جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ماوراء (3) قدرت اجنه
-(5 Body) 
ماوراء (3) قدرت اجنه
Visitor 355
Category: دنياي فن آوري

درجه ي وجودي جنيان :

جني ها به عنوان موجودات مختار ، هم صنف خوب دارند و هم صنف بد . اما چه خوب و چه بد ، از نظر درجه ي وجودي ، نسبت به انسان در درجه ي وجودي پايين تري هستند و اگر کسي بخواهد با آنها ارتباط برقرار کند بايد پايين بيايد . به همين جهت در سوره ي جن مشخص است که رسول خدا « صلي الله عليه و آله و سلم» مستقيماً با جنيان ارتباط برقرار نکردند بلکه خداوند به پيامبر « صلي الله عليه و آله و سلم» خبر ميدهد و مي فرمايد : « قل اوجي الي انه استمع نفر من الجن فقالوا انا سمعنا قرانا عجبا * يهدي الي الرشد فامنا به ولن نشرک بربنا احدا» (7)
اي پيامبر ! بگو به من وحي شده است که تني چند از جنيان گوش فرا داشتند و گفتند راستي ما قرآني شگفت آور شنيديم که به راه راست هدايت مي کند پس به آن ايمان آورديم و هرگز کسي را شريک پروردگارمان قرار نخواهيم داد .
با اين وصف ، جادوگران با بدترين جنيان و شروريان آنها ارتباط برقرار ميکنند . قرآن در مورد جنس شيطان و شخصيت او مي فرمايد :
« و اذ قلنا للملائکه اسجدوا لآدم فسجدوا الا ابليس کان من الجن ففسق عن امر ربه ، افتتخذونه و ذريته اولياء من دوني و هم لکم عدو ، بئس للظالمين بدلا » (8) و ياد کن هنگامي را که به فرشتگان گفتيم آدم را سجده کنيد پس همه جز ابليس سجده کردند ، او از گروه جن بود ، پس از فرمان پروردگارش سرپيچيد . آيا با اين حال او و نسلش را به جاي من دوستان خود مي گيريد و حال آنکه آنها دشمن شمايند و چه بد جانشيناني براي ستمگرانند .
آيه ي فوق مي فرمايد : اولاً : شيطان از جنس جنيان است ، با توانايي هاي خاصي که جنيان دارند . ثانياً : از امر بندگي پروردگارش سر باز زده است .
چون شيطان جادوگران را مال خودش مي داند ، در راستاي هدف فاسدي که آنها دارند کمکشان مي کند . البته دو نوع جادوگر داريم : جادوگران قلابي که به واقع جادوگر نيستند و بيشتر با حدسيات کار مي کنند و خيالاتي را به افرادي که به آنها رجوع مي کنند القاء مي نمايند و آنها هم از سر سادگي مي پذيرند . ولي بعضي از جادوگران به کمک شياطين کارهايي از دستشان بر مي آيد ، قرآن در رابطه با جادوگران نوع دوم مي فرمايد : « و اتبعوا ما تتلوا الشياطين علي ملک سليمان و ما کفر سليمان و لکن الشياطين کفروا ، يعلمون الناس السحر ، و ما انزل علي الملکين ببابل هاروت و ماروت و ما يعلمان من احد حتي يقولا انما نحن فتنه فلا تکفر فيتعلمون منهما ما يفرقون به بين المرء و زوجه و ما هم بضارين به من احد الا باذن الله و يتعلمون ما يضرهم و لا ينفعهم و لقد علموا لمن اشتراه ما له في الاخره من خلاق و لبئس ما شروا به انفسهم لو کانوا يعلمون » (9) و يهوديان آنچه را که شيطان در رابطه با سلطنت سليمان گفتند ، پيروي کردند ، در حالي که سليمان کفر نورزيد ليکن آن شيطان ها به کفر گراييدند که به مردم سحر مي آموختند و نيز از آنچه بر آن دو فرشته هاروت و ماروت در بابل فرو فرستاده شده بود پيروي کردند با اينکه آن دو فرشته هيچ کس را تعليم سحر نمي کردند مگر آنکه قبلاً به او مي گفتند ما وسيله ي آزمايشي براي شما هستيم پس زنهار کافر نشوي ولي آنها از آن دو فرشته چيزهايي مي آموختند که به وسيله ي آن ميان مرد و همسرش جدايي بيفکنند ، هر چند بدون اذن خدا نمي توانستند به وسيله ي سحر به احدي زيان برسانند . و خلاصه چيزي مي آموختند که برايشان زيان داشت و سودي بديشان نمي رسانيد و قطعاً يهوديان دريافته بودند که هر کس خريدار اين متاع باشد در آخرت بهره اي ندارد ، وه که چه بد بود آنچه به جان خريدند اگر مي دانستند .
بحث مفصل اين آيه را به بعد موکول مي کنيم ، ولي عنايت بفرماييد که خداوند در آيه ي فوق مي فرمايد : شياطين به مردم سحر مي آموزند . پس موضوع نقش شياطين در آموزش سحر به جادوگران واقعي چيزي است که قرآن نيز به آن اشاره کرده است .

