جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تعبير خواب، حرف ع
-(3 Body) 
تعبير خواب، حرف ع
Visitor 928
Category: دنياي فن آوري
عاج
محمد بن سيرين گويد: ديدن عاج به خواب، دليل مال بود از پادشاه. اگر در خواب بيند كه عاج داشت، دليل است از پادشاه منفعت بيند. اگر بيند كه عاج از وى ضايع شد، دليل است كه مالش تلف گردد.
جابر گويد: اگر بيند كه عاج در صندوق داشت، دليل كه خويشان او از يكى از كسان پادشاه زن خواهد. اگر بيند كه دوات عاج داشت، دليل كه پادشاه كنيزكى به وى بخشد كه از وى عز و جاه يابد و هر چند كه عاج را در خواب سفيدتر بيند، دليل است كه مال او بيشتر باشد.بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى عاج در خواب، بيانگر سعادت و خوش بختى است.
برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه شخصى عاج فيل به شما مى‏دهد، بيانگر آن است كه روزهاى خوشى پيش رو خواهيد داشت.
عاريت (امانت)
محمد بن سيرين گويد: اگر بيند كه چيزى عاريت به كسى داد، دليل است كه آن چيز بر وى ثابت بماند و از آن بهره‏مند شود.
عاشق شدن‏
محمد بن سيرين گويد: گر بيند بر كسى عاشق شد، دليل كه نيازمند و حريص گردد. اگر عاشقى او به چيزى حرام بود، دليل بر فساد دين او بود. اگر بيند كه از معشوق كام يافت، دليل منفعتى بود.برايت مى‏گويد: عاشق شدن در خواب، نشانه‏ى غم و اندوه است. اگر خواب ببينيد كه شخصى عاشق شما شده است، نشانه‏ى آن است كه در كارتان موفق مى‏شويد.
عالم‏
محمد بن سيرين گويد: اگر بيند كه عالم يا فقيه شد و بيننده جاهل بود، دليل است بر زبان مردم افتد به بدى. اگر عالم بود، علم او زياده گردد.كرمانى گويد: اگر بيند كه مردم را علم مى‏گفت و بيننده عالم نبود، به حيله مردم آن ديار را مطيع خود گرداند. اگر بيننده عالم بود، جاه و بزرگى يابد، اگر بيننده به واسطه‏ى علم از مردم عطا بستد، دليل است از مردم رشوه ستاند.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: اگر بيننده‏ى اين خواب‏ها عالم بود، بر چهار وجه بود. اول: بزرگى. دوم: عز. سوم: قبول مردم. چهارم: ولايت يافتن.
عبادت‏
محمد بن سيرين گويد: اگر بيند كه حق تعالى را عبادت كرد. دليل كه خير صواب جهت آخرت كند. اگر غير خدا را سجده كرد، تأويل به خلاف اين بود. اگر بيند كه عبادت در مسجد يا در صومعه كرد، دليل كه خيرات بسيار كند. اگر در جايى مكروه كرد، تأويل به خلافت اين بود.بيتون مى‏گويد: دعا كردن در خواب، علامت رسيدن به اهداف مى‏باشد. اگر خواب ببينيد كه در مسجد يا كليسايى مشغول عبادت هستيد، علامت آن است كه اقبال خوبى در انتظار شما است.
عبادتگاه
بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى عبادتگاه در خواب، به معناى داشتن روزهاى خوب است.
عدس‏
محمد بن سيرين گويد: ديدن عدس در خواب نيكو است، زيرا كه ابراهيم عليه‏السلام خليل آن را دوست داشت.
ابراهيم گويد: ديدن عدس در خواب، دليل مال است از قبل زنان به درد دل.
بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى عدس در خواب، بيانگر گرفتارى و مشكلات است.
برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه مشغول خوردن عدس هستيد، به اين معنا است كه سلامتى شما در خطر است. خوردن عدسى در خواب، بيانگر انجام كارهاى نادرست است.
عدم هوشيارى‏
هانس كورت مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد كه هوشيارى خود را از دست داده‏ايد، نشان دهنده‏ى آن است كه دست به كارهاى ناشايستى مى‏زنيد.
