جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
دبيرستان : خط مقدم بهداشت رواني(2)
-(6 Body) 
دبيرستان : خط مقدم بهداشت رواني(2)
Visitor 430
Category: دنياي فن آوري

مساعدت با دانش آموزان

کمک به دانش آموزان داراي بيماري رواني ، مي تواند به سادگي اجازه دادن به آنها در انتخاب صندلي شان ، ريختن آب در ليوان آنها ، در هنگام ضرورت دادن استراحت به آنها و کپي کردن جزوه دوستش باشد.
" راهنماي دانش آموزان " اغلب پيشنهاد مي کند که :
• در صورتيکه بيان کلامي براي دانش آموز فشار آور مي باشد تقاضا جهت نوشتن يا ضبط کردن تکاليف درسي .
• مذاکره با دانش آموزجهت دادن وقت اضافي به او براي تکميل تکاليف خانگي و امتحانات .
• گرفتن امتحانات در طي 2 يا 3 جلسه .
• درخواست امتحانات انشايي از دانش آموز در صورتيکه امتحانات چند گزينه اي براي دانش آموز فشار آور است .
• گرفتن امتحان در موقعيتي آرام .
Canadian Mental Health Association (CMHA)-1
کاهش مواد درسي اين دانش آموزان خواه يک سال يا بيشتر از زمان معمولي طول بکشد ، اغلب مي تواند آنها را قادر به اتمام تحصيلات دبيرستاني کند.
معلمين و خانواده ها مي بايست با اهميت دادن به نوجوانان براي نشان دادن اهميت خود، آنها را در بحث هايشان شريک کنند. خود فاش سازي ، يا " گفتن چيزي " يک مشکل واقعاٌ مهم است . دانش آموزان نياز دارند که تصميم هايشان را با يا بدون گفتن چيزي در مورد بيماري شان ، بگيرند . بطوريکه دکتر کاچر(1)مي گويد : " براي نوجوانان عيب و عار موضوع بسيار مهمي است " کاترين ويلينسکي موافق است که همچنانکه صحبت عيب و عار به ميان مي آيد " بيان مشکل براي دانش آموز غير قابل قبول بنظر مي رسد."

آموزش مربيان

متخصصين بهداشت روان ، به مدرسه بعنوان خط مقدم جهت شناسايي مشکلات و بيماريهاي بهداشت روان توجه مي کنند. دکتر کاچر مي گويد: " واقعيت اين است که مربيان مدرسه با اين مشکلات روزمره بصورت رودررويي مواجه مي شوند " . " مدرسه ،تنوع وسيعي ازرفتارهاي اجتماعي را در برمي گيرد که يکي از آنها آموزش است ."
مرکز سلامت و مراقبت از سلامت در مدارس ، با توصيف محيط مدرسه بعنوان محيطي که " براي يادگيري و رشد ساخته شده است ، محيط طبيعي جهت پيشگيري و مداخله ، متصل به منابع اجتماعي ، آشنا و دسترسي پذير براي دانش آموزان و والدين ، و طراحي شده براي ارتقاء ارتباط خانه و مدرسه " موافق است.
برنامه ها و طرح هايي جهت آموزش معلمين و مربيان در مورد بيماري ذهني و نوجواني توسعه مي يابند. مرکز اعتياد و سلامت رواني در تورنتو يک برنامه ضد عيب و عاري را به نام برنامه " گفتگو در مورد بيماري رواني " براي مدارس راهنمايي ايجاد کرده است .
بخش زندگي من سرد و بي روح است که درمورد آن صحبت کنم ! روشهايي جهت ايجاد آگاهي ، اتصال به اطلاعات بهداشت روان و آزمونها را در برمي گيرد.
دکتر کاچر مي گويد:" از مربيان مدرسه انتظار نمي رود که بعنوان مشاور و تشخيص دهنده عمل کنند. اما از آنها انتظار مي رود به شناسايي موردها و مساعدت با دانش آموزان کمک کنند."
رشد آگاهي در مورد عمق مشکل ، برنامه هايي را باهدف تغيير شکل دبيرستانهاي کانادا به محيطي که دانش آموزان داراي بيماري رواني بزودي شناسايي و حمايت شوند ، بوجود آورده است . دکتر کاچر" از ديدگاهي آموزشي و رفتارسالم ، و بيشتر از ديدگاه سلامت عمومي " مي گويد که اين گونه برنامه ها تأثير بسيار زيادي دارند.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image