جنيان و سرعت انتقال اشياء :

قران مي فرمايد : وقتي هدهد براي حضرت سليمان « عليه السلام » خبر آورد که يک خانمي با اين خصوصيات در قوم سبا هست ، حضرت فرمودند چه کسي مي تواند تخت او را اينجا بياورد ؟ دو کس بلند شدند يکي عفريت جن و ديگري جناب حضرت عاصف بن برخيا . عفريت يعني شرور ، معلوم است يکي از جنيان شرور در خدمت حضرت بوده و حضرت او را اسير کرده بودند و از اين طريق نقش ايمان را در اسير کردن جنيان شرور به ما مي نمايانند . آيا شياطين بايد سر به سر ما بگذارند يا ما بايد کاري کنيم که آنها تحت قدرت ما باشند ؟ قرآن مي فرمايد : « قال عفريت من الجن انا آتيک به قبل ان تقوم من مقامک و اني عليه لقوي امين » (10) عفريت جن گفت : من مي توانم تخت آن خانم را قبل از آنکه از جايتان بلند شويد و جلسه تمام شود بياورم ، پس معلوم مي شود جنينان چنين تواني دارند ، منتها توانايي هاي آنها در زمان انجام مي گيرد و به همين جهت گفت : قبل از اينکه جلسه تان تمام شود آن تخت را مي آورم . در حالي که عاصف بن برخيا عرض کرد قبل از آنکه چشمت به هم بخورد مي آورم . يعني کار عاصف در بي زمان و در عالمي فوق عالم ماده صورت مي گيرد . عرض بنده آن است که اين آيه نشان مي دهد جنيان مي توانند با سرعت زياد چيزي را جا به جا کنند . حتماً شنيده ايد که گاهي مي گويند چيزهايمان که گم شده ، جني ها برده اند ، دروغ نيست ، البته بعضي ها خودشان يادشان مي رود چيزهايشان را کجا گذاشته اند ، بي خودي گردن جني ها مي گذارند اما بالاخره جني ها مي توانند اين کار را بکنند .
اخيراً خواهري فريب خانمي را خورده بود که کارهاي غيرعادي انجام مي داد و به او گفته بود مي خواهم شما را با امام زمان (عج) آشنا کنم ، او را به جمکران مي برد و مي گفت به من دستور داده اند بايد با پاي برهنه دور مسجد جمکران بدويم . اين خانم مي گفت در مسيري که از اصفهان به طرف قم مي رفتيم يک مرتبه همان طور که پهلوي من نشسته بود لباسش عوض شد . بنده عرض کردم اين با جني ها ارتباط دارد . ابتدا نمي پذيرفت و اين کارها را حمل بر کرامت مي کرد ، مي گفت مثلاً همان طور که داخل اتاق ايستاده يک دفعه چادرش عوض مي شود ، يا براي ما ميوه تازه مي آوردند که مثلش در بازار نيست . مي گفت : کفش هايمان گم شد ، بعد از چند روزگفت : کفش ها زير مبل خانه مادرتان است . بنده بر اساس همان کاري که عفريت جن انجام داده عرض کردم اين با جنيان ارتباط دارد و هيچ کرامتي هم در کار نيست، به او بي محلي کنيد و گر نه پاي جنيان را خودتان در زندگي تان باز مي کنيد. جادوگران واقعي با رياضت هاي سخت ، پدر خود را در مي آورند تا با جنينان مرتبط شوند تا آنها خبرهايي نيمه کاره و به درد نخور را براي آنها بياورند و شما را به خودشان مشغول کنند . شما از خود نمي پرسيد اگر اين جادوگران کاري مي توانستند بکنند ، چرا اول براي خودشان نمي کردند ، چرا اکثر آنها فقير و بدبخت اند ؟