عذاب‏
برايت مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد كه به خاطر چيزى عذاب مى‏كشيد، به اين معنا است كه شانس و اقبال به شما رو مى‏آورد.
عذرخواهى‏
بيتون مى‏گويد: عذرخواهى در خواب، علامت پيشرفت و موفقيت در كارها است.
عرش‏
محمد بن سيرين گويد: ديدن عرش در خواب، دليل امرى است بزرگ يا مال و خواسته‏ى بسيار. اگر عرش را آراسته بيند، دليل است كه عزت يابد و گويند كه كارش بلند شود. اگر در خواب عرش را حقير بيند، دليل است كه در پيش مردمان خوار شود. اگر خود را بر عرش بيند، دليل است با بزرگى پيوندد و از او حرمت يابد. اگر بيند كه از عرش به زمين آمد تأويل به خلاف است.حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن عرش در خواب بر پنج وجه است. اول: بزرگى. دوم: رفعت. سوم: مرتبت. چهارم: عزت. پنجم: بزرگوارى.
عرشه‏ى كشتى‏
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب بر عرشه‏ى كشتى ايستاده باشيد و دريا مواج باشد، بيانگر نااميدى و يأس است. اگر خواب ببينيد در حالى كه دريا آرام است بر روى عرشه كشتى ايستاده‏ايد، بيانگر آن است كه روزهاى خوشى در انتظار شما است.برايت مى‏گويد: ديدن عرشه‏ى كشتى، بيانگر آن است كه بايد مراقب خود باشيد.
عرق‏
محمد بن سيرين گويد: اگر در خواب بيند كه عرق از تن او روان شد، دليل است كه به قدر عرق نقصان در مالش افتد، خاصه كه بر زمين چكد. اگر بيند كه جامه او از عرق تر شد، دليل است كه قدر آن، مال خويش را به عيال دهد. اگر در خواب بيند كه عرق او سفيد است و بوى خوش داشت، دليل است كه مالش حلال بود. اگر به خلاف اين بيند، دليل است كه مالش حرام بود. اگر بيمارى در خواب ببيند كه عرق كرد، شفا يابد و مرضش به صحت بدل گردد و مرادش بر آيد.بيتون مى‏گويد: عرق كردن در خواب، بيانگر غلبه بر مشكلات است.برايت مى‏گويد: اگر شخص بيمارى در خواب ببيند كه عرق كرده است، بيانگر آن است كه بيماريش بهبود مى‏يابد.
عجله
برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه به خاطر موضوعى عجله به خرج مى‏دهيد،بيانگر آن است كه موضوعى باعث پريشانى شما شده است. اگر خواب ببينيد كه براى شركت در جشنى عجله داريد، به اين معنا است كه دلبسته‏ى جنس مخالف شده‏ايد.
عدالت‏
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد كه در مورد ديگران عدالت را رعايت نمى‏كنيد، بيانگر آن است كه شهرت شما در خطر است. اگر در خواب ببينيد كه به شخصى در مورد رعايت نكردن انصاف و عدالت تذكر مى‏دهيد، به اين معنا است كه عده‏اى قصد دارند به شما آسيب وارد كنند.
عدد
محمد بن سيرين گويد: ديدن عدد به خواب، يكى نيكى بود. اگر به خواب بينيد كه يك درم داشت يا يك دينار يا غيره، دليل است بر نيكى، زيرا كه اصل شمارها يكى است. قوله تعالى: «من جآء بالحسنة فله عشر امثالها» (انعام، 161). يعنى: يك نيكى را ده نيكى پاداش است.ابراهيم گويد: عدد يك نيك بود اما دو، دليل غم بود. اگر به خواب عدد سه بيند، دليل است از كارى كه كند بر خوردارى نيابد. اگر در خواب عدد شش هزار بيند، دليل فتح و نصرت بود و هفت هزار، گشايش كارها است و هشت هزار، دليل است كه كارش به نظام شود. اگر نه هزار بيند بد است. اگر ده هزار بيند مضرت است. اگر بيست هزار بيند، دليل است كه بر دشمن غلبه كند. اگر سى هزار بيند ظفر است. اگر چهل هزار بيند نفرت است. اگر پنجاه هزار بيند، دليل است كه در رنج بماند.برايت مى‏گويد: ديدن عدد يك در خواب، بيانگر خوش شانسى است. ديدن عدد سه در خواب، بيانگر سعادت و خوش بختى است. ديدن عدد 9 در خواب، بيانگر موفقيت در انجام كارها است. ديدن عدد صفر در خواب، بيانگر سود مال است.
