1- نگرش مثبت
هميشه مثبت باشيد و به موفقيت بيانديشيد نه به شکست، از نکات منفي پيرامون محيط کاري خودآگاه شويد اما به دنبال اين نباشيد که تقصير شکست ها را به گردن ديگران بياندازيد.
2- بر اساس واقعيات اهداف واقعي تصميم بگيريد
اهداف خودتان را به طوري دقيق ، واضح و قابل سنجش يادداشت کنيد و طرحي براي رسيدن به اين اهداف ترسيم کنيد و خيال پردازي نکنيد.
3- اهل عمل باشيد
هدف گذاري بدون عمل ارزشي ندارند ، از اين که کاري را از همين الان شروع کنيد نهراسيد . چرا که با عمل کردن است که ياد مي گيريم . کارهاي تان را اولويت بندي کنيد در آن واحد همه چيز مهم نيست بلکه هميشه از بين گزينه هاي مختلف بهترين را بر گزينيد .
4- هرگز از ياد گيري غافل نشويد
همواره دانش و مهارت خود را ارتقاء و به طور مداوم به روز کنيد . تغييرات پيرامون خود را بشناسيد ، هم فرد و هم سازمان مسئوليت دارند مه دانش جديد را در محيط کار معرفي کنند.
6- بياموزيد که جزئيات را تحليل کنيد
تمامي واقعيت ها و داده هاي ممکن را از تمامي منابع بررسي کنيد. از اشتباه خود پند بگيريد و موفقيت هاي تان را تکرار کنيد. گاهي تجزيه و تحليل شما را به يک الگوي قابل تکرار مي رساند.
7- وقت و سرمايه خود را غنيمت بشماريد
هميشه محدوديت ها وجود دارند ، تا حد ممکن محدوديت ها را شناسايي کنيد . هرگز اجازه ندهيد ديگران شما را از اهدافتان غافل کنند. 8-از نو آوري نهراسيد
هميشه در انجام کارها اين سوال را مطرح کنيد آيا کاري که انجام مي دهيد بهترين روش انجام کار است يا روش بهتري براي انجام کار وجود دارد
9- به طور موثر با ديگران ارتباط بر قرار کنيد
شما مانند يک جزيره نيستيد و بايد ديگران را درک کرده و به طور موثر با آن ها ارتباط بر قرار کنيد
10-راستگو ، مسئوليت پذير و قابل اعتماد باشيد
اگر به دنبال و اجراي اين صفات نباشيد ، هر آنچه در بالا گفتيم بي معني است .
منبع:mohandeshassan.blogfa.com