با دقت در آيه ي 102 سوره ي بقره که عرض شد در مورد جادوگران مي فرمايد : « و ما هم بضارين به من احد » ؛ آنها هرگز نمي توانند ضرر بزنند « الا باذن الله » مگر اينکه خدا بخواهد . زيرا اين سنت خداست که آدم هاي نادان تنبيه شوند . حال سنت تنبيه آدم نادان صورت هاي مختلف دارد ، يک صورتش اينکه ماشين به او مي زند ، يا دزد اموال او را مي برد . يکي از صورت هاي تنبيه خدا اين است که با مسئول اداره اش درگير مي شود و او حقوقش را کم مي کند ، يکي هم اينکه از طريق جادوگران ضربه مي خورد . پس يکي از راه هايي که خدا آدم ها را تنبيه مي کند از طريق جادوگر است ، نه اينکه جادوگر همه کاره است و هر کاري خواست مي تواند بکند . مگر دزد همه کاره است ، چرا دزد به دلش مي افتد اين ماشين را ببرد ، چرا ماشين ديگري را نمي برد ؟ اينها همه روي حساب است و همه در مسيري که خداوند اذن بدهد انجام مي شود ، و اذن خدا هم بي حکمت نيست . شما مي بينيد اين ماشين جلوي فلاني که رسيد ترمزش بريد . بنده در موردي که در فکر بودم اين بنده خدا چه طوري از موقعيتي که براي خود ايجاد کرده نجات پيدا مي کند ، خبردار شدم تصادف کرده است ، چون فهميدم خداوند در عين تنبيهي که به او کرده شرايط نجات او را از آن موقعيت فراهم نموده است خيلي خوشحال شدم . آن تصادف ؛ ظاهرش تصادف بود ولي باطنش تنبيه خداوند بود و به اذن او هم انجام شد . حالا آن راننده چه کاره است که بايد سبب اين تصادف شود و از آن طريق تنبيه شود ، آن هم حکمت خاص خود را دارد . زيرا بالاخره دنيا آنچنان است که « و ما تسقط من ورقه الا يعلهما » (11) يک برگ فرو نمي افتد مگر آنکه خدا از آن آگاه است .
پس يکي از راه هايي که خداوند براي بعضي ها به عنوان تنبيه قرار داد از طريق جادوگران و جنيان است . البته اينها آزاد نيستند که بتوانند هر بلايي سر هر کس بياورند ، درست است قدرت ما به جنينان نمي رسد ، اما قدرت خدا به آنها مي رسد . پس نبايد خودمان را در مقابل قدرت جادوگران دسته بسته بدانيم و فکر کنيم خداوند سرنوشت ما را در دست آنها قرار مي دهد . يکي بگويد نکند فلاني دارد براي من جادو مي کند ، مگر دست خودش است ! اگر خدا مصلحت بداند و زمينه را ما با بي ايماني خود فراهم کرده باشيم ، طبق مصلحت الهي ، خداوند از آن طريق ما را تنبيه مي کند ، راه نجات هم برگشت به بندگي خدا است و راضي بودن به آنچه خداوند براي ما مقدر کرده است . اگر بنا نيست خدا مرا تنبيه کند ، هيچ جادوگري نمي تواند کاري بکند ، خودتان شنيده ايد که جادوگران مي گويند فلاني ضد جادو است . نه ، او ضد جادو نيست ، به جادوگران بايد گفت : شما فکر مي کنيد آنجايي که جادو مي کنيد ، جادو بود که اثر کرد ما خودمان با آرزوهاي دنيايي زمينه ي تاثير جادوي شما را فراهم کرديم .