عدم هوشيارى‏
هانس كورت مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد كه هوشيارى خود را از دست داده‏ايد، نشان دهنده‏ى آن است كه دست به كارهاى ناشايستى مى‏زنيد.
عذاب‏
برايت مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد كه به خاطر چيزى عذاب مى‏كشيد، به اين معنا است كه شانس و اقبال به شما رو مى‏آورد.
عذرخواهى‏
بيتون مى‏گويد: عذرخواهى در خواب، علامت پيشرفت و موفقيت در كارها است.
عرش‏
محمد بن سيرين گويد: ديدن عرش در خواب، دليل امرى است بزرگ يا مال و خواسته‏ى بسيار. اگر عرش را آراسته بيند، دليل است كه عزت يابد و گويند كه كارش بلند شود. اگر در خواب عرش را حقير بيند، دليل است كه در پيش مردمان خوار شود. اگر خود را بر عرش بيند، دليل است با بزرگى پيوندد و از او حرمت يابد. اگر بيند كه از عرش به زمين آمد تأويل به خلاف است.حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن عرش در خواب بر پنج وجه است. اول: بزرگى. دوم: رفعت. سوم: مرتبت. چهارم: عزت. پنجم: بزرگوارى.
عرشه‏ى كشتى‏
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب بر عرشه‏ى كشتى ايستاده باشيد و دريا مواج باشد، بيانگر نااميدى و يأس است. اگر خواب ببينيد در حالى كه دريا آرام است بر روى عرشه كشتى ايستاده‏ايد، بيانگر آن است كه روزهاى خوشى در انتظار شما است.برايت مى‏گويد: ديدن عرشه‏ى كشتى، بيانگر آن است كه بايد مراقب خود باشيد.
عرق‏
محمد بن سيرين گويد: اگر در خواب بيند كه عرق از تن او روان شد، دليل است كه به قدر عرق نقصان در مالش افتد، خاصه كه بر زمين چكد. اگر بيند كه جامه او از عرق تر شد، دليل است كه قدر آن، مال خويش را به عيال دهد. اگر در خواب بيند كه عرق او سفيد است و بوى خوش داشت، دليل است كه مالش حلال بود. اگر به خلاف اين بيند، دليل است كه مالش حرام بود. اگر بيمارى در خواب ببيند كه عرق كرد، شفا يابد و مرضش به صحت بدل گردد و مرادش بر آيد.بيتون مى‏گويد: عرق كردن در خواب، بيانگر غلبه بر مشكلات است.برايت مى‏گويد: اگر شخص بيمارى در خواب ببيند كه عرق كرده است، بيانگر آن است كه بيماريش بهبود مى‏يابد.
عروس‏
محمد بن سيرين گويد: اگر در خواب بيند كه عروسى خواست اما او را نديد و نامش ندانست، دليل كه زود بميرد. اگر بيند كه عروس به خانه آورد و با وى بخفت، دليل بزرگى بود.
ابراهيم گويد: اگر در خواب عروسى را با چنگ و ناى بيند، دليل مصيبت است.
جابر گويد: اگر زنى بيند كه عروس شده و او را پيش شوهر مى‏بردند، دليل است كه آخر عمر او باشد.
بيتون مى‏گويد: اگر دخترى در خواب مشاهده كند كه عروس شده است، به اين معنا است كه در كارهايش به موفقيت مى‏رسد. بوسيدن عروس در خواب، بيانگر شادى و خوشحالى است.
برايت مى‏گويد: ديدن عروس در خواب، بيانگر رفتن به محيطهاى مطلوب است.
