در اين مقاله سعي داريم چهار کليد موفقيت را به شما معرفي کنيم البته نوعي از موفقيت که در آينده شغلي شما و کسب در آمد بيشتر کمک کننده باشد. مطمئنيم شما نيز مي توانيد موفقيت خود را با آن ها تضمين کنيد ...
کليد اول
تخصص عبارت است از توانايي شما در بكار بستن استعدادتان آنهم در قسمتي حياتي كه براي شما يا مشتريانتان ارزشمند است. انتخاب اين قسمت كه در چه زمينه اي تخصص داشته باشيد در موفقيت بلند مدت شما بسيار تعيين كننده است. شما در چه زمينه اي تخصص و مهارت داريد؟
جنبه هاي مثبت خود را تقويت کرده ، موارد ضعيف را در اولين فرصت ممکن ، شناسائي و اصلاح نمائيد.
کليد دوم
تمايز عبارت است از اينكه چگونه در يك يا چند زمينه كه تخصص داريد يا كارايي شما بهتر است برتري خود را نشان دهيد.
توانايي شما در متمايز كردن خود براساس كيفيت كار بالا بسيار مهم و كانون فعاليت شغلي شماست.
شما به عنوان يك فرد بايد حداقل در يك زمينه كاري برتر باشيد. اگر از كارفرما يا كارمندان شما درباره شما بپرسند:
«برتري او در چه زمبنه اي است؟» آنها چه جوابي در مورد شما خواهند داد؟ در كدام قسمت كار ،شما برجسته هستيد؟
چه كاري را بهتر از هر كسي انجام مي دهيد؟ چه كاري را اگر شما انجام دهيد سود زيادي نصيب سازمان شما مي شود.
اگر تاكنون در حرفه خود يك زمينه را مشخص نكرده ايد تا در آن بهترين باشيد، بايد زودتر اقدام كنيد.
نقشه شما براي تبديل شدن به فردي برجسته ،در حرفه خود چيست؟ و چگونه ميزان برتري خود را چه از نظر دانش و چه از نظر مهارت در يك زمينه كاري اندازه مي گيريد؟ اين اندازه گيري، استاندارد شما را براي كارايي نشان مي دهد.
بهترين بودن در يك زمينه مهم از شغل و حرفه شما بيشتر از هر چيزي به پيشرفت شما كمك مي كند.
اغلب شما مي توانيد خط مشي شغلي خود را با توجه به نياز مشتريان مهم براي ساختن آينده تغيير دهيد.
کليد سوم
تقسيم بندي عبارتست از توانايي شما در مشخص كردن افراد و سازمانهايي كه سود بيشتري براي شما دارند. نحوه كار بدين صورت است كه شما به طور واضح مهمترين مشتريان خود را مشخص مي كنيد. و براي جلب رضايت اين گروه خاص از مشتريان تصميم گيري مي كنيد. اغلب شما مي توانيد خط مشي شغلي خود را با توجه به نياز مشتريان مهم براي ساختن آينده تغيير دهيد. مشتري هاي اصلي خود را درست بشناسيد و به آنها نزديکتر شويد. تا با نياز آنها آشنا شويد.
کليد آخر
تمركز عبارتست از توانايي شما در تمركز ذهني بر روي خدماتي است كه براي آن شخص يا سازمان اهميت دارد. اين چهار استراتژي نقطه كانوني حياتي براي رسيدن به دست آوردهاي فوق العاده در سازمان و حرفه شماست.
توجه: از خود بپرسيد:« كدام مهارت است كه اگر آن را در خود تقويت كنيد بيشترين اثر مثبت را در حرفه شما به جا مي گذارد؟ پاسخي كه به اين سؤال مي دهيد را به عنوان يك هدف بنويسيد و براي آن يك ضرب العجل تعيين كنيد. براي خود طرح و نقشه داشته باشيد و براي رسيدن به هدف پر تلاش باشيد تا بر آن نائل شويد. اين كليد واقعي رسيدن به موفقيت شغلي است.
منبع:ir-uk.com/س