جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
حجاب برتر
-(8 Body) 
حجاب برتر
Visitor 354
Category: دنياي فن آوري
قرآن مجيد خطاب به پيامبرش فرمود: "به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که: خويشتن را با "جلباب" بپوشند که اين کار براي اين که به عفت شناخته ميشوند و از تعرض محفوظ ميمانند، براي آنان بهتر است".(1) بعضي از مفسّران جلباب را پوششي فراگير معنا کرده‏اند که از بالاي سر تا پايين پا را ميپوشاند و چيزي در حدود اندازه چادر است.(2)
البته ديدگاه ديگر جلباب را پوشش تا زانو(3) و ديدگاه سوم جلباب را مقنعه ميداند.(4) بر اساس ديدگاه اوّل ميتوان گفت: قرآن از چادر يا چيزي مانند آن که تمام بدن را بپوشاند، به عنوان حجاب برتر نام برده است. علاوه بر اين: درباره پوشش حضرت فاطمه(ع) هنگام خروج از منزل و رفتن به مسجد براي دفاع از فدک، همين پوشش نقل شده است.
حضرت فاطمه(ع) مقنعه خويش را بر سر و جلباب بر تن کردند؛(5) يعني پوششي که تمام تن را از سر تا قدم فرا ميگرفته است.
علاوه بر اين عقل نيز بر برتر بودن چادر حکم ميکند، چون اندام بدن با چادر بهتر محفوظ ميماند. شايد با استفاده از اين موارد و احاديث ديگر، فقهاي بزرگوار بر حجاب برتر بودن چادر تصريح نموده‏اند.
البته پوشش کامل با مانتو و روسري نيز ميتواند مورد استفاده قرار گيرد، ولي حجاب برتر نيست، زيرا هر چند با مانتو و روسري پوشش صورت ميگيرد، ولي باز حجم بدن مشخص است. با مقايسه با چادر، قطعاً چادر برتري دارد.
آنچه مهم است، مراقبت زن از خود و حجاب و عفت خويش به جهت ايجاد جامعه سالم است. آن چه که بهتر بتواند اين هدف را تأمين کند، برتر است، در عين حال در صورت لزوم زن بايد با حفظ عفت و حجاب، نقش اجتماعي خود را به خوبي انجام دهد. البته شيک پوشي و تميز و مرتب بودن از خصلت زنان است و خصلت بسيار خوبي است که خدا در وجود زنان قرار داده تا بر جذابيت آنان افزوده شود، ليکن بايد در کوچه و خيابان و در منظر مردان نامحرم طوري رفت و آمد کنند که همراه با متانت و عفت بوده و باعث گناه و معصيت الهي نشوند يا طمع در دل هاي بيمار ايجاد کند.

پي نوشت :

1. احزاب (33) آيه 59.
2. ر.ک: علامه طباطبايي، الميزان؛ شيخ طوسي، تفسير تبيان.
3. المصباح المنير، ريشه جلب.
4. راغب اصفهاني، مفردات، ريشه جلب.
5. طبرسي، الاحتجاج، ج 1، ص 98.

منبع: http://www.pasokhgoo.ir
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image