عروسك‏
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب عروسكى ببينيد، به اين معنا است كه لحظات شادى را با خانواده‏ى خود خواهيد گذراند.
اچ ميلر مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه به شخصى عروسك هديه مى‏دهيد، بيانگر آن است كه اطرافيان رفتار مناسبى با شما ندارند. مشاهده‏ى عروسك شكسته در خواب، بيانگر غم و اندوه است.
برايت مى‏گويد: ديدن عروسك خيمه شب بازى در خواب، بيانگر داشتن دوستان خوب و صادق است.
عروسى‏
بيتون مى‏گويد: شركت كردن در عروسى، بيانگر آن است كه ناراحتى‏هاى شما به پايان مى‏رسد. اگر خواب ببينيد كه در جشن عروسى شما شخصى با لباس عزا حضور دارد، بيانگر درگيرى و نزاع بين اعضاى خانواده است.
برايت مى‏گويد: ديدن عروسى در خواب، نشانه‏ى آن است كه اطرافيان رفتار مناسبى با شما ندارند. پوشيدن لباس عروسى در خواب، نشانه‏ى درگيرى و گرفتارى است.
عريانى‏
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب خود را عريان ببينيد، دلالت بر آن دارد كه عده‏اى به شما تهمت مى‏زنند. اگر در خواب شخصى را لخت ببينيد، علامت آن است كه موضوعى باعث ناراحتى شما مى‏شود.
عزادارى‏
بيتون مى‏گويد: عزادارى كردن در خواب، نشانه‏ى شكست و نااميدى است.
عزل‏
محمد بن سيرين گويد: اگر بيند كه پيرى معروف از كار عزل شد، دليل بر نقصان او بود. اگر اين خواب را جوانى بيند، تأويلش به خلاف اين است. اگر بيند كه بزرگى را از كارى عزل كردند، دليل بر ضعف دين او است و بايد توبه كند.
عسل‏
بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى عسل در خواب، بيانگر موفقيت و پيروزى است. اگر خواب بينيد كه عسل مى‏خوريد، بيانگر آن است كه ثروتى به دست مى‏آوريد.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب كندوى عسلى ببينيد، علامت آن است كه اقبال و خوش شانسى به شما رو خواهد كرد.
عشرتكده‏
بيتون مى‏گويد: ديدن عشرتكده در خواب، بيانگر آن است كه دست به كارهاى رسوايى‏آور مى‏زنيد.
عصا
محمد بن سيرين گويد: ديدن عصا به خواب، دليل بر مردى بزرگ است. اگر ببيند كه عصا در دست داشت، دليل كه بزرگى و جاه و منزلت يابد. اگر ديد كه عصاى او ضايع شد، به خلاف اين است.ابراهيم گويد: اگر بيند كه عصا در دست داشت و دراز شد، دليل است كه به مراد رسد. اگر ديد كه عصاى او كوتاه شد، دليل نامرادى است.حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن عصا به خواب بر سه وجه است. اول: پادشاه. دوم: مردى بزرگ. سوم:ه قوت در كارها.بيتون مى‏گويد: اگر در خواب عصا ببينيد، به اين معنا است كه مرتكب اشتباهى مى‏شويد. مشاهده‏ى عصاى خيزران در خواب، به اين معنا است كه بايد در انجام كارهايتان دقت بيشترى داشته باشيد. مشاهده‏ى عصاى سلطنتى در خواب، بيانگر رسيدن به مقامات بالا است.اچ ميلر مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه با عصا راه مى‏رويد، نشانه‏ى آن است كه ممكن است دچار زيان مالى شويد. ديدن عصاى شكسته در خواب، بيانگر آن است كه سلامتى كامل داريد.
عضله‏
بيتون مى‏گويد: داشتن عضله‏هاى قوى در خواب، علامت شكست دشمنان است. اگر در خواب مشاهده كنيد كه عضلاتى كوچك و ضعيف داريد، دلالت بر آن دارد كه دچار دردسر و گرفتارى مى‏شويد.
