جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
کيف پولي به نام تلفن‌ همراه
-(32 Body) 
کيف پولي به نام تلفن‌ همراه
Visitor 9537
Category: کامپيوتر
ايسنا- در حالي كه شركت‌هاي بزرگي مانند نوكيا و ويزا هم‌چنان در حال آزمايش پرداخت پول با تلفن همراه هستند بيش از نيمي از كاربران تلفن همراه در ژاپن از تلفن‌هايي استفاده مي‌كنند كه قادر به امكان پرداخت پول هستند.
ژاپن نه تنها پيشروي
فن‌آوري پرداخت با تلفن همراه معروف به wallet phone است بلكه مدل‌هاي تجاري دارد كه راه را براي تبديل اين روش به عنوان استاندارد پرداخت پول در آينده هموار مي‌كند.
موفقيت اين پروژه در ژاپن و آزمايش‌هاي گسترده نشان داده‌اند اين فن‌آوري آماده است تا تلفن همراه را جايگزين كارت اعتباري و پول نقد كرده و همچنين به عنوان بليت الكترونيكي وسايل حمل و نقل عمومي و سينما و كليد الكترونيكي براي درهاي خانه‌ها و ادارات به كار رود.
اما موانع ديگري وجود دارند كه شكستن سد رواني بدبيني مصرف‌كنندگان در مورد استفاده از تلفن همراه به عنوان كارت اعتباري و ايجاد مدل‌هاي تجاري جديد با توجه به از بين رفتن فاصله‌ها ميان بانك‌ها، موسسات مالي و شركت‌هاي تلفن همراه، در زمره‌ي آن‌ها محسوب
مي‌شوند البته ژاپن در اين زمينه پيشرو است.
به‌عنوان مثال اپراتور مخابراتي ژاپني KDDI به تازگي به همراه گروه مالي Mitsubishi UFJ به تاسيس بانكي اقدام كرده است يا NTT DoCoMo كه بزرگ‌ترين شركت تلفن همراه در ژاپن است در بخشي از همكاري با گروه مالي Sumitomo Mitsui كه سومين بانك بزرگ ژاپن است كارت‌هاي اعتباري و خدمات وام ارايه مي‌كند.
صنعت مخابرات و شركت‌هاي مالي در خارج از ژاپن هم‌چنان در تلاش براي عملي كردن پرداخت پول از طريق تلفن همراه هستند.
مستركارت كه بزرگ‌ترين شركت ارايه كننده كارت پرداخت پول است ماه گذشته خبر داد در حال مذاكره با بانك‌هاي متعددي است تا خدمات پرداخت با تلفن همراه راه‌اندازي كند.
شركت NTT DoCoMo سرويس پرداخت با تلفن را در سال 2004 راه‌اندازي كرد و رقيبانش KDDI و سافت بانك اين حركت را دنبال كردند و در خارج از اين كشور نوكيا نيز تلفن‌هايي را به بازار عرضه مي‌كند كه داراي امكان پرداخت هستند.
اما با وجود موفقيت نسبي ژاپن در زمينه‌ي پرداخت با تلفن همراه، تنها يك سوم از افرادي كه تلفن آن‌ها امكان پرداخت پول دارد از دستگاه خود براي خريد استفاده مي‌كنند.
تحقيقات نشان داده مصرف كنندگان در سنين 20 و 30 سالگي كاربران اصلي خدمات پرداخت با تلفن هستند و هنگامي كه استفاده از آن را آغاز مي‌كنند مايلند به طور مداوم استفاده كننده بتشند به‌طوري كه تلفن همراه را ابزار مفيدي براي بررسي عادت‌هاي خريد توسط شركت‌ها مي‌سازند.
نوكيا، بزرگ‌ترين سازنده‌ي تلفن همراه جهان فروش تلفن‌هاي داراي امكان پرداخت را آغاز كرده هر چند هزينه‌هاي ناشي از به‌كارگيري تراشه اضافي مورد نياز در تلفن‌ها به‌منظور امنيت داده‌ها مانعي براي رشد آن‌ها محسوب مي‌شود در نتيجه دستگاه‌هاي داراي امكان NFC نوكيا گران‌تر از تلفن‌هاي معمولي هستند.
فن‌آوري ارتباط بي‌سيم برد كوتاه NFC انتقال اطلاعات بدون تماس در سرعت بالا و همچنين قابليت‌هاي زيادي مانند سرويس‌هاي پرداخت پول مختلف و كاربرد به‌عنوان كليد را امكان‌پذير مي‌كند.
برخلاف نوكيا، سازنده‌هاي ژاپني تراشه‌هاي FeliCa سوني را به‌صورت معمول در تلفن‌هاي همراه قرار داده‌اند و قيمت‌هاي آن‌ها نيز با تلفن‌هاي ديگر قابل رقابت است.
طبق گزارش موسسه‌ي تحقيقات Juniper Research، تا سال 2013 در حدود 700 ميليون تلفن مجهز به فن‌آوري NFC وجود خواهند داشت كه اكنون در حدود 50 ميليون آن‌ها در ژاپن وجود دارند و فرصت رشد بزرگي براي صنعت پرداخت با تلفن و شركت‌هاي فراهم كننده‌ي نرم‌افزار و سخت‌افزار فراهم مي‌كنند.
در حالي كه نگراني امنيتي در ميان كاربران احتمالي اين خدمات بالا است، DoCoMo اعلام كرده سيستم قفل از راه دور آن مانع استفاده‌ي شدنش توسط ديگران در موارد اضطراري مانند به سرقت رفتن گوشي مي‌شود.
يكي ديگر از موانع باقي مانده براي جلب كاربران بيش‌تري براي تلفن‌هاي داراي امكان پرداخت توسعه‌ي شبكه‌ي اين سيستم است.

Add Comments
Name:
Email:  
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image