جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
پنج توصيه براي تخمين هزينه‌هاي شروع کسب و کار
-(6 Body) 
پنج توصيه براي تخمين هزينه‌هاي شروع کسب و کار
Visitor 1092
Category: دنياي فن آوري
يکي از مشکل‌ترين مسايل کسب و کار، تخمين هزينه شروع آن است. دشواري اين مساله از آن روست که هزينه شروع مانند يک هدف متحرک است که به راحتي دست‌کم گرفته مي‌شود و تقريبا هميشه دست‌خوش تغيير و تحول است ...
تام امرسون (Tom Emerson) رييس مرکز بازرگاني دونالد اچ‌جونز (The Donald H. Jones) دانشگاه کارنگي ملون واقع در پيتسبورگ جمله زيبايي دارد که مي‌گويد: "با هيچ شروع کن و نصف آن را به قيمت چندين ميليون دلار بفروش. آن وقت مسيرت را خواهي يافت." فکر مي‌کنم زماني که داشت اين جمله را مي‌گفت،‌ لبخند عريض و طويلي هم روي صورتش نقش بسته بود .
همه ما مي‌دانيم که يک مدل، متاسفانه شايد به غير از يک لحظه خيلي کوتاه در اوج شيفتگي اينترنتي، تغيير نمي‌کند. مدلي که تغيير و تحول پيدا مي‌کند، مستلزم محاسبه و محاسبات دوباره و نيز آگاهي از بعضي از معمول‌ترين اشتباهات ابتدايي است .
در اينجا پنج اصل را که در تخمين هزينه شروع کسب و کار به شما کمک مي‌کند، ذکر مي‌کنيم :

با يک طرح ثابت شروع کنيد و سپس آن را تغيير دهيد .

تجربيات گذشته براي شروع کسب و کار، پيروي از يک طرح تجاري (Business Plan) را توصيه مي‌کند. شما نيز همين رويه را در پيش بگيريد. اما اين به معني آغاز و پايان تخمين هزينه‌هاي شروع کار نيست. جف شومان (Jeff Shuman) استاد مديريت و مدير مطالعات بازرگاني دانشکده بنتلي (Bentley College) مي‌گويد: "معمول بر اين است که يک کارآفرين يک فرصت کارآفريني پيدا مي‌کند، يک طرح تجاري جهت سرمايه‌گذاري تهيه مي‌کند، ميزان سرمايه‌اي که بايد تامين شود را تعيين مي‌کند، سرمايه‌ را تامين مي‌کند و آن را در جهت تامين هدفي که در طرح تجاري‌اش مشخص شده به کار مي‌گيرد. "به قول شومان اين کار يک مشکل عمده دارد، اين طرح در درجه اول منوط به گرفتن جواز کسب و کار است. وي اضافه مي‌کند: "در واقع بعضي از فرضيات اوليه شما تقريبا خوب است ولي بعضي ديگر، حتي ارزش کاغذي که براي نوشتن آن‌ها مصرف مي‌کنيد را ندارند ."
شومان و ديگر صاحب‌نظران معتقدند که تخمين هزينه‌ شروع به معني مرور مکرر فرضيات و تغيير مدل تجاري اوليه شماست. نوشتن يک طرح تجاري، کار مفيدي است. چراکه شما را مجبور مي‌کند همه آن‌چه را براي شروع کسب و کارتان نياز داريد دقيقا بنويسيد، مثل کمک حقوقي، کمک مالياتي، لوازم اداري، تجهيزات، هزينه پست، مکان و فضاي کسب و کار، حقوق کارکنان، بيمه و غيره .
اما مدل‌ اوليه‌اي که انتخاب کرده بوديد، ممکن است با موارد جديدي که ياد گرفته و به کار مي‌گيريد، دايم تغيير کند .

عجله نکنيد و تامل کنيد .