عطا دادن (هديه دادن)
محمد بن سيرين گويد: اگر كسى بيند عطا به وى داد، بايد ديد كه آن عطا چه باشد و عطا دهنده معروف بود يا مجهول، يا زن جوان بود يا پير، آن‏گاه تعبير كند. اگر بيند كه آن چنان بود كه مردم آن را دوست دارند، دليل بر نيكويى، اگر به خلاف اين بود. دليل بر مضرت است.
ابراهيم گويد: اگر ديد كه كسى عطايى به وى داد و او بگرفت و شكر گفت، دليل بر زيادتى مال بود و تندرستى. اگر شكر نگفت به خلاف اين است.
عطارى كردن‏
محمد بن سيرين گويد: اگر بيند در خواب عطارى مى‏كرد، دليل كه مردم شكوه آن گويند. اگر بيند كه با عطار دوست و آشنا شد، دليل است كه مردم در سخاوت نام او را برند.
عطر
محمد بن سيرين گويد: اگر بيند كه با خود بوى خوش داشت و بيننده عالم بود، دليل است كه مردم از علم او فايده برند. اگر اين خواب را توانگر بيند، دليل است كه مردم را از مال او فايده رسد.حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن عطر به خواب بر نه وجه است. اول: ثناى نيكو .دوم: سخن خوش شنيدن. سوم: علم نافع. چهارم: طبع نيكو. پنجم: مجلس علم. ششم: مردى كريم. هفتم: سخنى با فرهنگ. هشتم: دين پاك. نهم: خبرى خوش از دوستى شنيدن.بيتون مى‏گويد: اگر در خواب عطر خوش بويى را استشمام كنيد، نشانه‏ى آن است كه روزهاى خوشى را سپرى خواهيد كرد. اگر در خواب شيشه‏ى عطرى شكسته را ببينيد، بيانگر آن است كه دچار دردسر و گرفتارى مى‏شويد. درست كردن عطر در خواب، بيانگر موفقيت در انجام كارها است.برايت مى‏گويد: خريدن عطر در خواب، بيانگر آن است كه در يكى از كارهايتان ناموفق مى‏شويد. اگر خواب بينيد كه شخصى عطر به شما هديه مى‏دهد، بيانگر آن است كه از موضوعى پريشان مى‏شويد.
عطسه كردن‏
محمد بن سيرين گويد: اگر در خواب بيند كه عطسه كرد و الحمدالله گفت، دليل است كه از بزرگى حاجتش روا شود. اگر بيننده‏ى خواب بيمار بود، دليل كه محتاج به طبيب نباشد. اگر بيند كه سه نوبت عطسه داد نيك بود. اگر بيند كه عطسه بسيار دارد، دليل كه مرادش به دشوارى برآيد.ابراهيم گويد: اگر بيند كه چون عطسه دارد از بينى او خون روان گرديد، دليل است كه در حق او، سخنى زشت گويند و اگر بيند كه چون عطسه داد، جنبده از بينى او بيرون آمد، دليل است كه حق تعالى او را فرزندى دهد.جابر گويد: ديدن عطسه دادن در خواب، دليل بر مالى است كه آسان به دست آيد.بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد عطسه مى‏زنيد، دلالت بر شنيدن اخبار مهم دارد.برايت مى‏گويد: عطسه زدن در خواب، نشانه‏ى موفقيت در انجام كارها مى‏باشد.
عطش‏
بيتون مى‏گويد: عطش داشتن در خواب، به معناى انجام كارهاى بيهوده است. رفع عطش در خواب نشانه‏ى رسيدن به خواسته‏هاى خود مى‏باشد.
عقاب‏
حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: عقاب در خواب، پادشاه قوى و با هيبت و ستمگر بود، چنان كه همه كس از او بترسد. اگر بيند عقاب را فراگرفت يا شخصى بدو داد و آن فرمانبر و مطيع او بود، دليل كه در نزد پادشاه خاص و مقرب شود. اگر ديد عقاب او را برگرفت و بر هوا برد، دليل كه به فرمان پادشاه سفرى نمايد و در آن بزرگى و نامورى يابد.
