جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
... وقتي پدر ،مادر خواب هستند
-(3 نفر) 
... وقتي پدر ،مادر خواب هستند
بازدید 1958
گروه: دنياي فن آوري
پزشکان مي‌گويند نوجوانان ممکن است آنقدر پيامک‌ بفرستند که شست‌شان صدمه ببيند. اين، پديده‌اي است که برخي از پزشکان و روان‌شناسان را نگران کرده است. آنها معتقدند اين وابستگي بچه‌ها به فرستادن پيامک‌ به اضطراب، حواس‌پرتي در کلاس، نمره نياوردن، آسيب ناشي از فشار مکرر و محروميت از خواب منجر مي‌شود.
دکتر مارتين جوف،‌ يک متخصص اطفال در شهر گرين‌برا در کاليفرنيا، اخيرا در بررسي دانش‌آموزان در دو دبيرستان محلي دريافت که بسياري از نوجوانان هر روز صدها پيام متني مي‌فرستند. به گفته او، هر چند دقيقه يک بار يک پيامک‌ براي‌ اين نوجوانان مي‌آيد و حتي آخر شب مي‌بينيد که دارند تمام شب به اين پيام‌ها جواب مي‌دهند و به اين ترتيب در نوجواناني که از قبل هم مشکل خواب دارند، مشکلات خواب بدتر مي‌شود.
وابستگي به پيامک‌ ممکن است بر رشد رواني نوجوان هم اثر بگذارد. نوجوان بايد به تدريج روند استقلال را طي کند تا در دوران جواني به يک فرد خودمختار بدل شود

کدام نوجوانان در معرض‌ خطرند؟
 

يک بررسي جديد به وسيله پژوهشگران دانشگاه کيس وسترن ريزرو در آمريکا نشان داده است نوجواناني که بيش از 120 پيام متني (پيامک‌) در روز مي‌‌فرستند يا بيش از 3 ساعت يا بيشتر زمان صرف سايت‌هاي شبکه اجتماعي مانند فيس‌بوک مي‌کنند، بيشتر در معرض خطر بي‌بندوباري جنسي، مصرف مواد مخدر و عدم حضور در مدرسه هستند.
به نظر مي‌رسد مشکل به خود پيامک‌ فرستادن مربوط نمي‌شود، بلکه مربوط به مشکلات زمينه‌اي اين نوجوانان است که دست به رفتارهاي تکانه‌اي (رفتارهايي که از روي انگيزه آني و بدون فکر قبلي انجام مي‌شود) مي‌زنند و استفاده از اين تکنولوژي بدون نظارت آن را تشديد مي‌کند. اما سوالي که مطرح مي‌شود، اين است که والدين اين کودکان و نوجوانان کجا هستند؟

... وقتي پدر ،مادر خواب هستند

اين مشکل ناشي از فرستادن پيامک‌ در نوجوانان در مورد ساير تکنولوژي‌ها مانند بازي‌هاي ويديويي هم صادق است. اگر کودکان با اين وسايل به حال خود رها شوند، ‌عموما به افراط در استفاده از آنها خواهند پرداخت. وظيفه والدين است که به نوجوانان بياموزند در کاربرد اين وسايل تعادل را رعايت کنند. اين بررسي نشان داده است اگر نوجوان شما روزي 120 پيامک‌ مي‌فرستد،‌ يک جاي کار از تعادل خارج شده است.
هنوز والديني هستند که متوجه نمي‌شوند يا نمي‌فهمند فرزندشان 3 ساعت يا بيشتر را پاي کامپيوتر در شبکه اجتماعي «فيس‌بوک» مي‌گذراند. شايد هم متوجه مي‌شوند اما از زيان‌بار بودن رفتار کودکشان آگاه نيستند. اينکه والدين سر از کار فرزندان‌شان درنياورند تا زماني که آنها را ضمن انجام رفتارهاي خودتخريب‌گرانه گير بيندازند،‌ اصلا خوب نيست. از طرف ديگر، وابستگي به پيامک‌ ممکن است بر رشد رواني نوجوان هم اثر بگذارد. نوجوان بايد به تدريج روند استقلال را طي کند تا در دوران جواني به يک فرد خودمختار بدل شود.
با توجه به ويژگي دوران نوجواني و تغييرات فيزيولوژيکي، اکثريت قريب به اتفاق نوجوانان تا پاسي از نيمه شب بيدارند،لذا ، استفاده از موبايل و فرستادن پيامک به اصطلاح پيامک بازي، بهترين تفريح براي سپري کردن اوقات است که اين خود،مضرات استفاده از اين تکنولوژي را دو صد چندان خواهد کرد