آري خداوند مي فرمايد : شيطان و قبيله ي او شما را مي بينند و شما آنها را نمي بينيد ؛ « ... انه يراکم هو و قبيله من حيث لا ترونهم ... » (12) ولي با اينکه مي فرمايد آنها شما را مي بينند ، در جاي ديگر ما را متوجه مي کنند نه تنها وسعت ديد آنها محدود است و به عمق عقل ها و قلب ها دسترسي ندارند ، حتي به حريم مادي اولياء الهي نيز نمي توانند وارد شوند . قرآن مي فرمايد : « فلما قضينا عليه الموت ما دلهم علي موته الا دابه الارض تاکل منساته فلما خر تبينت الجن ان لو کانوا يعلمون الغيب ما لبثوا في العذاب المهين » (13) پس چون مرگ را بر سليمان مقرر داشتيم جز موريانه که عصاي او را به تدريج مي خورد افراد را از مرگ او آگاه نگردانيد ، پس چون [ سليمان ] فرو افتاد براي جنينان روشن گرديد که اگر غيب مي دانستند در آن عذاب خفت آور باقي نمي ماندند .
از آيه ي فوق بر مي آيد که اگر ما اجازه ي ورود به جنينان ندهيم از بسياري از احوالات و افکار ما غافل اند و مي توان با وارد شدن در قلعه ي شريعت الهي از تيررس حيله هاي آنها به دور بود . اين طور نيست که فکر کنيم حال که آنها را مي بينند و ما آنها را نمي بينيم آنها اجازه داشته باشند به راحتي وارد حريم شخصي ما شوند و با ما مقابله نمايند .
جالب است که جنيان طبق آيه ي فوق اقرار مي کنند که : « لو کانوا يعلمون الغيب ما لبثوا في العذاب المهين » اگر از غيب آگاهي داشتيم در عذاب خوار کننده گرفتار نمي مانديم . اين مي رساند که اولا ً : اينها جنيان شروري بوده اند که حضرت سليمان « عليه السلام»آنها را در اسارت خود درآورده بودند . ثانياً : با همه ي زرنگي که داشته اند نفهميدند حضرت سليمان « عليه السلام»رحلت کرده اند .
لازم است در رابطه با نقش جادوگران ، سخن خدا را يک اصل بگيريم که مي فرمايد : « و ما هم بضارين به من احد الا باذن الله » هيچ جادوگري ، هيچ ضرري به کسي نمي تواند برساند ، مگر به اذن خدا . پس اشکال در ما است که زمينه ي تاثير شيطان را در خود فراهم مي کنيم .
... ادامه دارد.

پي نوشت‌ها:

7) سوره ي جن ، آيات 1 و 2
8) سوره ي کهف ، آيه / 50
9) سوره ي بقره ، آيه ي / 102
10) سوره ي نمل ، آيه ي / 39
11) سوره ي انعام ، آيه ي / 59
12) سوره ي اعراف ، آيه ي / 27
13) سوره ي سبا ، آيه ي / 14

منبع: کتاب « جايگاه جن ، شيطان و جادوگر در عالم »
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image