محمد بن سيرين گويد: اگر ديد عقاب به كوچه فرود آمد، دليل كه پادشاه در آن كوچه فرود آيد. اگر بيند مردم آن كوچه عقاب را بكشتند، دليل كه پادشاه آن مملكت معزول شود يا هلاك شود. اگر بيند عقاب وى را بگرفت، دليل كه در پناه پادشاه شود.كرمانى مى‏گويد: اگر بيند كه از عقاب شكار همى گرفت، دليل كه مال و خزانه پادشاه در تصرف او درآيد. اگر بيند عقاب وى را به منقار يا به چنگال بزد، دليل كه او را از پادشاه زحمت و بلا رسد و مالش بستاند. اگر بيند با عقاب جنگ و نبرد همى كرد، دليل كه او با پادشاه جنگ و خصومت بود. اگر بيند عقاب بخورد يا پر او را بكند، دليل كه به قدر آن از پادشاه مال و نعمت يابد. اگر بيند كه عقاب بر سر و روى وى نشسته بود، دليل كه وى را پسرى آيد و پادشاه شود.حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: عقاب در خواب دو وجه است. اول: پادشاه ظالم ستمگر و خونخوار. دوم: عالم بى‏ديانت و حيلتى بود. و بعضى گفته‏اند: اگر كسى بيند عقاب داشت، دليل كه عمر او دراز بود.بيتون مى‏گويد: ديدن عقابى در حال پرواز، بيانگر آن است كه براى رسيدن به موفقيت تلاش فراوان مى‏كنيد. ديدن جوجه عقاب در خواب، بيانگر كسب ثروت است. خوردن گوشت عقاب در خواب، بيانگر آن است كه در انجام كارهايتان پيروز موفق هستيد. شكار كردن عقاب در خواب، بيانگر شكست دشمنان است. اگر در خواب عقابى مرده ببينيد، به اين معنا است كه دچار ضرر مالى مى‏شويد.برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه عقاب بالاى سر كسى نشسته است، به اين معنا است كه براى مدتى در كارها دچار مشكل مى‏شويد. اگر در خواب عقابى را در ارتفاعات ببينيد، به اين معنا است كه به سعادت و خوشبختى مى‏رسيد.
عقرب
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب عقربى ببينيد، به اين معنا است كه عده‏اى قصد دارند به شما آسيب برسانند.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب عقربى شما را نيش بزند، به اين معنا است كه به دردسر مى‏افتيد.
عقربه‏ى ساعت‏
برايت مى‏گويد: ديدن عقربه‏ى ساعت در خواب، نشانه‏ى داشتن لحظات خوب و شيرين است.
عقل
محمد بن سيرين گويد: اگر در خواب بيند كه عقل او به صورت آدمى بود، چنان كه گويد: من عقل توأم، و بيننده داند كه عقل او است، دليل است كه او را با پسر پادشاه صحبت افتد و از وى منفعت يابد.ابراهيم گويد: اگر در خواب عقل خود را چنين بيند كه گفته شد، دليل كه توانگر گردد و عز و جاه يابد.حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: اگر در خواب عقل و جان خود را به صورت آدمى بيند و به تحقيق داند كه ايشانند و ايشان نيز گويند كه ما عقل و جان توايم دولت و بخت و اقبال مساعد او گرداند.جابر گويد: ديدن عقل و جان، دليل بر مادر و پدر باشد. اگر زنده باشند. اگر غايب باشند، دليل كه ايشان را باز بيند. اگر ايشان مرده باشند، دليل كه دعا و صدقات او به ايشان رسيده بود.حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن عقل در خواب بر چهار وجه است. اول: بخت و دولت. دوم: مادر و پدر. سوم: پادشاه و فرزند او. چهارم: مال فراوان.بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد كه فرد عاقلى هستيد، به اين معنا است كه زندگى راحتى خواهيد داشت. اگر در خواب مشاهده كنيد كه فرد نادانى هستيد، به اين معنا است كه مشغول انجام كارهاى بيهوده‏اى هستيد.
