جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
قواعد ثابت شده يک کسب و کار
-(0 Body) 
قواعد ثابت شده يک کسب و کار
Visitor 332
Category: دنياي فن آوري
در کسب و کار و تجارت آداب و قواعدي وجود دارند که مبنا و پايه و اساس يک کسب و کار موفق را شکل مي‌دهند. هيچ کارشناس و صاحب کسب و کار خبره‌اي نيست که درستي همه اين اصول را تاييد نکند. اين‌ها ظاهري بسيار ساده دارند و براي فهمشان به هيچ فن و تخصص ويژه‌اي نياز نيست . ارتباطات با مردم و دنياي اطراف هنر ارزشمندي است که در پي توجه و رعايت اصول زير کسب مي‌شود. خوب دقت کنيد :
1- خوب گوش دهيد
به مراجع و آن مشتري احتمالي و مشتري کنوني به دقت گوش دهيد. به حرف‌هاي کارمندانتان هم توجه کنيد. کارمندان هستند که از چند و چون کسب و کار خبر دارند و اگر آنها مشکلات، نقاط ضعف و نقاط قوت کسب و کار و بازار را به شما نگويند، نخواهيد توانست بازاريابي و کسب و کار موفقي را پيش ببريد. مشتريان کنوني و احتمالي، عوامل رشد و افزايش درآمدتان‌ هستند. نيازها، خواسته‌ها و انتظاراتشان از خريد را درک نخواهيد کرد مگر با گوش دادن دقيق و نکته بينانه به حرف‌هاي ‌آنان. اعتراض‌ها و ابراز رضايت‌هاي اين گروه، هر دو راهنماي کار شمايند .
2- پاسخگو باشيد .
ابتدا گوش دهيد و سپس دست به عمل بزنيد. هر چه زودتر پاسخ بدهيد، مشتري کنوني ناراضي و مشتري بالقوه بيشتر به شما اعتماد خواهند کرد. سريع، قوي و موثر، آشکار و برجسته پاسخ دهيد .
3- کار گروهي و استمرار فعاليت‌هايتان را حفظ نماييد .
اگر يک تيم بازاريابي داريد، همواره با آنها مشورت کنيد و نظرات و ايده‌هايشان را جويا شده درباره‌شان بحث و تبادل نظر نماييد. پيشنهادات و ايده‌ها و توصيه‌هاي يکديگر را بشنويد و در يک کار گروهي، طرحي مناسب براي خلق و تقويت بازاريابي و راهبري و توسعه کسب و کار، تدوين کنيد و به اجرا گذاريد .
4- کاملا بر کارهايتان تمرکز کنيد .
ابتدا تا جايي که مي‌توانيد در پي کسب دانش، معلومات و مهارت‌هاي لازم باشيد. سپس درباره ايده بازاريابي و کسب و کارتان، فکر و تعمق کنيد. تمامي جوانب مسئله را در نظر گرفته از زواياي گوناگون به آن بنگريد. کارها و فعاليت‌هايتان را در يک مسير معلوم و اصلي قرار دهيد و هميشه سعي کنيد در همين مسير و در راستاي نيل به هدف‌هايتان جلو برويد. اين مسير را کانون توجه خود قرار دهيد و هميشه براي چالش‌ها و مشکلات آمادگي داشته باشيد. کسب معلومات و مهارت‌هاي به روز در يک کسب و کار، هرگز به پايان نمي‌رسد و راه اصلي آمادگي هميشگي است .
5- مفهوم "موفقيت" را به تمامي بدانيد
اين مشتري است که فروش را خلق مي‌کند. شما به عنوان يک بازارياب فقط به او کمک مي‌کنيد. او براي تکميل موفقيت‌آميز فرايند فروش، از شما جايزه مي‌گيرد ! اين همان موفقيت حقيقي است. مشتري را فقط يک عامل کسب درآمد ندانيد . خدمت‌رساني به او و اعطاي جايزه به خاطر موفقيت، روند کسب و کارتان را زيباتر و لذت‌بخش‌تر مي‌کند .
6- با مردم آشنا شويد و با آنها ارتباط برقرار کنيد .
با هر کسي که لازمست بشناسيد، به تمامي آشنا شويد و او را از چگونگي کسب و کارتان آگاه کنيد. هر قدر که دايره و شبکه ارتباطات انساني شما وسيعتر باشد، فرصت‌هاي بيشتر و بهتري پيش رويتان قرار خواهند گرفت .
7- منصفانه براي کالاها يا خدماتتان قيمت‌گذاري کنيد .
بهاي هر کالا يا خدمات را عادلانه و منصفانه تعيين نماييد و درباره حقوق کارمندانتان نيز چنين باشيد. آن مقداري که لازمست از مشتري پول بگيريد . کاري کنيد که قيمت‌هاي عادلانه ويژگي مشخص کسب وکارتان باشد .
8- شراکت و همکاري با ديگر کسب و کارها را همواره در نظر داشته باشيد .
اين شريک‌ها مي‌توانند همان مشتريان بالقوه و دائمي شما باشند. در اين حال از محصولات يا خدمات آنها استفاده کنيد. اين روش اعتمادي دو سويه خلق مي‌‌کند .
9- هر روز که مي‌گذرد، سعي کنيد با اطرافيان، اعضاي خانواده، کارمندان، مشتريان بالقوه و مشتريان کنوني، ارتباطات موثرتر، گسترده‌تر و مستحکمتر برقرار سازيد .
10- فراموش نکنيد که "افراد " بهترين منابع رشد و پيشرفت هستند.
تلفن موبايل، فکس، اينترنت و ايميل ابزارهاي بسيار قوي و راحت هستند اما روابط و ملاقات‌هاي رودررو مجاري رشدي هستند که قدرت و ارزششان به مراتب بيش از وسايل فوق است. اشخاص موردنظر را بيابيد، در مکان و زماني مناسب با آنها ملاقات نماييد. خواهيد ديد که اين ديدارها چقدر تعيين کننده خواهند بود .
11- همواره حساب‌هاي پولي و ماليتان را نگه داريد و هيچوقت رسيدگي به آنها را بي‌اهميت و ساده ندانيد .
زماني که صاحب کسب وکاري از شرايط مالي خودش و کاستي‌ها و قوت‌هاي آن خبر داشته باشد و در ضمن از اوضاع بازار هم غافل نشود، مي‌‌تواند در بحران‌هاي اقتصادي، کسب و کارش را از خطر سقوط نجات دهد .
12- اجازه دهيد که کارمندان، مشتريان احتمالي و مشتريان کنوني بدانند که شما به آنها علاقه‌منديد ومانند خودشان تلاش کرده در جهت پيشرفت کسب و کار قدم برمي‌داريد .
13- مانند افراد موفق و هميشه پيروز فکر کنيد .
و هرگز واقع‌گرايي را از ياد نبريد. خوش خيالي و بي‌توجهي و خوش‌بيني غيرواقع بينانه همان‌قدر زيانبار است که بدبيني بيشتر از حد و احتياط‌هاي وسواس گونه .
14- هرگز از ياد نبريد که شما تنها کسي نيستيد که در بازار حضور دارد .
تجارت و کسب و کار شبکه عظيمي از ارتباطات انساني را در خود دارد و اگر بخواهيد در اين شبکه به تداوم حضور داشته باشيد و فعال وموثر فعاليت کنيد، بايد جزيي از آن باشيد .
منبع: روزنامه تفاهم
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image