اضافه کردن همه چيزهايي که به گمان شما براي يک کسب و کار تمام عيار لازم است وسوسه‌‌انگيز است و در نهايت به اين نتيجه مي‌رسيد که اين چيزها همان‌هايي هستند که شما براي شروع به آن نياز داريد. اما صبر کنيد و دنبال مدل کوچک‌تري بگرديد. چراکه اين کار فرصتي به شما مي‌دهد که همه کار را شروع و همه سرمايه‌تان را حفظ کنيد. شومان براي توضيح اين امر، مثال کسي را مطرح مي‌کند که هزينه‌ کل شروع يک کسب و کار خرده‌فروشي در يک مرکز خريد محلي را صدوپنجاه دلار در هر فوت‌مربع تخمين مي‌زند. به قول او "شما هم مي‌توانيد همين‌طور شروع کنيد و يک طرح تجاري در همان حد و اندازه بنويسيد. اما شايد بهتر باشد براي تخمين ميزان تقاضاي آن منطقه از محصولات، از يک چرخ‌دستي استفاده کنيد ."
آزمايشي که به‌عمل مي‌آوريد، هزينه اوليه شروع را کاهش مي‌دهد. نتيجه اين‌که در مرحله اول کار،‌ آن‌قدر که به دست‌آوردن اطلاعات اهميت دارد، سود اهميت ندارد. به قول شومان : "بدين‌طريق شما مي‌توانيد به موازات پيشرفت در هر مرحله، بودجه آن را هم تامين کنيد. حال وقتي که به مرحله سوم و مرحله توسعه کارتان قدم مي‌گذاريد، ديگر آمار و ارقامتان براساس تحقيق و گروه‌هاي شاهد وآزمايشي نيست، بلکه براساس تجزيه عيني و واقعي جاري در دنياست ."

هزينه‌ها را به موقع محاسبه کنيد .

محاسبه گردش پول لوليه قسمتي از محاسبه هزينه‌هاي شروع کسب و کار است. در اين مورد، کسب و کارها معمولا خيلي خوش‌بين هستند .
باربارا برد (Barbara Bird) ، رييس بخش مديريت مدرسه بازرگاني دانشگاه آمريکا مي‌گويد: "صاحبان مشاغل کوچک ممکن است توليدات و خدمات خود را زير قيمت ارايه دهند. آن‌ها با اين تصور که براي رقابت بايد با قيمت‌هاي خيلي پايين شروع کنند، دست به چنين اقدامي مي‌زنند. ولي لزومي هم ندارد اين کار را کنند ."

زمان شروع کار را به دقت تخمين بزنيد .

وقتي داريد کسب و کاري را شروع مي‌کنيد، زمان براي شما دقيقا حکم پول را پيدا مي‌کند. فرض کنيم مي‌خواهيد تکليف اجاره بهاي ماهانه مکان کسب و کار را معلوم کنيد. اگر آن مکان قبل از شروع کار احتياج به مرمت داشته باشد، هزينه‌هاي بررسي شده تا قبل از شروع واقعي کار، حکم هزينه اضافي را دارد. من خيلي از کارآفرينان را ديده‌ام که براي شروع کسب و کارشان يک ترتيب زماني درنظر مي‌گيرند و ابتدا تکليف و شرايط منطقه‌بندي، امنيت و بازرسي که از طرف آژانس‌هاي محلي ملزم به مهيا کردن آن هستند،‌ را معلوم مي‌کنند .
به‌همين علت، نظر من اين است که يک مبتدي آينده‌نگر در امر تجارت و کسب و کار، حتي قبل از رفتن به مراکز مشاوره املاک يا تهيه وام بايد به شهرداري و مراکز صدور مجوز برود. پروانه ساخت،‌ معاينه و بازرسي ممکن است زمان افتتاح پيش‌بيني شده را ماه‌ها به تعويق بيندازد. اگر شما به هزينه اين زمان اضافي توجه نکنيد، نمي‌توانيد بلافاصله و درست از سرمايه‌تان استفاده کنيد .

در مورد ارزش پول واقع‌بين باشيد .

بسياري از صاحبان مشاغل کوچک با استفاده از چک، هزينه شروع کارشان را تهيه مي‌کنند. افراد ديگري نيز از دارايي‌هاي خاصي که در خانه دارند تامين هزينه مي‌کنند - که انتخاب اين گزينه بسيار جالب، در سال 2003، نرخ بهره را در آمريکا به‌طور بي‌سابقه‌اي کاهش داده است - ولي اين روش براي کسب و کارهاي بزرگ مناسب نيست. امرسون از کارنگي ملون اظهار مي‌دارد که تازه‌کاران بايد هنگام تعيين مخارج اوليه و گردش نقدينگي، ميزان سرمايه لازم را تعيين کنند. به گفته او: "درصورتي که از پول نقد براي شروع کار استفاده نمي‌کنيد، هزينه بهره بدهي‌هاي خود را نيز بايد محاسبه کرده و به مجموع هزينه‌هاي شروع کار اضافه کنيد
منبع:gobportal.ir
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image