جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
بازاريابي و فروش تلفني (1)
-(7 Body) 
بازاريابي و فروش تلفني (1)
Visitor 791
Category: دنياي فن آوري
«بازاريابي و فروش تلفني» يکي از رايج ترين ابزارهاي بازاريابي و فروش و يک دانش علمي به همراه پشتوانه هاي تجربي و مهارت هاي علمي ست که تنها افراد واجد شرايط و شرکت هاي پر قدرت براي رونق بخشيدن به فعاليت هاي بازاريابي و فروش ، قادرند به بهترين نحو از اين ابزار کارآمد و پرسود ، بيشترين درآمدها را کسب کنند .
ـ گام هاي طلايي براي بازاريابي و فروش تلفني
ـ برون گرا و خوش مشرب باشيد .
انسان هاي برون گرا ، هميشه لبخند بر لب دارند ،خوش مشرب هستند ، علاقه مند به کار تيمي اند و از ارتباط با ديگران ، لذت مي برند .
ـ واژه ي « سلام » را به کار ببريد و از گفتن « الو » خودداري کنيد .
« سلام » سلامتي مي آورد و بهترين کلمه براي برقراري ارتباط است ، پس بهتر است ابتدا سلام کنيد ، سپس خودتان را معرفي کرده و از مشتري بخواهيد که وقت کوتاهي را در اختيارتان بگذارد تا پيشنهادي که موجب افزايش منافعش مي شود ارائه کنيد .
ـ حداکثر در سومين زنگ ، گوشي تلفن را برداريد .
وقتي با شما تماس مي گيرند ، در اولين زنگ ، گوشي را برنداريد چون از نظر رواني ، در طرف مقابل اين احساس ايجاد مي شود که شما بيکار نشسته ايد و منتظر تماس هستيد اما اگر تلفن را در سومين زنگ هم برنداريد ، مشتري احساس مي کند که سازمان شما نظم درستي ندارد، پس بهتر است در دومين و يا سومين زنگ ، گوشي را برداريد و با به کار بردن واژه ي « سلام » يا اسم شرکت تان آن هم با حرارت و شعف و سپس واژه ي « بفرماييد » صحبت تان را آغاز کنيد .
ـ شادي را درصدايتان منعکس کنيد .
تنها ابزار بازارياب و فروشنده ي تلفني ،«صداي » اوست ؛ همان طور که يک نوازنده ي ماهر و چيره دست ، با ساز خود هنرنمايي مي کند ، صداي شما هم منعکس کننده ي حالات روحي ـ رواني تان است ، بنابراين در شادبودن صداي خويش بکوشيد . هنگامي که ناراحت هستيد ، ابتدا خودتان را آرام کنيد و حالت طبيعي داشته باشيد ، سپس اقدام به بازاريابي و فروش تلفني نماييد .
ـ از جملات تاکيدي مثبت استفاده کنيد .
وقتي ازجملات و عبارات منفي مانند » من نمي توانم » ،« حالم خوب نيست » ، «حوصله ندارم » و ... استفاده مي کنيد ، ناخودآگاه حالت رواني منفي پيدا مي کنيد اما وقتي جملات تاکيدي مثبت مانند «من سر حالم » ، « من شايسته ام » ، « مي خواهم يک مذاکره ي تلفني موفق داشته باشم » و ... را به کار مي بريد ، حالات روحي ـ رواني شادتر و سرزنده تري خواهيد داشت .
پس با تکرار جملات تاکيدي مثبت ، در ايجاد و بسط حالت روحي و رواني مناسب درخور ارتباط با مشتري تلاش کنيد .

بازاريابي و فروش تلفني (1)

ـ يک آيينه ي کوچک روي ميز کارتان بگذاريد .
وقتي با تلفن صحبت مي کنيد ، چهره ي خودتان را در آيينه ببينيد ؛ اگر چهره تان عبوس و غمگين بود ، شک نکنيد که صداي تان نيزبه همان نحو منتقل مي شود و قاعدتاً نه تنها مشتري را براي گوش کردن به صحبت هاي شما ترغيب نمي کند ، بلکه احساس ناخوشايندي نيزدر اوبه وجود مي آورد اما اگر لبخندي ( حتي مصنوعي ) بر لب داشته باشيد ،صداي تان نيز شادتر مي شود و در ترغيب مشتري ، نقش به سزايي خواهد داشت .
ـ برنامه ريزي قبلي ذهني داشته باشيد .
مشتريان دوست دارند با فردي صحبت کنند که در گفتار و رفتارش منظم باشد و از پراکنده گويي ،پرهيز کند . سوالات مشتري را از قبل حدس بزنيد و پاسخ آنها را آماده کنيد . با توجه به اين که شما در فروش محصولات خاصي فعاليت مي کنيد ، بخش عمده اي از سوالات را پيش بيني کنيد تا مشتريان ، شما را حرفه اي و کارآمد بدانند و تمايل به ادامه ي ارتباط داشته باشند .
ـ شما حق نداريد مشتري را معطل بگذاريد .
ابزارهاي لازم براي ارزيابي و فروش تلفني را روي ميزتان آماده کنيد . اگر ابزار کار شما آماده نباشد ، ناچاريد مشتري را معطل نگه داشته و به دنبال آنها بگرديد و همين امر ، موجبات ناراحتي او را فراهم مي سازد .
ـ از قبل ،نام مخاطب را بدانيد و درست تلفظ کنيد .
اگر تلفظ درست نام افراد را نمي دانيد ، از ديگران بپرسيد ؛ به خصوص منشي ها مي توانند به خوبي به شما کمک کنند . نام افراد را بپرسيد و با احترام ، تلفظ کنيد تا مقبول مشتري واقع شويد .
ـ در مواقع مهم ، ايستاده صحبت کنيد .
وقتي فرد ايستاده باشد ، ميزان ترشح هورمون « آدرنالين » نسبت به حالت نشسته افزايش مي يابد ، در نتيجه ميزان تسلط او نسبت به خودش زياد مي شود . به همين دليل ، توصيه مي شود هنگامي که با افراد مهم صحبت مي کنيد ، بايستيد تا تسلط تان بيشتر شود و بهتر بتوانيد روند مذاکره را مديريت کنيد .
ـ به منشي ها و شاگردها خيلي احترام بگذاريد .
در بسياري از منابع ، منشي ها و شاگردها را در گروه هاي مراقب و دروازه بان ،طبقه بندي مي کنند يعني آنان ، افرادي اند که ابتدا بايد دل شان را به دست آوريد و متقاعدشان سازيد تا بتوانيد به مقامات مافوق شان دست يابيد . در اولين تماس با منشي ها ، جمله اي که مي گوييد ، بايد امري ، مودبانه و سريع باشد تا او را وادار به حرکت سريع کند ، مانند : « سلام آقاي محسني لطفاً ... » جمله ي شروع نبايد از ناحيه ي ضعف بوده و با عبارات داراي بار رواني منفي مانند «ببخشيد مزاحم شدم » يا «خسته نباشيد » همراه باشد . همچين قاطع و يا اعتماد به نفس صحبت کنيد .
منابع :
«بازاريابي و فروش تلفني » «پرويز درگي»
نشريه شادکامي،شماره 71.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image