سيستم مجهز به يک دوربين Kinect و يک نمايشگر اپتيکال شفاف است که روياي تعامل با گرافيک‌هاي سه بعدي را به افراد مي‌دهد.


2- Intel




بودجه تحقيق و توسعه: 71/7 ميليارد دلار
درصد فروش خالص: 07/15 درصد
محققان بخش تحقيق و توسعه اين شرکت کار روي پروژه‌اي به نام «فردا» را آغاز کرده‌اند تا به بررسي آينده صنعت کامپيوتر و تاثير گسترده تکنولوژي بر زندگي انسان و حتي سيارات بپردازند. «برايان ديويد» يکي از اين محققان در اين مورد مي‌گويد: «صنعت کامپيوتر در حال تغيير است و اين تغيير تنها مختص کامپيوترهاي شخصي نيست.»


3- IBM


بودجه تحقيق و توسعه: 28/6 ميليارد دلار
درصد فروش خالص: 03/6 درصد
در ماه آگوست امسال شرکت IBM نسل جديدي از چيپ‌هاي کامپيوتري آزمايشي را معرفي کرده که براي تقليد از توانايي‌هاي مغز انسان براي مشاهدات، عمل و شناخت طراحي شده است. اين چيپ‌ها قرار است در آينده براي کامپيوترهايي که کامپيوترهاي شناختي ناميده مي‌شوند، استفاده شوند.


4- Cisco


بودجه تحقيق و توسعه: 82/5 ميليارد دلار
درصد فروش خالص: 47/13 درصد
اين شرکت در ماه جولاي امسال از بازسازي پروژه Catalyst 6500 Series Switches خبر داد که امکان چهار برابر کردن تعداد دستگاه‌هايي را که کاربران مي‌توانند به يک شبکه
متصل‌کننده، به آنها مي‌دهد. حالا اين پروژه مي‌تواند تا بيش از ده هزار گوشي موبايل را به شبکه متصل کند.


5- Google


بودجه تحقيق و توسعه: 92/4 ميليارد دلار
درصد فروش خالص: 83/12 درصد
اين شرکت در حال کار روي توسعه و ايجاد يک گيگاوات ظرفيت انرژي تجديد شدني است. اين پروژه با نام


6- Oracle


بودجه تحقيق و توسعه: 47/4 ميليارد دلار
درصد فروش خالص: 69/12 درصد
در ماه اکتبر شرکت Oracle بيش از 100 برنامه کاربردي تجاري را به عنوان بخشي از مجموعه‌اي به نام Fusion معرفي کرد؛ پروژه‌اي که اين شرکت شش سال است که روي آن کار مي‌کند. اين نرم‌افزارها امکان مديريت فروش، نيروي انساني، امور مالي، فهرست اموال و ديگر امور اداري را به کاربرانش مي‌دهد.


7- HP


بودجه تحقيق و توسعه: 24/3 ميليارد دلار
درصد فروش خالص: 35/2 درصد
اين شرکت در ماه ژوئن اجراي طرح آزمايشي موبايل سالم را در کشور سنگاپور آغاز کرد. اين طرح در واقع يک دستگاه قابل پوشيدن است که مانند يک ساعت مچي بوده که عوامل سلامتي کاربر مانند فشار خون را بررسي مي‌کند و اين اطلاعات را با متخصصان سلامت و پزشکي به اشتراک مي‌گذارد.


8- Qualcomm


بودجه تحقيق و توسعه: 82/2 ميليارد دلار
درصد فروش خالص: 19/23 درصد
در حالي که سيستم GPS به افراد براي پيدا کردن راه در فضاهاي خارجي کمک مي‌کند، تيم تحقيق و توسعه شرکت Qualcomm در حال کار روي يک برنامه کاربردي موبايل است که به افراد براي پيدا کردن راه در فضاهاي داخلي مانند فرودگاه‌ها، مراکز خريد و بيمارستان‌ها کمک مي‌کند.


9- Amazon


بودجه تحقيق و توسعه: 57/2 ميليارد دلار
درصد فروش خالص: 07/5 درصد
تبلت جنجالي Kindle Fire اين شرکت نمونه‌اي از کار تحقيقي روي بازار بوده است. اين تبلت که با قيمت 199 دلار يعني کمتر از نصف قيمت ارزان‌ترين مدل iPad به بازار عرضه شده است، بازار جهاني تبلت‌ها را تحت تاثير خودش قرار داده است. اين جنگ رقابتي، اما منجر به کاهش 13 درصدي قيمت سهام اين شرکت هم شده است. با اين همه اما تيم تحقيق و توسعه اين فروشگاه آنلاين همچنان به بررسي فرصت‌هاي بازار براي اين محصول ادامه مي‌دهند.


10- Apple


بودجه تحقيق و توسعه: 43/2 ميليارد دلار
درصد فروش خالص: 24/2 درصد
يکي از خلاق‌ترين شرکت‌هاي تکنولوژي دنيا هميشه به خاطر مرموز بودن پروژه‌هايش شناخته مي‌شود. با اين حال اما استيو جابز قبل از مرگش با نويسنده بيوگرافي‌اش يعني « والتر ايساکسون» درباره توليد تلويزيوني کامل با کاربري بسيار ساده براي کاربران که بتواند به صورت بي سيم با محتواي ديگر دستگاه‌هاي Apple هماهنگ شود، صحبت کرده بود. با اين حال اما مديران اين شرکت خبر توليد چنين تلويزيوني را تکذيب کردند. اما بعضي کارشناسان معتقدند نمونه اوليه اين محصول در اواخر سال 2013 به بازار مي‌آيد.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image