جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
کمک به يادگيرى فرزندان
-(5 Body) 
کمک به يادگيرى فرزندان
Visitor 314
Category: دنياي فن آوري
ايام امتحانات از روزهاى پراضطراب و خسته‌کننده براى والدين و دانش‌آموزان است. خسته‌کننده از اين نظر که والدين بيشتر از دانش‌آموزان مضطربند و گويى که اين والدين هستند که مى‌خواهند امتحان بدهند، آنها با نگرانى‌هاى خود حتى باعث مى‌شوند اضطراب به دانش‌آموزان منتقل گردد و آنها را بيش از پيش مضطرب و خسته نمايند.
حساسيت والدين بيشتر براى آوردن نمره 20 توسط فرزندان است در صورتى که دانش‌آموزان از لحاظ قابليت‌هاى يادگيري، هوش و انتقال مفاهيم آموخته شده با يکديگر تفاوت دارند. بعضى از آنها در دروس شفاهى مستعد هستند و بعضى ديگر در يادگيرى دروس رياضى و علوم تجربى استعداددارند، اين مطلب ثابت مى‌کند که اوليا بايستى در حد توان از فرزندان خود توقع داشته باشند و
با درخواست‌هاى غيرقابل دسترسي، فرزندان خود را مضطرب و فکر آنها را مشوش ننمايند. زيرا اين ايام، ايام خوشه‌چينى دانش‌آموزان از زحمات چندين ماهه است و برخوردهاى غيرعلمى و توقعات بالا موجب دلسرد شدن آنها و در نتيجه پايين آمدن سطح نمرات امتحانى آنان مى‌گردد.
در ايام قبل از امتحان و يا در طول امتحانات بايستى دانش‌آموزان درس‌هاى يادگرفته را مرور نمايند، زيرا متخصصان روانشناسى يادگيري، معتقدند که مطالب ياد گرفته شده بايد کاملا جا بيفتد و اين امر موجب تثبيت يادگيرى مى‌شود. در فرايند ياددهي- يادگيرى بايد به چند موضوع بيشتر از ديگر موارد تکيه کرد که با يادآورى اين موارد اميدواريم والدين و فرزندان دلبندشان به موفقيت‌هاى بهتر و بيشترى برسند؛
  • -1 نور اتاق مطالعه بايستى مناسب و از سمت چپ به کتاب و دفتر دانش‌آموز بتابد.
  • -2 فاصله چشم مطالعه کننده با کتاب بايد 30 سانتيمتر باشد تا موجب خستگى چشم نشود.
  • -3 قوس کمر در هنگام نشستن بايد طورى باشد که موجب خستگى ستون فقرات نگردد و در امر يادگيرى اختلال ايجاد نکند. البته بهترين حالت براى مرور کتب درسى حالت نشسته و بدترين حالت، حالت خوابيده است.
  • -4 لباسها در هنگام مطالعه بايد راحت باشد، نبايد خيلى زبر و يا بسيار نرم باشد.
  • -5 دماى محيط مطالعه 20 درجه سانتيگراد باشد که موردنظر و توافق کارشناسان نيز مى‌باشد.
  • -6 محيط مطالعه طورى باشد که هوا در آن‌جريان داشته باشد تا از اين لحاظ مشکلى ايجاد نکند.
  • -7 دانش‌آموزان در هنگام مطالعه نبايد گرسنه و تنشه باشند زيرا اين دو حالت موجب حواس‌پرتى آنها مى‌شود.
  • -8 صداهاى اضافى ماند صداى تلويزيون، راديو و تلفن موجب حواس‌پرتى و تاخير در يادگيرى مى‌شود.
  • -9 بى‌خوابى و خستگى نيز يکى ديگر از عوامل عدم يادگيرى است، بنابراين استراحت کافى و عدم خستگى مى‌تواند موثر باشد.
  • -10 وسايل و امکانات لازم (مانند خودکار، کتاب، دفتر و کاغذ براى يادداشت‌بردارى از مطالب مهم و ساير وسايل موردنياز ديگر) را قبل از شروع مطالعه آماده داشته باشند تا با شروع مطالعه از برخاستن‌هاى بى‌جا خوددارى شود.
  • -11 با توجه به برنامه‌ريزى که مى‌نمايند حتما زمانى را که براى مطالعه کردن و درس خواندن در نظر گرفته‌اند مورد توجه قرار داده و طبق آن برنامه خود را شروع کنند.
  • -12 بعضى عوامل درونى نيز مى‌تواند در يادگيرى اختلال ايجاد کند و فکر دانش‌آموز را مشغول نمايد. از جمله اختلافات والدين و بحث و مشاجره‌اى که در حضور فرزندان انجام مى‌گيرد، باعث ايجاد اضطراب و به‌وجود آمدن افکار مغشوش در آنها مى‌شود و در نتيجه از يادگيرى موثر جلوگيرى مى‌کند.
    والدين گرامى با توجه نمودن به مسائل ذکر شده و رعايت موارد فوق مى‌توانند شرايط مناسب را ايجاد کنند و قطعا فرزندان آنها مطالب را بهتر مى‌آموزند و مشکلى در اين راه نخواهند داشت. به اميد موفقيت فرزندان عزيز ودلبندمان.

    معرفي سايت مرتبط با اين مقاله
  • Add Comments
    Name:
    Email:
    User Comments:
    SecurityCode: Captcha ImageChange Image