عقيق‏
محمد بن سيرين گويد: اگر در خواب بيند عقيق داشت، دليل كه از بزرگى منفعت يابد. اگر بيند عقيق از وى ضايع گرديد، تأويلش به خلاف اين است. اگر بيند عقيق به خروار داشت، دليل كه به قدر آن مال يابد.بيتون مى‏گويد: اگر در خواب سنگ عقيقى ببينيد، به اين معنا است كه به موفقيت و پيروزى مى‏رسيد.
عكس‏
هانس كورت مى‏گويد: مشاهده‏ى عكس در خواب، بيانگر آن است كه به دام افراد حيله‏گر، گرفتار مى‏شويد. ديدن عكس جنايت كاران در خواب، بيانگر غم و اندوه است.برايت مى‏گويد: اگر در خواب عكس خودتان را ببينيد، به اين معنا است كه در انجام كارها بايد دقت داشته باشيد. ديدن عكس دوستان در خواب، به معناى داشتن روزهاى خوب است. ديدن عكس افراد غريبه در خواب، به معناى آشنايى با افراد جديد است.
علائم آسمانى‏
بيتون مى‏گويد: ديدن علائم آسمانى در خواب، بيانگر آن است كه اگر مراقب نباشيد دچار دردسر مى‏شويد.
علائم رمزى‏
برايت مى‏گويد: ديدن علائم رمزى در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است كه خطرى شما را تهديد مى‏كند.
علف‏
بيتون مى‏گويد: چيدن علف در خواب، بيانگر خوشبختى و سعادت است. علف خوردن حيوانات در خواب، بيانگر موفقيت در انجام كارها است.برايت مى‏گويد: دراز كشيدن بر روى علف در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است كه فريب افراد رياكار را مى‏خوريد. ديدن علف خشك در خواب، بيانگر يك پيشامد غيرمنتظره است.
علم
محمد بن سيرين گويد: علم در خواب ديدن، دليل بر مردى دانا بود يا امامى يا زاهدى يا توانگرى يا سخى. اگر بيند كه علم داشت، دليل كه از اين مردم كه تقرير كرديم منفعت يابد. اگر بيند كه علم بيفتاد و ضايع شد، تأويلش به خلاف اين است.
كرمانى گويد: علم به خواب، دليل سفر است. اگر بيند پادشاه علمى به وى داد، دليل جاه و بزرگى بود، خاصه علم را سفيد يا سبز بيند.جابر گويد: اگر بيند علمى سفيد و بزرگ داشت، دليل كه با توانگرى صحبت دارد و از وى منفعت يابد. اگر بيند علمى سياه داشت، دليل كه قاضى يا خطيب گردد.حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن علم به خواب بر چهار وجه است. اول مهترى. دوم: سفر. سوم: جاه و بزرگى. چهارم: نيكى احوال.
عليل‏
برايت مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه عليل و بيمار هستيد، بيانگر آن است كه دچار مشكل مى‏شويد. ديدن افراد عليل در خواب، بيانگر آن است كه خطرى شما را تهديد مى‏كند.
عمارت‏
بيتون مى‏گويد: ديدن يك عمارت بزرگ در خواب، بيانگر پيشرفت و موفقيت است.
عمارت كردن (ساختن)
محمد بن سيرين گويد: اگر به خواب بيند عمارت مسجد يا خانقاه يا مدرسه مى‏كرد، دليل كه صلاح دين جويد و ثواب اين جهان. اگر بيند زمين خراب را عمارت مى‏كرد، مثل خانه، دكان و مانند اين‏ها، فايده اين جهانى بود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن عمارت كردن در خواب بر چهار وجه است. اول: صلاح اين جهانى. دوم: خير و بركت. سوم: كامرانى. چهارم: گشايش كارهاى بسته.
عمل جراحى‏
برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه عمل جراحى در پيش داريد، به اين معنا است كه دچار دردسر و گرفتارى مى‏شويد.
عمو
برايت مى‏گويد: اگر عموى خود را در خواب ببينيد، نشانه‏ى دعوا و نزاع بين اعضاى خانواده است.
عمه‏
برايت مى‏گويد: ديدن عمه‏ى خود در خواب، نشان‏دهنده‏ى داشتن اوقات خوب است.
