جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تاريخچه نايکي
-(4 Body) 
تاريخچه نايکي
Visitor 351
Category: دنياي فن آوري
نايکي که امروزه به عنوان يکي از بزرگترين توليد کنندگان پوشاک و تجهيزات ورزشي در جهان شناخته مي شود، اصلا" در سال 1962 توسط Bill Bowerman و Philip Knight تحت نام Blue Ribbon Sport در ايالات متحده آمريکا تاسيس شد.
هدف از راه اندازي اين شرکت توسط باورمن و نايت، وارد کردن کفشهاي ورزشي ارزان قيمت از ژاپن به آمريکا بود. در آن زمان کفشهاي آلماني به خصوص آديداس صنعت کفش سازي آمريکا را تسخير کرده بود. يکسال بعد از تاسيس شرکت و وارد کردن کفش از ژاپن به آمريکا، Blue Ribbon Sport توانست تا کفشهاي ژاپني Onitsuka Tiger که امروزه بنام ASICS شناخته مي شوند را در آمريکا شناسانده و بازار خوبي برايش فراهم سازد.
پس از فروش خوب محصولات Tiger، باورمن به اين فکر اقتاد تا طراحي کفشهاي Tiger را بهبودسازي کند و آن را با سلايق آمريکايي منطبق سازد. پس او شروع به طراحي مجدد شکل کفشهاي Tiger کرد و اتفاقا" از طراحي جديد نيز استقبال نيز شد. در موازات اين عمل، نايت نيز به بازاريابي بيشتر و گسترده تر پرداخت و در مناطق و کشورهاي ديگر سعي کرد تا کفشهاي خود را بفروشد که او نيز در اين امر موفق بود. او از جف جانسون (Jeff Johnson ) که مدير فروش بود کمک گرفت. جانسون در امر فروش و بازاريابي بسيار فعال بود و توانست مقدار زيادي از کفشهاي اين شرکت را به دبيرستاني ها و جوانان آمريکايي بفروشد.
در سال 1971 آنها به ابن فکر افتادند تا نام شرکت را عوض کنند. آنها نام نايکي ( Nike ) را انتخاب کردند. اين نام نامي يوناني است که به معني خداي "پيروزي" در يونان شناخته مي شود. نام جديد، علامت جديد نيز لازم داشت. براي طراحي علامت آنها از کارولين ديويدسون ( Carolyn Davidson ) که آن زمان دانشجوي رشته گرافيک دانشگاه هنر پورتلند (Portland) کمک گرفتند. علامت نايکي را خانم ديويدسون فقط با دريافت 35 دلار آمريکا براي آنها طراحي کرد.

پس از تغيير نام شرکت، خود شرکت نيزبا تغييرات بزرگي مواجه شد. ايجاد خط توليد جديد و توليد مستقيم از اين تغييرات بود. با گذشت سالها به محصولات و گستره توليد آن نيز اضافه مي شد. اما محصولات جديد فقط شکل و روي جديد نداشتند، بلکه کارايي هاي آنها نيز به روز مي شد. براي مثال در سال 1978 نايکي، تکنولوژي Air خود را مرفي کرد. اين تکنولوژي از يک پلاستيک پر از گاز در کفه کفش استفاده مي کرد که اين پلاستيک باشتي شکل باعث مي شد تا کف کفش نرم تر شود.
در سال 1986 سود شرکت نايکي از يک ميليارد دلار هم بيشتر محاسبه شد. با پيشرفت اين شرکت، مسوولان آن به فکر گسترده کردن محصولات و شعب آن در سراسر جهان افتادند و سعي کردند تا تقريبا تمام وسايل و پوشاک وزرشي مربوط به ورزشهاي پرطرفدار نظير بسکتبال و فوتبال را توليد کنند.
در اواخر دهه 80 نايکي شعار " Just Do It " را براي خود برگزيد و آنرا به عنوان شعار تجاري در انحصار خود در آورد.
در سال 1999، بيل باورمن در سن 88 سالگي درگذشت. در سال 2004 نيز مدير اجرايي اين شرکت عوض شد. نايت که 66 سال سن داشت خود را از پست مديريت اجرايي بازنشسته کرد و جايش را به ويليام پرز (William Perez ) داد.
امروزه نام نايکي و محصولات ورزشي آن تقريبا" براي هيچ ورزشکار و ورزش دوستي نا آشنا نيست. فروشگاه هاي نايکي که به نام نايکي تاون ( Niketown ) شناخته مي شوند، در اکثر شهرهاي مطرح دنيا آماده فروش آخرين محصولات اين شرکت هستند.
منبع: www.hamedan.ir
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image