... وقتي پدر ،مادر خواب هستند

آسيب‌هاي جسمي پيامک‌
 

به گفته روان‌شناسان، ممکن است استفاده افراطي از اين روش ارتباطي ساده و ارزان موجب شود نوجواناني مثلا 15 بار در روز به والدين‌شان پيامک‌ بفرستند تا در مورد مسايل جزيي مثلا انتخاب کفش يا لباسشان سوال کنند.
مايکل هاوسوئر، ‌يک روان‌درمانگر در اوکلند کاليفرنيا، مي‌گويد: «نوجوانان علاقه شديدي به دانستن وقايع زندگي‌ همسالان‌شان دارند و ترکيب اين تمايل با اضطراب در مورد منزوي شدن ميان دوستان، آنها را به استفاده زياد از پيامک‌ سوق مي‌دهد.» به گفته او، پيامک‌ ممکن است وسيله‌اي عالي براي رفاقت و ارتباط برقرار کردن با ديگران باشد اما در همان زمان باعث مي‌شود نوجوان احساس ترس کند و مسايل خصوصي‌اش بيش از حد آشکار شود.
ارسال پيامک‌ هاي زياد به شست هم آسيب ‌مي‌رساند. يک نوجوان 15 ساله در بتسداي کاليفرنيا آنقدر با تلفن کوچکش با همان سرعت تايپ‌کردن روي يک صفحه کليد بزرگ، پيامک‌ فرستاد که دچار انقباض دردناک در شست‌هايش شد.
پيتر دبليو جانسون، استاديار بهداشت زيست‌محيطي و شغلي در دانشگاه واشنگتن مي‌گويد‌: «گرچه هنوز زود است که در مورد اثر آسيب‌رسان اين گونه فشارها به دست‌ها قضاوت نهايي کرد، اما براساس تجربيات ما در مواجهه با کاربران کامپيوتر، ‌استفاده مکرر و شديد از دست‌ها به اختلال عضلاني- اسکلتي مي‌انجامد، ‌بنابراين نگراني در مورد اينکه پيامک‌ فرستادن بيش از حد باعث آسيب رسيدن دايمي يا موقتي شست‌ها شود، ‌منطقي است.

... وقتي پدر ،مادر خواب هستند

با توجه به ويژگي دوران نوجواني و تغييرات فيزيولوژيکي، اکثريت قريب به اتفاق نوجوانان تا پاسي از نيمه شب بيدارند،لذا ، استفاده از موبايل و فرستادن پيامک به اصطلاح پيامک بازي، بهترين تفريح براي سپري کردن اوقات است که اين خود،مضرات استفاده از اين تکنولوژي را دو صد چندان خواهد کرد؛ چرا که، روانشناسان تاکيد دارند که اگر وقت خوابتان رسيده، پيش از رفتن به رختخواب تلفن همراه خود را کنار بگذاريد و ديگر از آن استفاده نکنيد چون استفاده از اين وسيله و بويژه فرستادن پيام کوتاه در رختخواب روي کيفيت خوابيدن و حتي خلق و خوي شما مي‌تواند تاثير نامطلوب داشته باشد.
از دگرسو، محققان دريافتند که فرستادن پيامک‌ و يا استفاده از هر نوع وسيله الکترونيکي ارتباط رسانه‌اي ديگر سبب حرکات زياد به هنگام خواب، بي‌خوابي، درد پاها هنگام شب در دانش آموزان و دانشجويان 8 تا 22 ساله مي‌شود.
استفاده از تلفن همراه و ساير لوازم رسانه‌هاي الکترونيکي در هنگام شب ميزان ابتلا به مشکلات ذهني و خلقي مثل اختلال نقص توجه ناشي از بيش فعالي، اضطراب، افسردگي و مشکلات يادگيري را تا حد فوق العاده‌اي افزايش مي‌دهد.
منبع:سايت سلامت -انجمن علمي پژوهشي نوانديشان
ارسال توسط کاربر محترم سايت :mostafakazemy
اضافه کردن نظر
نام:
پست الکترونيک:
نظرات کاربران:
کد امنیتی: تصویر امنیتیتغییر عکس