عنبر
محمد بن سيرين گويد: اگر بيند عنبر داشت، دليل كه به قدر آن منفعت يابد. اگر بيند عنبر به كسى داد، دليل كه راحتى به وى رساند. اگر ديد عنبر از وى ضايع شد، دليل زيان بود.حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن عنبر به خواب چهار وجه است. اول: منفعت. دوم: ولايت. سوم: كامرانى. چهارم: ثناى نيكو.
عنكبوت‏
محمد بن سيرين گويد: ديدن عنكبوت در خواب، دليل بر مردى ضعيف و گمراه بود.اگر بيند عنكبوت بگرفت، دليل است كه بر چنين مردى ظفر يابد.ابراهيم گويد: ديدن عنكبوت به خواب، دليل بر مردى بافنده بود.بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد كه عنكوبتى مشغول تنيدن تار است، بيانگر آن است كه زندگى خوبى خواهيد داشت. اگر خواب ببينيد كه عنكبوتى را مى‏كشيد، بيانگر آن است كه با اطرافيان دعوا و اختلاف خواهيد داشت.اچ ميلر مى‏گويد: ديدن عنكبوت در خواب، بيانگر كسب ثروت است.
عود
محمد بن سيرين گويد: ديدن عود، دليل بر مردى لطيف و خوب روى است. اگر بيند عود را در زير خود دود كرد، دليل كه از مردم راحت يابد.ابراهيم گويد: اگر در خواب بيند كه عود خام داشت، دليل كه از پادشاه عطا يابد، هر چند كه عود در خواب بيشتر بيند، منفعت بيشتر باشد.حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن عود در خواب بر چهار وجه است. اول: مردى خوب‏رو و خوش‏سخن. دوم: پادشاه بزرگ پارسا. سوم: ثنا و آفرين. چهارم: مال و منفعت.بيتون مى‏گويد: ديدن عود در خواب، به معناى آن است كه از انجام كارهاى خود راضى هستيد.
عورت‏
ابن‏عباس گويد: اگر به خواب ديد عورت او ظاهر شد، چنان كه مردم مى‏ديدند، دليل كه راز او ظاهر شود. اگر بيند عورت خود را بپوشاند، دليل كه راز او پوشيده شود. اگر بيند عورت او برهنه بود و زود پوشيد چنان كه كسى نديد، دليل كه اگر بيمار است شفا يابد. اگر وام دارد بگذارد. اگر در ترسى بود ايمن شود.
عيد
محمد بن سيرين گويد: اگر ديد عيد قربان بود. دليل كه او را با مردم عاقل كار افتد. اگر بيند عيد فطر بود، دليل كه از زاهدى فايده‏ى دينى بيابد.ابراهيم گويد: اگر بيند عيد بود و مردم آراسته از شهر بيرون آمدند، اگر از اهل شر بود، دليل كه شرفشان زياده گردد، اگر محبوس است خلاصى يابد، اگر اين خواب رانزديك عيد بيند، دليل كه با مردى عاقل معاملتى كند و كارش به سختى برآيد. اگر به خواب ديد كه روز عيد غدير بود، دليل كه كام كارى يابد. اين آيه در روز غدير نازل شده قوله تعالى: «اليوم اكملت لكم دينكم» (مائده، 3). اگر اين خواب را در اول سال بيند بهتر است. (و الله اعلم بالصواب)برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه عيد نوروز فرا رسيده است، نشانه‏ى آن است كه تغييرات خوشايندى پيش رو خواهيد داشت.
عينك‏
بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى عينك در خواب، به اين معنا است كه موضوعى باعث ناراحتى شما مى‏شود. اگر در خواب عينك شكسته‏اى ببينيد نشان‏دهنده‏ى آن است كه كارهاى ناشايستى انجام مى‏دهيد. اگر در خواب عينك غواصى ببينيد، نشان دهنده‏ى آن است كه عده‏اى مى‏كوشند تا شما را فريب دهند.برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه عينك به چشم داريد، بيانگر آن است كه دچار بدشانسى مى‏شويد.
منبع:دايرة المعارف تعبير خواب / نشر سما
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image